ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: Flexbert skrivet 30 oktober 2007 kl. 21:10:06
-
Ahh..
HAr länge funderat på varför så många envisas med att köra 4t?
NU på senare år har det blivit som en Modefluga nästan tycker jag, " jag måste ju ha en 4t det har ju alla proffsen! "
Men har ingen tänkt på att dom kör minst lika fort på en 2t hoj, jag kör ifrån mÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅnga slöa 4t hojjar på min vls. ( visst, vls är en bra maskin men ändå )
Företagen känar mer på 4t då det är mer roterande massa och fler saker som kan gå sönder och dom r större, kostar lite mer att bygga, men genererar mycket mer pengar när dom säljs sen istället!
Då är det ju såklart att företagen sponsrar förarna att köra 4t!
För det är ju det dom är intresserade av, att tjäna pengar...
Gämnför järna varvtid någon gång när ni kör på bana om ni får låna en 2t repsektive 4t med ungefär samma effekt, kan vara kul att se lovar er.
Jag körde flera sekunder snabbare på 2t, tror även dom flesta gör det då man får kämpa mera med en 2t att hålla farten med, vilket leder till högre tempo och snabbare varvtider.
Dela med er om era tankar!
-
:lol:
-
:lol:
Bättre svar.
-
jag älskar 2t men farbror miljö gör inte det riktigt så därför satsar inte företag så värst mycket på 2t och sen finns inte raptor i 2t
-
:lol:
Bättre svar.
desamma på respektive trådar tack ! :lol:
-
Hur fan kan ni ens orka svara på hans fråga :roll: . Nej lägg ner, det är mitt tips.
-
okej..deta är ganska tungt att erkänna men jag håller med dej FLEXBERT till 100% har tänkt köpa ny maskin och tänkte då ha köpt en nyare 4t först men har ändrat mej köper helre gammalt o 2t än ny o dyr 4t. beroende på att de är mycke service mycke krångel o så med nya 4 taktare, pratade med en som kört cross i hela sitt liv o han sa det att jag absolut inte borde köpa 4taktare, dom låter mycke men effekten sakans, o sen krånglar dom mer o felen är dyrare.
vill man ha en hoj som alltid fungerar så ska de vara 2takt:P
miljöaktivisternas fel att 2taktarna är på väg bort, o de får vi betala tyvärr
men på ATV ska de vara 4t, men inte quad
-
okej..deta är ganska tungt att erkänna men jag håller med dej FLEXBERT till 100% har tänkt köpa ny maskin och tänkte då ha köpt en nyare 4t först men har ändrat mej köper helre gammalt o 2t än ny o dyr 4t. beroende på att de är mycke service mycke krångel o så med nya 4 taktare, pratade med en som kört cross i hela sitt liv o han sa det att jag absolut inte borde köpa 4taktare, dom låter mycke men effekten sakans, o sen krånglar dom mer o felen är dyrare.
vill man ha en hoj som alltid fungerar så ska de vara 2takt:P
miljöaktivisternas fel att 2taktarna är på väg bort, o de får vi betala tyvärr
men på ATV ska de vara 4t, men inte quad
ohh, en som börjar bli lite klok! =)
du är inne på det spåret jag är, " dom låter mycket " där har vi de där med mode och ballhet att göra igen. Klart det är ballt när de låter men de sak ju gå frammåt hela tiden. att kunna ligga på dom högrevarven med en 2t hoj går ju fortare än att luffa runt i registret på en 4t! ( av egna erfarenheter ).
sant det du också säger, miljöaktivister hit och dit men många har blivit anti 4t nu, ljust pga ljudnivån.
Dom bullrar ju som in i satan!
HAr ni tänkt på det när ni är på väg till banan, vilka hojar är det man hör först? jo 4t!
-
fan hällre kör ja 4 tak än 2 tak
vist de kanske är lite slö me vad gör de man kommer dit man vill
Flexbert: nu har du väll reta på dig en massa folk väll
hade gött lägg ner nu var snäll
bye
-
hade gött lägg ner nu var snäll
nee men denna trååden tycker jag e vettig men på många anndra ställen rettar han väl folk :wink: men jag är väl inte bättre :oops:
okej kanske att nek har rätt att de är lite drift säkrare på vanlig väg men om man pratar på banana då är 2T överlägset enligt mej. sen har jag plågat min blaster i 1 år utan att röra en skruv så helt åt helvete kan de inte vara med driftsäkerheten hellero den var körd i 2-3 år innan dess me så :wink:
-
hade gött lägg ner nu var snäll
nee men denna trååden tycker jag e vettig men på många anndra ställen rettar han väl folk :wink: men jag är väl inte bättre :oops:
okej kanske att nek har rätt att de är lite drift säkrare på vanlig väg men om man pratar på banana då är 2T överlägset enligt mej. sen har jag plågat min blaster i 1 år utan att röra en skruv så helt åt helvete kan de inte vara med driftsäkerheten hellero den var körd i 2-3 år innan dess me så :wink:
SANT!
som i ungdommsklassen, varför köra raptor 350 ltz400 när man kan köra blaster eller banshee?
Går ju fortare och det är ju bevisat.
( Jämför bara hästar på ltz och banshee! )
-
Hästarna fungerar helt anorlunda på en 4-takt än en 2-takt :wink:
-
Ja, jag kan väl stolt skryta lite med att det är bevisat i ungdomsklassen :)
Banshee 43.4 hk
Ltz 400 28.9 hk
-
Ja, jag kan väl stolt skryta lite med att det är bevisat i ungdomsklassen :)
Banshee 43.4 hk
Ltz 400 28.9 hk
-
Ja, jag kan väl stolt skryta lite med att det är bevisat i ungdomsklassen :)
Banshee 43.4 hk
Ltz 400 28.9 hk
:?:
tror inte det va så han menade.
-
Ja, jag kan väl stolt skryta lite med att det är bevisat i ungdomsklassen :)
Banshee 43.4 hk
Ltz 400 28.9 hk
:?:
tror inte det va så han menade.
Jorå, precis så jag menade! :)
där ser man ju en Liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiten skillnad!