ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: 4ever skrivet 6 december 2007 kl. 20:13:17
-
är det någon som monterat på extra ljus typ fjärr var har ni satt dom ?
vilken effekt klarar en sportsman 800 efi 07
-
Nej jag har inte satt på några än men jag funderar på att skaffa då det kan behövas speciellt på en Quad... de vanliga ljusen är ju ganska kassa så fort man åker utanför skogen...
-
Jag har läst någonstans att någon monterat på ljus från Micro, en konsoll med fyra ljus som skulle ha passat perfekt enligt uppgiftslämnaren någonstans i detta forum.
mvh
Micke
-
Jag har läst någonstans att någon monterat på ljus från Micro, en konsoll med fyra ljus som skulle ha passat perfekt enligt uppgiftslämnaren någonstans i detta forum.
mvh
Micke
Stämmer bra!
Va förmodligen jag :wink:
Ja har satt på HELLAs ramp
(http://my.photodump.com/tokotto2/P4134826-T.jpg) (http://www.photodump.com/tokotto2/P4134826.html)
(http://my.photodump.com/tokotto2/P4134825-T.jpg) (http://www.photodump.com/tokotto2/P4134825.html)
Lycka till!
Mvh/ Palm
-
Funkar det bra med ljusrampen?
Kan man köra med ljusen på en längre tid utan att tömma batteriet?
-
spana in linhaitråden generator eller elverk :oops:
-
Funkar det bra med ljusrampen?
Kan man köra med ljusen på en längre tid utan att tömma batteriet?
Har kört i minst en timme i streck utan att baterilampan börjat blinka...
Det funkar kanonbra med andra ord!
Det som inte syns på bilden så tydligt är att ja har monterat rampen direkt på vinshen. Va bara att borra hål i rampen så den passade på "rullen" på vinshen.
Mvh/ Palm
-
Det absolut bästa att göra för att få bra ljus och samtidigt inte förstöra originalutseendet är enligt min mening att konvertera till xenonlampor. Det blir ett sjuh-vetes ljus till en hyffsat billig penning. Jag och flera med mig här i närområdet har gjort detta med mycket lyckat resultat på just Sportsman 800. Det kostar ungefär 1000:- per två lampor och kan göras utan att kapa eller borra en massa onödiga hål i varken plast eller plåt.:)
Har även monterat i xenon(H3) i en eftermonterad backlampa bak under bagagelådan och det blev riktigt bra där med.
-
Finns det inte komponenter i Xenon konverteringen som är extra känsliga för fukt och övrig elektronik? Jag har för mig att jag läst det någonstans...Var kan man köpa konverteringskitt?
-
Finns det inte komponenter i Xenon konverteringen som är extra känsliga för fukt och övrig elektronik? Jag har för mig att jag läst det någonstans...Var kan man köpa konverteringskitt?
Här finns finfina..: http://funride.jetshop.se/ListProducts.aspx?cat=402
-
Finns det inte komponenter i Xenon konverteringen som är extra känsliga för fukt och övrig elektronik? Jag har för mig att jag läst det någonstans...Var kan man köpa konverteringskitt?
http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=xenon+kit&category0=
Funkar kanon bra. JAg har dom på nærljuset, och på fulltlys har jag halogen. Men kjører inte på fulltlys :P
ca 25 daler och frakt totalt ca 90 daler inc frakt til norge
-
Finns det inte komponenter i Xenon konverteringen som är extra känsliga för fukt och övrig elektronik? Jag har för mig att jag läst det någonstans...Var kan man köpa konverteringskitt?
http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=xenon+kit&category0=
Funkar kanon bra. JAg har dom på nærljuset, och på fulltlys har jag halogen. Men kjører inte på fulltlys :P
ca 25 daler och frakt totalt ca 90 daler inc frakt til norge
-
Finns det inte komponenter i Xenon konverteringen som är extra känsliga för fukt och övrig elektronik? Jag har för mig att jag läst det någonstans...Var kan man köpa konverteringskitt?
http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=xenon+kit&category0=
Funkar kanon bra. JAg har dom på nærljuset, och på fulltlys har jag halogen. Men kjører inte på fulltlys :P
ca 25 daler och frakt totalt ca 90 daler inc frakt til norge
Tack för info :D
Är det lagligt att xenon konvertera lamporna?
Jag har en Quadricycle och så småningom skall den besiktigas :?
Det hade varit skönt att slippa extratjus om man inte måste.
Har någon upplevt problem med fukt i Xenonlamporna?
-
Har haft dom monterade sedan februari i år och har inte sett till någon fukt ännu! Jag satte mina innanför locket där winschen skall sitta och har både badat och tvättat maskinen utan något som helst problem med boxarna.
-
I norge er det inte lov. Da det ska vara automatisk høyd justering på dem.
Men jag bytt ut hs1 pærer med h4-2. Måtte slipa lite i reflektoren men inte så farligt.
-
vilka lampfästen ska det vara om man ska köpa ett xenon-kit till polarisen?
-
LAPAB i Hallstahammar har sattser med rätt lampa,annars går det att göra om för en H11 lampa med en fil.Lycka till!
-
STOPP!!!
Om jag fattat saken rätt säljer nu polaris specialglödlampor med Xenongas i. Då är det ju bara att byta glödlampor utan att behöva göra några modifieringar. Har tyvärr inga erfarenheter, men det kan ju va värt att kolla innan rullar in maskinen i verkstaden. Jag såg lamporna bland tillbehör i nya Polaris 2008 broschyren.
/Micke
-
Gött! Då blir det en tur till Polarishandlaren idag :D
-
STOPP!!! Om jag fattat saken rätt säljer nu polaris specialglödlampor med Xenongas i. Då är det ju bara att byta glödlampor utan att behöva göra några modifieringar. (..)
Det fungerar inte riktigt så... Men är det en glödlampa med xenongas du är ute efter så är du på rätt spår, är det däremot en gasurladdningslampa (HID) du vill ha så blir det lite mer komplicerat (och dyrare). Det är stor skillnad mellan ljuset från en glödlampa och HID-lampa...
-
OK, är inte så haj på det där, men om man säger så här då. Är det någon vesäntlig skillnad på en vanlig strålkastarglödlampa och en med Xenongas i? Kan man ranka dem? Om en vanlig lampa är 100 och en "HID" är 200, vart hamnar då en vanlig med Xenongas i?
-
Kan man ranka dem? Om en vanlig lampa är 100 och en "HID" är 200, vart hamnar då en vanlig med Xenongas i?
I ljusmängd: någonstans mellan 99 och 101. Alltså ingen större skillnad, ljustemperaturen är högre vilket gör att ljuset ser vitare ut. Kanske luras ögat att uppfatta ljuset som mer Xenon-/HID-likt och därmed starkare..? Men visst, då är ju i alla fall en del av önskan uppfylld!
-
jag har xenon på min Polaris. Har xenon på dim belysning og halogen på fullt. Har inte brukat fullt lys sedan det ble monterat. :D
Sammenligning må være stearinlys motfor 100w lyspære. :P
I Polaris 500 efi 2007 så sitter det pære HS1 dette er likt H4 men bunnen av HS1 er flat og dermed i utgangspunktet får man inte inn en H4. Men ved at slipa innsatsen rund så passar det.
Inte nåt at lura på, løp og kjøp.
-
I Polaris 500 efi 2007 så sitter det pære HS1 dette er likt H4 men bunnen av HS1 er flat og dermed i utgangspunktet får man inte inn en H4. Men ved at slipa innsatsen rund så passar det.
(http://www.lighting.philips.com/europe/image_region/consumer_lighting/car_lighting/s_prod_hs1_ed.jpg)
Lampa HS1
(http://www.lighting.philips.com/europe/image_region/consumer_lighting/car_lighting/s_prod_h4_ed.jpg)
Lampa H4
Ska inte vara något problem för dig att "få ihop det"...
-
Den h4 som jag hadde var inte flat i bunnen slik som denna. Det var rart, H4 skulle vara h4 och like. Med med de två så veldig lika ut och skulle passa utan problem.
-
Det finns så många olika tolkningar på standarder, speciellt när det gäller eftermarknadsprodukter...
-
Xenon på styret. är det någon som vet vilken lampa man ska ha på en polaris 800 2007 tror det blir skitbra ljus om man får dit ett xenonljus i orginallampan