ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kawasaki => Ämnet startat av: Durka skrivet 29 november 2007 kl. 13:24:36
-
Hej!!
Undrar lite vart Servicarna ligger på KVF 750 insprut.... Och stämmer det att maskinen börjar gå dåligt när man kört över service intervallerna???
MVH/ Durka
-
Hej!!
Undrar lite vart Servicarna ligger på KVF 750 insprut.... Och stämmer det att maskinen börjar gå dåligt när man kört över service intervallerna???
kanske ska ringa till dom du köpte den av :?: :?: 8O 8O
MVH/ Durka
-
Service Brutte 08
10tim/100km
Olja filter samt diffoljor. justering gnistgap på tändstift
framdiff samma som motorolja. bakdiff traktorhydraulolja för våta bromsar.. typ Mobil fluid 424, Exxon hydraul 560
(använder själv Q8 T2200 a 25:- litern
Motor 2.2 liter med filter
Framdiff 0.40 liter
Bakdiff 0.72 liter
Samt Okularbes på maskin. var 20mil kolla glapp efterdra skruvar.
Stor service 170mil/100 tim
Som ovan + kontroll av drivrem samt remmens kring utrustning
-
Hmm.....service var 10:onde timme på en arbetsmaskin ??? MAO så skulle den servas ett par ggr i veckan om man har den som arbetsredskap ? :roll: 8O :roll:
-
Låter orimligt med så tät service. Är ju ingen cross hoj heller.
-
Man måste ju kunna köra 100 mil mellan service tillfällena.
Om man nu inte använder den brutalt och kör full gas hela tiden
-
Första service kan man ju göra efter 10 timmar men sen har jag fått rådet att köra 100 timmar tills service
-
Första service kan man ju göra efter 10 timmar men sen har jag fått rådet att köra 100 timmar tills service
Låter mer rimligt. Det är ju faktiskt nyttofordon och inga leksaker... :wink:
Hade jag pengar..... :(
-
Första service kan man ju göra efter 10 timmar men sen har jag fått rådet att köra 100 timmar tills service
100timmar för en vägreggad är ganska länge om man jämför mot andra väghojar. Hade ju självklart varit bra med så långt intervall. På polarisen rekomenderar dom förvisso också 100h mellan service men det gäller främst arbetsfordonen. Min som är vägreggad rekomenderade ÅF var 100 mil och det håller jag mig nog till. Nu då den gått bara nån mil under 100mil så står timmätaren på 37H.
Om jag skulle fortsätta köra hojen som nu (mycket i skogen alltså och en del fram och tillbaka till skogen :wink: ) så ger 100H ett intervall på ca 270-300mil.
-
Första service kan man ju göra efter 10 timmar men sen har jag fått rådet att köra 100 timmar tills service
100timmar för en vägreggad är ganska länge om man jämför mot andra väghojar. Hade ju självklart varit bra med så långt intervall. På polarisen rekomenderar dom förvisso också 100h mellan service men det gäller främst arbetsfordonen. Min som är vägreggad rekomenderade ÅF var 100 mil och det håller jag mig nog till. Nu då den gått bara nån mil under 100mil så står timmätaren på 37H.
Om jag skulle fortsätta köra hojen som nu (mycket i skogen alltså och en del fram och tillbaka till skogen :wink: ) så ger 100H ett intervall på ca 270-300mil.
Jo det är nog sant som du säger att det är bättre att hålla sig till 100mil. Men i mitt fall där det blir bra många fler timmar än mil så funkar det bättre.
Man får helt enkelt utverdera hur hårt man kör med sin hoj, och anpassa service efter det.
-
Låter orimligt med så tät service. Är ju ingen cross hoj heller.
Tät Service.??
Första service vid 10mil andra vid 170mil..
mellan dessa är det ju bara rutin underhåll typ kolla att allt sitter fast under körning.
-
På arbetsmaskiner ska man ha mer timmar än mil :D 350h/200mil ligger ja på, så inte går det fort inte.
-
Missförstod dig där. Trode du menade byte vid varje 10tim/100km.
Då är jag helt med.