ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: zeaflower skrivet 26 november 2007 kl. 22:13:44

Titel: två frågor om 660r...
Skrivet av: zeaflower skrivet 26 november 2007 kl. 22:13:44
hej

fick på ett procircuit hhelsystem på min raptor idag... är det ok att  krökarna börjar glöda efter en liten stund på tomgång? har även kn-filter på....

fråga två: vad rekommenderas för hjulinställning till framvagnen? antar att de e lite toe-in som gäller? hur mkt?
Titel: två frågor om 660r...
Skrivet av: Iggy skrivet 26 november 2007 kl. 22:30:53
Du bör nog byta munstycken i förgasaren så den får mer soppa!! Annars går den för tortt. Risk o bränna ventiler!!
Titel: två frågor om 660r...
Skrivet av: zeaflower skrivet 26 november 2007 kl. 22:57:09
japp ja vet men samtidigt har jag läst några trådar med andra som oxå fick upp braa glöd på sina krökar utan nån fara... nån som e kunnig?=)
Titel: Munstycken
Skrivet av: Eatv skrivet 26 november 2007 kl. 23:21:45
Du måste byta munstycken...
huvud och lågfart och även tomgångs munstycke
gå upp 2 steg på huvud/lågfart.1steg på tomgång.
Då smäller det inte lika mycke och den går inte lika varmt
Kolla länken nedan. :lol:

http://houseofmotorcycles.bikebandit.com/yamaha-atv-yfm660rt-raptor-660-2005/o/m8705
Titel: två frågor om 660r...
Skrivet av: Olle_deak skrivet 26 november 2007 kl. 23:39:49
Upp i munstycke.

Framvagnen skall du ställa i noll vinkel.
Titel: två frågor om 660r...
Skrivet av: zeaflower skrivet 27 november 2007 kl. 22:29:28
Eatv: tack för det.

förmodligen e ja dum men jag får inte ut så mkt av länken...?
finns de nån i sverige som har dessa prylar på hyllan? och vad kostar dom i sverige vs usa?

har hör at vissa har har svårt att få sina maskiner o gå bra efter byte av munstycke... era erfarenheter?
Titel: två frågor om 660r...
Skrivet av: Psycho skrivet 28 november 2007 kl. 10:47:36
Det fel många gör är att dem tar bara och går upp ett par storlekar när dem blivit rek det. Det tar lite tid att hitta rätt inställning och det kan behövas köpas flera munstycken innan man hittar rätt combo mellan pilot huvud och nål. Det bästa är att köpa ett helt kit. Sen är det bara till att exprimentera sig fram tar någon dag eller två.
Titel: två frågor om 660r...
Skrivet av: zeaflower skrivet 1 december 2007 kl. 22:54:17
ingen som vet vem som har detta på hyllan o vad dom kostar på ett ungefär?
och är det svårt att justera in dom optimalt?
Titel: två frågor om 660r...
Skrivet av: Puma skrivet 2 december 2007 kl. 00:55:04
Angående Toe kan du köra på 5mm nånstans (Toe in). 660'ins originalframvagn petar ut "tårna" lite när framvagnen trycks ihop så ställer du den för rakt när den står olastad finns det risk att de blir lite Toe out när du bromsar o den niger. Har för mig att boken tom säger 9mm toe in som max.
Titel: två frågor om 660r...
Skrivet av: Timo skrivet 2 december 2007 kl. 11:58:54
kanske du skulle investera i ett deal-a-jet för att få det bästa
bränsleinställningen??
jag har själv inten erfarenhet angående eal-a-jet
men har hört att många har fått bukt på problemen.
Titel: två frågor om 660r...
Skrivet av: zeaflower skrivet 2 december 2007 kl. 19:46:40
puma: tack för de svaret, anade att de skulle vara toe in av den anledningen du sa...

timo:  va e ett deal-a-jet för nåt? andras erfarenheter av detta?
Titel: två frågor om 660r...
Skrivet av: Timo skrivet 3 december 2007 kl. 10:44:43
dial-a-jet ser till att du får rätt bränsleblandning,
kolla på :http://www.knracing.se/tpi_dialajet_atv.htm
men har själv ingen erfarenhet av den så jag ska inte
säga nåt om den men vet en del på forumet som tycker om
den. sök så kanske du får veta mer !!!