ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Blackman skrivet 1 november 2007 kl. 19:52:38
-
Nu har bunkringen tagit sin början. Beställda delar: UNI-filter
Huvudmunstycken. Tog ett gäng: 150, 155, 160 för säkerhets skull och 15-drev.
-
Tja jag har tändstift-15 drev-oljefilter-start-relä till salu 400:- för allt ,,,
-
Var beställde du UNI-filtret? Är juh f.f. restat överallt...
-
Var beställde du UNI-filtret? Är juh f.f. restat överallt...
Har beställt det från ATVhuset..., sen är ju frågan om det finns...med tanke på det är, som du säger, restat...Dyker det upp så gör det, det. Annars vet jag ju varför...
-
Var beställde du UNI-filtret? Är juh f.f. restat överallt...
Har du fått tag i nåt filter än..??
Fick mitt i förra veckan...beställde som sagt från ATVhuset...
-
Jodå hämtade det igår skulle hämta ut min dial-a-jet idag oxå och pula på allt men postutlämningsstället hade inte sorterat paketen än fastän de ska vara klara kl 16.. Nötter.. Får skruva imorgon.. Nu är det bara hoppas Wileyco systemet kommer snart som man väntat på i över en månad från Dealy eftersom de skulle byggas om först.
-
Vad ska dom bygga om på systemet? Passar dom inte utan ombyggnad?.... jag som var så nära att skicka iväg en beställning på ett….. nu vet jag inte om jag orkar längre är inte alls intresserad av något extra kapas svetsas bockas filas mm …..
Föresten vilken Artikelnummer?
-
Tydligen passar de inge bra så det är väl Wileyco som ändrar i tillverkningen annars skulle det väl inte ta 6 veckor. Tror inte Dealy ställer sig och meckar om dem.. Så nu ska man förhoppningsvis bara kunna bulta på dem utan att bygga om eller flytta runt saker på halva hojen.. Kan säga till när jag meckat på mitt om jag får det nån gång.. Min ÅF beställde det samtidigt som hojen så har därför inget art.nr. men det borde väl vara..
Dilni 450 DMX 901 Fullsystem Oval Stainless steel wcdn2ss 4 490,00
haha, dealy har stavat fel :twisted:
-
Hmm.., tycker också det verkar konstigt att dom är tvungna att modda om systemet. Borde ju bara vara att beställa, pynta ut vad dom vill ha för det, få hem det, skruva dit och ut gasa! :D
Säg till när det sitter på plats.
-
Kollade med min ÅF idag som kollade med Dealy och de har inte ens ett datum än. Tillverkarna bygger om det och ändrar nåt med värmeskyddet..
Klämnde dit dial-a-jet, bestyckade om och satte på UNI-filtret så nu vill man juh gärna på bättre flås oxå..
-
Kan förstå det! :D
Kan i och för sig tänka mig att dom " moddar" värmeskyddet. Fästet på orginalskyddet smälte ju sönder för mig, så det låter rimligt.
var det svårt att montera DJ ?
-
Monterade injektorn pro mount dvs genom slangklämma och luftfilter gängad i förgasaren vilket de sa på KNracing inteskulle vara några problem men eftersom man skruvar både i DJ:n och godset i förgasaren samtidigt som gängorna på injektorn är lika långa som packningarna är tjocka blir det aldrig riktigt bra.. Ungefär som att skruva ihop 2 metallstycken med en för kort skruv och där det är gäng i båda, det blir aldrig stumt.. Dessutom måste man släppa på låsskruven när man ska ändra inställning och när man gjort det ett par gånger var gängorna i det tunna godset i förgasaren rätt slitna så jag köpte ett rör 60mm utvändigt och en bit slang 60mm invändigt idag som jag ska sätta mellan UNI-filtret och förgasaren och sen sätta DJ:n i röret med en mutter på insidan då sitter det stenhårt och tätt sen slipper man dessutom demontera DJ:n varje gång man vill göra rent filtret.. Den lilla stund det satt fast funkade det helt ok iaf men svårt att jämföra på is och sen har jag dubbat däcken så den spann på alla växlar även på torr asfalt..
Kan ta ett kort på monteringen och lägga upp när det är klart..
-
Yes, vore kanon!
-
(http://www.iceborlange.se/images/dj1.jpg)
Så här nånting blev min montering av DJ.. Sitter stenhårt och t.o.m. ännu lättare demontera UNI-filtret nu då man kommer åt slangklämman under sadeln och definitivt 100ggr lättare än då man har DJ monterat pro mount dvs gängad i förgasaren samt genom slangklämma och UNI-filtret då man måste bort med DJ:n först.. Innanför snorkeln sitter själva DJ:n och därifrån går en slang ned till flottörhuset man byter ut nippeln för avtappning. Slangen på snorkeln vilken DJ:n tar inluften går ned skyddad under sadeln..
Slangen är en oljebeständig snutt från mekonomen och röret är en skarvmuff till ett avgasrör, oxå från mekonomen.. Kostnad 100.- Billigare än gängverktyg och sitter bättre och mer lättåtkomligt nu.
Var ut en sväng idag, går inte riktigt rent än men har juh fortfarande inte fått mitt avgassystem så den andas riktigt heller.. Lite kraftlös på mellanregistret och kan inte trycka gasen ända i botten då tvekar den. Gjorde iaf lätt 100 på 3:an och 130 på 4:an och det med maxigrip dubb som sticker ut 4mm.. :twisted: Blev lite vingligt så ville inte vrida ur den alls på 5:an får nog vänta till sommaren med att testa maxfart då slicksen åker på..
-
* Avis * Vill också ha! :)