ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: smc300undrare skrivet 5 november 2007 kl. 09:55:12
-
går på låga varv men blöddrar o går dåligt sen..? jag har gjort rent förgasaren o testat olika munstcken .kollat ventilerna.. någon som har någon ide?????vad som kan va fel :evil: :twisted:
-
Prova och byt tändstiftet det kan vara fel på det även om det inte syns på stiftet 8) Lycka till
-
Har du kollat så att inte luftfiltret är tätt 8O
-
luftfilter kollat , ska testa tändstift
-
klipp bort override trotthle sensor skräpet ...så har du ialla fall ett mindre problem.... 8O
-
ok var sitter den?
-
SKOJAR DU??? alla vet vart den sitter....den sitter brevid tps en på förgasaren....och på tumgasen....det är en sensor som känner av så att inte trotteln är öppen när tumgasen är "ogasad"...det sitter två kablar på fögasaren original....den ena är två kablar den andre tre...den med två om jag inte minns fel är tors sensor kablarna...den kan du bygla o testa....men det behöver inte vara därför den blöddrar...men ta bort det skadar ju inte om man inte hadde tänkt o få gashäng....den är en säkerhetspryl...men min strulade o jag rev förgasaren 2000099999 gånger på två dagar innan jag kapade bort den enda nere vid cdi boxen....lättast då är följa kablarna från tumgasen...ner till cdi n......om du inte får ordning på det så kan jag pma mitt nr.... 8O 8O 8O
-
prova o byt stift först.....tors sensorn har symtom som att soppan tar slut i flottör huset....typ den dödar motorn....men man tror att den inte får soppa... 8O 8O 8O
-
ok den byglade jag när rullgasen vart dit satt.. han inte få tag i nå stift idag så det blir att prova imorgon :D tack för hjälpen änsålänge
-
nu har jag bytit stift o byglat kablarna men tyvärr ingen skillnad :twisted: :twisted: :twisted: fler ideer??
-
Hmm
Ventiler stift förgasare är kollade säger du? Har du kollat alla kablar?
Från batteri ,stator till cdi och tändhatt?
Vad hade du för ventil mått? Är den kam moddad? Kolla även insugs gummit så det inte är spruckit.
Testa att byta cdi och tändhatt med någon annan som har fungerande hoj.
Du kan även göra så att du plockar bort all plast ink tank och ställer tanken brevid men fortfarande inkopplad. Startar den och släcker ner i rummet då kan du om du har tur se i fall gnistan hoppar någon annanstans. Kan vara det som spökar.
Detta är bara lite ider som kanske kan hjälpa dig att komma fram till vad som krånglar.
-
tack får testa ikväll
-
och gör bara en ändring åt gången... :!:
-
Blivit nått klokare på vad det kan vara som spökar?
-
lurigt problem hittar inge specifikt men efter o ha kollat alla kablar o nerplockning igen av förgasare o nya munstycken + rengjord tank så går den bättre men inte klockrent vet ifan vad det är..verkar som om varvskyddet slår in förtidigt? , men kan ju fortfanrand vara nå fel på cdi`n kanske :?: :?: han hänger ju med på låga det är på höga han inte går riktigt rent, men man skulle behöva testa med en annan cdi eller tändhatt för att utesluta det. Det har jag inte gjort.