ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: _Tobbe_ skrivet 5 december 2007 kl. 05:48:20
-
tja dinli 450 06
160munstycke skumfilter satt på vid köp
efter en längre sveng märker jag att den lixom är orkelös i mitten av registret det är hyffsat bottenvrid går bra på halvgas och i slutet av registret på fullgas drar det på ganska bra men det käns som att det fattas 15häst över hela registret får lätt stryk av polarns ltz400 satte dit orginal filter gick lite bättre men samma syndrom och nu det knepiga vid full gas i mitten på registret är det som att den tappar all ork och i går när jag va ute så börja den hakka precis som om ja fått slut på soppa (full tank) gick så dåligt så jag va tvungen att stanna trodde den skulle dö tomgången va bra men den orkade knappt dra iväg men efter 5 min med full shok så tog jag mig iväg sen börja den gå bättre och bättre tillslut kunde jag slå av shoken och köra nästan som vanligt gick dock inte alls på fullgas förns jag nästan va hemma ca 2 mil gick då mycket dåligt på fullgas har tagigt isär hela förgasaren men hittar inget fel inge skit i munstycken eller liknande alla membran är hela har flyttat nålen lite upp och ner men ingen märkbar skillnad VAD kan det vara? går nu på fullgas men inte bra och fortfarande ingen ork alls i mitten
sen lite frågor om förgasaren längst upp vid själva membrankoppen så går det en stor slang ut på vänster sida vad är det? och ska den sitta i nått? hittar ingenstans att sätta den men det ser ut som att den ska eller har suttigt någonstans det sitter nån fårm av filter på i ändan nu bara.
uppskattar seriösa svar stort tack på förhand.
-
Sätt på DJ
-
Inte behöver du ett DJ för att den ska fungera.
Ställ nålen på näst högsta läget. Rengör skumfiltret och olja in det (filterolja)
Ställ in bränsleskruven på ca 2,5 varv ut (kan variera)
Fungerar inte det byt huvudmustycke till ett 170 och prova liknade inställning där, så ska du se att det blir andra bullar.
Kolla även att du har bra lufttillförsel genom tanklocket.
Den slang du ser vid gasaren ska vara där.
Henke
-
Inte behöver du ett DJ för att den ska fungera.
Ställ nålen på näst högsta läget. Rengör skumfiltret och olja in det (filterolja)
Ställ in bränsleskruven på ca 2,5 varv ut (kan variera)
Fungerar inte det byt huvudmustycke till ett 170 och prova liknade inställning där, så ska du se att det blir andra bullar.
Kolla även att du har bra lufttillförsel genom tanklocket.
Den slang du ser vid gasaren ska vara där.
Henke
ska den stora slangen värkligen bara vara öppen det ventilerar ju hela vakumhuset!?
har provat allt förutom att byta mynstycke ska köpa ett i dag och pröva med det. vad är dj??
slangen från soppakranen går fram till nån svart plastdosa sen går det 2 slangar tillbax, ena till insuget andra till förgasaren vad e detta är det någon forn av vakumstyrd soppakran? det värkar i alla fall helt onödigt någon som vet vad som händer om man tar bort denn? det fins ju en manuell kran!
-
Ja den ska vara ventilerad med den lilla plastkoppen med filter.
Sedan är det ju så att du har en vaccum styrd bränslepump som styrs av en slang till den och en slang med soppa in till gasaren (även en slang från tanken)
har du kontrollerat bränsleskruven under gasaren?
och att tanklocket fungerar som det ska med lufttillförseln?
-
Ja den ska vara ventilerad med den lilla plastkoppen med filter.
Sedan är det ju så att du har en vaccum styrd bränslepump som styrs av en slang till den och en slang med soppa in till gasaren (även en slang från tanken)
har du kontrollerat bränsleskruven under gasaren?
och att tanklocket fungerar som det ska med lufttillförseln?
japp har skruvat lite på den utan resultat och det är bra lufttillförsel till tanken.
undrar om det är någon mer en jag som har en stor plastbricka på nålen under låsbrickan!? det höjjer ju nålen med ca 3 hack men det kanske ska vara så??
-
Ja plastbrickan ska vara där.
Konstigt att den inte går bra, men då får du kolla att den får nog med soppa.
Om du har ett runt unifilter kan du ju prova tejpa över filtret mer och mer för att se om det blir bättre någon gång.
-
Ja plastbrickan ska vara där.
Konstigt att den inte går bra, men då får du kolla att den får nog med soppa.
Om du har ett runt unifilter kan du ju prova tejpa över filtret mer och mer för att se om det blir bättre någon gång.
tja jag tror jag har löst det konstigt nog värkar den få för mycket soppa tejpade över hålet lite i går som du srev åvan då går den inte alls bara blöddrar. tvättade skumfiltret grundligt (va mycket skitigt) och satte på det i stället för orginal och sänkte nålen max och då gick den lite jämnare och hostade nästan inget på mellanvarv men går fortfarande inte bra tappade massa bottenvrid frågan är om det kan tänkas sitta en plugg kvar någonstans? gasen är inte spärrad i alla fall men avgas och ljudämpare är orginal kan det ha med det att göra tror du?? det sitter 45 tyckte jag att det stog på lågfartsmunstycket och jag läste någonstans att dom byter till 27 kan dt påvärka? den käns lika trött på halvgas på samma varv som den går dåligt på fullgas om inte annat så får jag pröva att sätta dit mindre huvudmunstycke
nu när man endå skriver fins det inga veckoträffar eller liknande runt stockholmsområdet? vore kul om man va ett par stycken som drog ut och busade :twisted:
-
Min var liknande, hade då skit i förgasaren... Stoppa dit ett slangfilter innan pumpen oxå!
-
tvättade skumfiltret igen = noga det va nog de skitigaste filtret jag hollt i och efter det så gick den mycket bättre inte 100% ennu men jag ska nog få årdning på det hehe.
någon som har erfarenhet av DJ?? blir det stor märkbar skillnad? mvh.
-
Varför inte läsa mina inlägg om DJ o gör som jag säger så kommer du att få en Dinli som kommer att gå så bra som är möjligt....