ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: leifno skrivet 20 december 2004 kl. 17:26:51
-
Vet någon om det går att få tag på trim kam till en smc 250?
-
Vad är det som får dej att tro att orginalen är fel ??? :?: :?: :?:
-
Han kanske vill vara på den säkra sidan och veta att det håller!
-
Om det håller ??? :lol: Kammar har funnits sen början på 1900 talet, Det är inte kammen som bestämmer effekten "ensam". Kammens utformning bestämms av ventilens diameter i första hand och i andra hand vart du vill ha momentet. En super vass kam skapar moment i slutet av registret medans en "tam" skapar detta i början av registret, gämför tex. En HD FXR med en Honda VTR 1000. Det går säkert att hitta en och annan HK för tex Speedway, RR eller liknande om man labbar med ramper/flanker/pollydyn slipning mm. om det gäller tiondelar eller hundra delar över mål linjen för proffesionella förare. För vanliga ammatörer är detta helt förkastligt att byta om det inte är någon typ av strypnings kamm förståss ???
mvh Boshboo
-
Jag tror inte att det är något fel på orginal men jag har hört rykten om en trimkam. Jag tycker smc:n är i klenaste laget och skaffar allt trim som går till den.
-
Det verkar som om alla köper en ATV vill trimma. Då tror jag ni tjänar mer på att köpa en reggad Raptor eller z400. Då har ni saker som håller. Inget hemma trimmat skit!
-
Det verkar som om alla köper en ATV vill trimma. Då tror jag ni tjänar mer på att köpa en reggad Raptor eller z400. Då har ni saker som håller. Inget hemma trimmat skit!
mycket vill ha mer helt enkelt...jag tycker inte det är värt att dubbla pengarna för en raptor eller liknande. Man kanske vill ha ett skönare ljud i hojen eller lite goare register helt enkelt. Då är det väll inte så konstigt att folk frågar om trimm och rykten man hört???
-
Nejnej, det är helt rätt som du säger. Men det jag tänkte på va att det verka som om vissa vill trimma sina quad´s som satan. Sen håller det ju inte faktiskt lika mycket. Sen när den skär osv om man inte kan underhålla rätt så blir det inte billigt. Men jag förstår er helt som frågar om effektsystem osv.
-
Nejnej, det är helt rätt som du säger. Men det jag tänkte på va att det verka som om vissa vill trimma sina quad´s som satan. Sen håller det ju inte faktiskt lika mycket. Sen när den skär osv om man inte kan underhålla rätt så blir det inte billigt. Men jag förstår er helt som frågar om effektsystem osv.
anledningen till att jag köpte en smc cbw 250 var att man inte behöver skruva å justera så mycket som en grymm tävlingsquad, t.ex en raptor, raptorn är bra mycket mer avancerat byggd och tål mycket mer påfrestning än en smc, adly eller kymco quadar. En smc "funkar ju bättre" än en tävlingsquad om man bara vill köra på vägen å ibland smiska lite grusvägar eller sladda runt lite i snön. Den kräver ju inte alls lika mycket underåll som en racingquad. Men en smc är ju inte heller byggd för aktiv bankörning, det känner man med en gång. Men skall man hålla på å köpa massa trimm, stötdämpare, breddningskitt, höjjningskitt, förlängningskitt m.m., då tjänar man nog mer på att köpa en trx , lz eller raptor eller liknande från början. Men det är ju min åsikt... :wink: