Inte helt säker att jag vill lämna ut någon ritning på bygget än, men vi får väll se senare...nee kan förstå de, anntar att de var en del jobb.
Tjena Asker jag har ett bak bromsok komplett med bromspedal och broms cylinder till en Yamma R1-02 för en billig peng om du skulle vara intresserad? det är ungefär samma storlek på oket som till en quad maskin.Mvh Jimmy (xxx)
de e jävligt nice fortfarande :wink: du hur gjorde du styrstagen, dom ska ju vara gängade åt 2 olika håll? ska göra nya till min
Koolt med Persisk matta i garaget, flyger den? Otroligt imponerande bygge. Vad använder du för bärarmsspindlar/navspindlar?
Nyfiken... va använder du för diameter/ gods på rören?2mm ser de ut som
några updateringar i helgen?
längtar :wink:
Kom igen och bygg nu ! :) Skämt åsido, riktigt grymt bygge! Du verkar ha full koll på vad du gör.. Ska den bli reggad? Mvh C.S
ca 128kg står i första inlägget :wink: fan va den kommer bli grym:D fetaste quaden i sverige lätt!
ca 128kg står i första inlägget :wink: fan va den kommer bli grym:D fetaste quaden i sverige lätt!
Verkligen imponerande!
Men baksvingen, föredrar du traditionell sving
än delad som jag sett finns som kit, eller
blev det så för enkelhetens skull?
Det blir ju mer fjädrande vikt så att säja.
Är inte så insatt i quads.
Tror inte det är så kul att ha en diffrential på en bus maskin som det blir när det är delad axel ibak.
Jag menar som med A-armar även bak.
Hursomhelst ett imponerande bygge, tänk den som hade ett eget garage.tänk jag har 2 som bägge är bra mycke bättre utrustade för ett sånt här bygge 8) tänk om man bara hade haft lite mer kunskap :wink: :lol:
Nu tycker jag du får lägga ut MER bilder.. :D
ser ju helt okej ut:D men rostar mutrarna redan?
Ett tips när man luftar bromsar är att köpa en apparat som vakuumsuger .. Kopplar den bara till kompressorn.. Det har alltid jag när jag luftar bromsar/kopplingar. Kostar 150:- på Meca men finns säkert liknande på Mekonomen och Autoexperten med mera.. Skitsmidigt :) Mvh
Fasen va vilket bygge. Det är nästan lite idolstatus på dig
Hej ! En liten fråga? Kommer du att ha eller behöva någon Elfläkt
till kylaren, den ser ut att rymma stor mängd vätska.....
Lycka till med det snygga bygget :lol: :lol:
Har inte vägt den än.. .men den ligger nog något kilo upp från målet.
Är pinsamt nära provstart nu.. fattas "bara" 2st pluggar till kylarn som ska täcka hålen där temperatur sensorn har suttit.
(http://i4.tinypic.com/6jb40ie.gif)
Citat från: "pålamalm"(http://i4.tinypic.com/6jb40ie.gif)
Får man vara nyfiken och fråga vart du fått tag på alla smileys?
Har du hittat dem på tinypic och lagt upp, enligt adressen?
det är inget svår att få tag på, blir bara så less tror jag lägger ner hela projektet nu...
det är inget svår att få tag på, blir bara så less tror jag lägger ner hela projektet nu...
det är inget svår att få tag på, blir bara så less tror jag lägger ner hela projektet nu...
www.mc-shopen.se ?
det är inget svår att få tag på, blir bara så less tror jag lägger ner hela projektet nu...
Har lånat en tändspole från en annan cross nu, med samma värden.
Men har en liten undran, vad är "Carburetor solenoid" för något det är tydligen något som ska sitta i förgasarn. Men efter som jag inte har orginalförgasarn utan en annan och större. Så har jag inte den delen i förgasarn? Vad är den till för?
Har sökt lite på vad det är och det verkar som det ska hjälpa till för bestyckningen. Så den är tänkt att gå lite bättre. Men det verkar som många kopplar bort den. Och detta ger bättre gasrespons när den är bortkopplad.
Så lång är det ju bra... men om man kopplar bort den vill cdi:n fortfarande ha en spole eller ska man bara koppla ur sladden.
Grejen är det att jag fortfarande inte får någon gnista... så jag måste veta om denna påverkar cdi:n något.
Har sökt lite på vad det är och det verkar som det ska hjälpa till för bestyckningen. Så den är tänkt att gå lite bättre. Men det verkar som många kopplar bort den. Och detta ger bättre gasrespons när den är bortkopplad.
Så lång är det ju bra... men om man kopplar bort den vill cdi:n fortfarande ha en spole eller ska man bara koppla ur sladden.
Grejen är det att jag fortfarande inte får någon gnista... så jag måste veta om denna påverkar cdi:n något.
Har sökt lite på vad det är och det verkar som det ska hjälpa till för bestyckningen. Så den är tänkt att gå lite bättre. Men det verkar som många kopplar bort den. Och detta ger bättre gasrespons när den är bortkopplad.
Så lång är det ju bra... men om man kopplar bort den vill cdi:n fortfarande ha en spole eller ska man bara koppla ur sladden.
Grejen är det att jag fortfarande inte får någon gnista... så jag måste veta om denna påverkar cdi:n något.
Tycker du ska köra utan klibbor. Lite hemligt stilrent sådär.
Ge inte upp nu, är ju nära till en provkörning.
kan va skitlitet, å sitta där du minst anar det..
jaa fan va nice :D ett inlägg med film på ditt monster måste vara atvcenters mest efterlängtade inlägg någonsin :wink:
Fan asker du har väll inte varit o kört ihjäl dig nu 8O ???
Anledningan att den byggs för 95oktan soppa är för att det bara finns det på macken där jag mest brukar köra.Men vad fjolligt ! :headbang:
Måtten på piporna är kopierade av redan kända trimpipor.
Effekten på dessa motorer brukar hamna på ca 200-230hk utan portning och med den storleken på förgasarna som jag valt. Så det lär nog räcka för mig :headbang:
tummen upp ()p ()p för sådana reportage
äckligt jävla snygg och grym! när kan jag köpa den av dig??.. :)Var idag iväg till kälarne/hällesjö banan och provade både tsx250r och ds450.
äckligt jävla snygg och grym! när kan jag köpa den av dig??
äckligt jävla snygg och grym! när kan jag köpa den av dig??.. :)Var idag iväg till kälarne/hällesjö banan och provade både tsx250r och ds450.
Och jag kan väll sammanfatta detta att jag kommer att behålla 250in, mycket roligare maskin helt enkelt :)
Canam:en var visserligen enklare att köra rent motormässigt. Men inte alls lika stabil och smidig som 250in. Sen när man väl lärt sig gasa 250in så blir den bara roligare ju mer man kör. (Måste köras som en 125a)
Får jag bara till avgasventilsstyrningen som jag håller på med nu så kommer det bli riktigt vass på banan.
grymt grymt, vi läre ses i hällesjö någon helg framöver...riktigt rolig bana att köra på! :)Det får vi hoppas, ska försöka ta mig till Hällesjöbanan så ofta jag kan i sommar :)
nu när du är tbx på forumet asker, du kan inte tänka dig att sälja ritningar på chassiet eller?Nej, jag säljer inga ritningar! Men är du i behov av dom så kan jag skicka... dock bör tilläggas att dom inte är helt "färdiga" men fullt tillräckligt att bygga en ram av om man kan solidworks.
Jag avvaktar lite med ritningarna på styrdämparen tills den är helt "klar" och utprovad, körde med den idag. Nästa gång ska jag prova både med och utan för att se om det är någon skillnad.
Tjena,Ktm har tyvärr ingen balansaxel heller. Jo tyvärr så skakar 500 motorerna rätt mycket. Har en CR500 så jag vet... därför det blev 250 från början. Men tydligen ska ktm:s 500 ha lite finare gång än de andra, väldigt lätt kolv ska tydligen vara orsaken. Annars får man lämna iväg veven och få den dynamisk balanserad.
Ser fram emot fortsättningen, jag byggde själv en hybrid på en av mina Lt 250r, slängde i en Yamaha yz 490 snurra, går som..... :DV
Väger in på 130 kg och hur mycket vrid som helst.
Det enda att tänka på är att dessa 500 motorer vibrerar regält, min Suzuki Lt 500r har balansaxel och den vibrerar inte något.
Är det balansaxel på KTM motorn? om inte skulle jag börja klura på något.
Men grymt projekt, den kommer garanterat att gå som ......
mvh
Kommer att göra en helt egen pipa.
Motorn kommer att portas som en modern 250 2t och pipan kommer att anpassas efter den portningen.
Har inte mätt durrationerna på ktm cylindern än så jag vet inte hur den ligger i förhållande till en 250.
men tanken är att den ska gå som en 250 fast 500... ja ni fattar :D