ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Benny skrivet 25 september 2005 kl. 08:26:07
-
HUr många fyrhjulingar har ni haft själv har ja haft tre st en lt-50 sen en Honda trx foreman 350-86 osså nu en honda trx foreman 450 s 98 8)
-
2 st.
Kymco KXR och Dinli DMX
-
1 grizzly...de är allt :D
-
en och en halv.. polarisen har inte kommit än
-
en och en halv :lol:
-
- En typ Lifan 250 (i 20 minuter)
- Linhai Allroad 300
- Suzuki KingQuad 700
- SYM Trackrunner 200
-
Två fyrhjulingar och en sexhjuling men en tredje fyrhjulingen är på väg till mej.
-
1, den jag har nu. :)
-
1 Barossa men den skall snart bytas ut
-
ql och sedjet leder :lol: 8)
-
1 Barossa men den skall snart bytas ut
Mot vadå?
-
Jag funderar och funderar............. troligtvis raptor 350 eller Dinli.
-
Jag funderar och funderar............. troligtvis raptor 350 eller Dinli.
Dinlin är ju helt klart "mest för pengarna" av dom två. Tror inte du hade ångrat dej på en sån maskin. O andra sidan vet jag inte vilket stuk på hoj du vill ha =)
-
Har ännu inte provat dinlin men tycker raptorn är snyggare
-
jag tycker raptorn är snyggare, 5års garanti är ju inte heller helt fel.
fast o andra sidan vill jag nog helst ha en lite större maskin.........
som sagt jag funderar o funderar.
-
Jag funderar och funderar............. troligtvis raptor 350 eller Dinli.
Dinlin är ju helt klart "mest för pengarna" av dom två. Tror inte du hade ångrat dej på en sån maskin. O andra sidan vet jag inte vilket stuk på hoj du vill ha =)
raptorn är syggare dessutom 5års garanti o en jätte organisation bakom sig gör att det känns som ett ganska förnuftigt val.
Dinlin o andra sidan har ju lite fler kusar och är lte större vilket passar mig bättre. Som sagt jag funderar och funderar.......man kunde ju haft tråkigare saker att tänka på..
-
Jag funderar och funderar............. troligtvis raptor 350 eller Dinli.
Dinlin är ju helt klart "mest för pengarna" av dom två. Tror inte du hade ångrat dej på en sån maskin. O andra sidan vet jag inte vilket stuk på hoj du vill ha =)
raptorn är syggare dessutom 5års garanti o en jätte organisation bakom sig gör att det känns som ett ganska förnuftigt val.
Dinlin o andra sidan har ju lite fler kusar och är lte större vilket passar mig bättre. Som sagt jag funderar och funderar.......man kunde ju haft tråkigare saker att tänka på..
Jag vill oxå ha en stor maskin trots min egen dvärgliknande storlek, så jag ska kika riktigt närma på en Raptor 700, men även den nya Polaris 500-Outlaw modellen känns som ett vettigt altenativ, tyvärr så har inte YFZ450 någon back, och reggas säkert inte med passagerare så den går nog bort ur mitt val nu. Det trista är att det skiljer´mellan 30 och 40 tusen på en Dinli och en Raptor 700, vilket får mej att tveka, Dinlin ger ju mer för pengarna helt enkelt.
-
Tänk på att kvalitet kostar !
ang. Dinli 450 "mest för pengarna" Med motorn räknat JA,
Det jag själv letar efter på en Quad är helheten.
Och det har inte Dinlin, bra motor men inte mycket mer.
Men o andra sidan för 70 papp kan man inte begära mer heller........
Vill man ha snabba, stora motorer -->billigt<-- är det alltid en komprimiss !
Det är därför yammas 450 kostar 100k :wink:
till mr2:
Du säger titt som tätt helheten är så bra på Dinlin ?
Var ???? Konstiga(dåliga) konstruktionslösningar ? Undermålig fjädring ? Blinkers som skakar sönder efter 50 mil ?
Lycka till och köra flickvännen bak på nån liten skogs väg :P
Motorn är hårig som satan men thats it !
Man måste ju också se det över ett längre perspektiv, det gör du väl med bilar? Alla Bilar/Quadar är bra när man provar dom, men efter ett par år då ? Yamma, Honda lämnar 5 !! års !! Garanti !!
Att du tycker Raptorn är liten är nog för att dinlin är ÄLGA STOR :)
SMC, kymco, ETON mfl är i ungefär storlek med Raptorn 350
O Ja jag vet att vid detta laget hatar alla Dinli ägare mig... So what ! både för och nakdelar ska fram :twisted:
Och eftersom det bara snackas om fördelar hela tiden, måste jag ju berätta om nackdelarna jag vet.
-
Ska jag vara ärlig så tror jag inte att det är särskillt mycket skillnad i kvalite' på dom två, jag tyckte personligen att det nästan kändes lika bra på bägge två. Att en blinkers skakar sönder är väl OK? Dom ersätts ju gratis så vitt jag vet. Personligen tycker jag att dessa två maskiner är byggda två två olika ändamål, en tourer och en enduro, för riktigt cross duger ingen av dom till. Dinlin duger lika bra till att pendla med som att åka i terrängspåret, medans 350'in bara gör sej bra på terrängspåret. Så mest för pengarna ger dinlin och gav bäst helhets intryck, då tycker jag att Yahama som ska vara SÅ stora inte har presterat särskillt bra för 70 000:-. Men kliver man upp ett steg till dom stora maskinerna i dinlis storlek så kan den nog se sej om i bakspegelen efter sin framtid för där har den inte mycket att hämta.
-
har inte haft en endå... därremot har man haft en trimmad puch dakota 8)
-
Men kliver man upp ett steg till dom stora maskinerna i dinlis storlek
Menar du storlek i Motor eller storlek på maskinen ??
För Raptor 660 / 700 är INTE så stora som Dinlin !! i fysisk storlek, då
dom bara är marginellt större än 350 !
Jag försöker heller inte få dig att köpa nån 350 !!
Köp vad du vill ! Köp Dinlin och lev väl med den :)
Jag kan själv tänka mig att köpa billiga okända märken så länge priset är där efter !
När priset oavsett vad det är ligger på är i nivå med dom riktiga grejorna.... tja valet är enkelt då!
Nu lägger jag ner Dinli vs andra diskutionen, Eftersom det inte är jag som ska leva med den !