ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: zeaflower skrivet 26 november 2007 kl. 22:13:44
-
hej
fick på ett procircuit hhelsystem på min raptor idag... är det ok att krökarna börjar glöda efter en liten stund på tomgång? har även kn-filter på....
fråga två: vad rekommenderas för hjulinställning till framvagnen? antar att de e lite toe-in som gäller? hur mkt?
-
Du bör nog byta munstycken i förgasaren så den får mer soppa!! Annars går den för tortt. Risk o bränna ventiler!!
-
japp ja vet men samtidigt har jag läst några trådar med andra som oxå fick upp braa glöd på sina krökar utan nån fara... nån som e kunnig?=)
-
Du måste byta munstycken...
huvud och lågfart och även tomgångs munstycke
gå upp 2 steg på huvud/lågfart.1steg på tomgång.
Då smäller det inte lika mycke och den går inte lika varmt
Kolla länken nedan. :lol:
http://houseofmotorcycles.bikebandit.com/yamaha-atv-yfm660rt-raptor-660-2005/o/m8705
-
Upp i munstycke.
Framvagnen skall du ställa i noll vinkel.
-
Eatv: tack för det.
förmodligen e ja dum men jag får inte ut så mkt av länken...?
finns de nån i sverige som har dessa prylar på hyllan? och vad kostar dom i sverige vs usa?
har hör at vissa har har svårt att få sina maskiner o gå bra efter byte av munstycke... era erfarenheter?
-
Det fel många gör är att dem tar bara och går upp ett par storlekar när dem blivit rek det. Det tar lite tid att hitta rätt inställning och det kan behövas köpas flera munstycken innan man hittar rätt combo mellan pilot huvud och nål. Det bästa är att köpa ett helt kit. Sen är det bara till att exprimentera sig fram tar någon dag eller två.
-
ingen som vet vem som har detta på hyllan o vad dom kostar på ett ungefär?
och är det svårt att justera in dom optimalt?
-
Angående Toe kan du köra på 5mm nånstans (Toe in). 660'ins originalframvagn petar ut "tårna" lite när framvagnen trycks ihop så ställer du den för rakt när den står olastad finns det risk att de blir lite Toe out när du bromsar o den niger. Har för mig att boken tom säger 9mm toe in som max.
-
kanske du skulle investera i ett deal-a-jet för att få det bästa
bränsleinställningen??
jag har själv inten erfarenhet angående eal-a-jet
men har hört att många har fått bukt på problemen.
-
puma: tack för de svaret, anade att de skulle vara toe in av den anledningen du sa...
timo: va e ett deal-a-jet för nåt? andras erfarenheter av detta?
-
dial-a-jet ser till att du får rätt bränsleblandning,
kolla på :http://www.knracing.se/tpi_dialajet_atv.htm
men har själv ingen erfarenhet av den så jag ska inte
säga nåt om den men vet en del på forumet som tycker om
den. sök så kanske du får veta mer !!!