ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: folke33 skrivet 5 december 2007 kl. 01:31:08

Titel: Lågfartsmunstycke ?
Skrivet av: folke33 skrivet 5 december 2007 kl. 01:31:08
Har öppnat upp andningsvägarna lite på min smc 250 -08. 130 munstycke o gläntat på locket på luftburken , höjt nålen 1 snäpp , samt ett slipon. Hojen går bra...varvar ut som den ska o har fått lite extra vrid på de lägre varvtalen. Helt nöjd så långt !

Nu behöver den full choke för att starta. Vid samma temperatur tidigare behövde den endast lite choke. Samtidigt har jag försökt ställa in bränsleskruven , men får högst varvtal när skruven är dragen i botten ?

Hur går det ihop ? Bränsleskruven i botten talar väl om att den går fett på tomgång/lågvarv ? O choke vid start talar ju om att den vill ha mer soppa/mindre luft.

Frågan är då...Var ska jag ta vägen med lågfartsmunstyket ? Större eller mindre ? Eller rtäcker det med att justera nålen ? Isåfall uppåt eftersom den tvekar på gasen om jag sätter nålen i mittersta läget ......???
Titel: Lågfartsmunstycke ?
Skrivet av: D-K skrivet 22 januari 2008 kl. 13:00:32
Den varvar nog upp med skruven i botten för att den går snålt.

Lågfartskretsen funkar inte när skruven är helt i botten, den måste vara minst ett ½ varv öppen.

Skaffa större munstycke, köp 2 st. på en gång. de 2 storlekarna större och prova.

Bestyckning är ingen exakt vetenskap när man byter ut pryl efter pryl, man får prova sig fram.