ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Terränghjulingar => Ämnet startat av: springpojke skrivet 24 november 2007 kl. 15:29:22
-
Fick hem den nya maskinen häromveckan, en Yamaha Grizzly 700 FI, bytte in 660n...
Nu till frågan, när den väl är hemma så ser jag att det sitter en klisterlapp på bakskärmen, med reggnummer på. Den är reggad så vitt jag förstår som en terrängskoter. Är det några strypningar på den då? Har inte vågat gasa ur den då den bara gått 3 timmar än så länge.
Förövrigt verkar det vara en trevlig maskin, sitter även helt nytt plogpaket monterat, kraftig winch med Warns gula cyclone blad på. Bara snön som fattas ;)
-
Den är troligtvis inte strypt.
-
du vet väll om du beställt en terräng reggad eller väg reggad som trerräng reggad behövs dom ej strypas
-
trängreggad ska inte vara strypta men på vägreggad så sitter det en dosa brevid luftburken o sedan e det gasen som skruven e inskruvad i.
och sist så sitter det 2 st kattar i ljuddämparn o 2 st i kröken
-
Okej det är bra, annars får jag prata med åf..
Min arbetsgivare som köpt den så jag kan ploga snö i vinter..
Dock något jag undrar över, så får jag till och från ofrivilliga motorstopp, helt egentligen utan anledning. Detta är på låga varv, tex när man backar långsamt eller kör framåt långsamt så kan den stanna.. Även om den står ett tag på tomgång så kan den rätt som det är bara dö. Den startar direkt men varför är det så? Är det för den inte är inkörd än? :S, är det för att det är nytt system, insprut? På den andra med förgasare var det inga problem med detta.
-
Om den är strypt eller ej har ja ingen aning om, men däremot vet jag att det finns ett övervarvningsskydd iaf på min 350, står mer om det i handboken.
Har du nå´n bränslemätare på din 700? (springpojken), finns ingen på min :cry: lite knepigt att ha koll hela tiden dels när man tankar men oxå när man e ute och kör, har ju reserv iof men ändå.
-
Om den är strypt eller ej har ja ingen aning om, men däremot vet jag att det finns ett övervarvningsskydd iaf på min 350, står mer om det i handboken.
Har du nå´n bränslemätare på din 700? (springpojken), finns ingen på min :cry: lite knepigt att ha koll hela tiden dels när man tankar men oxå när man e ute och kör, har ju reserv iof men ändå.
Japp det är bensinmätare på den, var det även på 660n, på 660 fanns även bensinkran, finns inte på denna nya
-
Okej det är bra, annars får jag prata med åf..
Min arbetsgivare som köpt den så jag kan ploga snö i vinter..
Dock något jag undrar över, så får jag till och från ofrivilliga motorstopp, helt egentligen utan anledning. Detta är på låga varv, tex när man backar långsamt eller kör framåt långsamt så kan den stanna.. Även om den står ett tag på tomgång så kan den rätt som det är bara dö. Den startar direkt men varför är det så? Är det för den inte är inkörd än? :S, är det för att det är nytt system, insprut? På den andra med förgasare var det inga problem med detta.
Har samma fenomen på min Grizzly, mest när man "gör halt" rullande mot en plogvall/snöhög utan att röra gasen. Har vant mig vid detta och med lite vana så försvinner problemet.
För övrigt är det väl vanligare med tjuvstopp på förgasade maskiner, speciellt när de är kalla eller det är kallt ute..?
-
du vet väll om du beställt en terräng reggad eller väg reggad som trerräng reggad behövs dom ej strypas
:?: :?: ööööööööö, det framgår väl i inlägget,,,, :lol:
-
en till fråga, behövs varken backspeglar eller blinkers på terrängreggad? finns ju inte det på maskinen =)
-
en till fråga, behövs varken backspeglar eller blinkers på terrängreggad? finns ju inte det på maskinen =)
Speglar behövs ej! Men en sak kan du göra för att få mer effekt i den, det ska gå å knappa lite i displayen (dock på ett speciellt sätt, vet inte hur) å få fram vart du kan ställa om insprutningen i 10 steg = mer effekt :twisted:
-
en till fråga, behövs varken backspeglar eller blinkers på terrängreggad? finns ju inte det på maskinen =)
Speglar behövs ej! Men en sak kan du göra för att få mer effekt i den, det ska gå å knappa lite i displayen (dock på ett speciellt sätt, vet inte hur) å få fram vart du kan ställa om insprutningen i 10 steg = mer effekt :twisted: DOCK endast på Grizzly 700 :roll:
-
INSTRUCTIONS:
1. Hold "Select" & "Reset" and while holding them down turn the key on. The "d IAG" screen will pop up in 5-10 seconds.
2. Press Select to get it to the "Co" screen.
3. Hold "Select" & "Reset" again to get the "C1" screen to pop up.
4. Press "Select" & "Reset" again.
5. Press "Select" to raise the number and press "Reset" to lower the number.
6. Turn the key off to set the setting and start riding.
Ett annat bra forum för info om grizzlyn hittar du här.
http://www.grizzlycentral.com
Eller så kollar du på videon i början på den här artikeln.
Grizzly 700 Experiment (http://www.atvscene.com/machines/yamaha/grizzlyexperiment-07.html#)
-
Man kan som du säkert redan kommit fram till justera insprutningen i 126 steg. ett bra rikt värde är 45.
-
Man kan som du säkert redan kommit fram till justera insprutningen i 126 steg. ett bra rikt värde är 45.
Kan du sluta att gräva fram gammla trådar!!!!! :(veryangry): :(veryangry): :(veryangry):
-
Ingen som tvingar dig att läsa. eller?