ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kymco => Ämnet startat av: Borg skrivet 28 oktober 2007 kl. 07:50:36

Titel: Utsliten maskinen
Skrivet av: Borg skrivet 28 oktober 2007 kl. 07:50:36
Så nu har jag avverkat den första Kymco 500.
kamaxlarna totalt nerslitna efter 70 mil och då menar jag totalt.

Gick på garantin, fick en ny maskin igår.

Strypningen sitter på, urk.
Vid fullt gaspådrag så får man rast ändå av grannens tonåringar när de kommer med sina moppar.

Maskinen toppar ca 75 km/h
Den går sämre än min gamle linhai 260, hög tomgång tar gärna ett skutt fram vid iläggning av växel. Jobbar sig trögt upp i hastighet, Linhai 260 var riktigt rapp om man gämnför.
Någon som känner igen sig???
 

Har funderat på att köra in den med strypningen på och sedan dra den, nu är jag inte riktigt säker.

Så frågan kvarstår ska jag dra strypningen nu och hoppas att tomgången lägger sig eller ska man skruva ner den.

Maskinens inställningar på förgasaren måste vara gjorda för ostrypt maskin. Tillsätter man sedan en strypning så måste det påverka maskinens gång till det negativa. Flödet av bränsle och syre vid förbränningen är inte optimalt med en strypning.

Kom med synpunkter eller annat. :?:  :idea:
Titel: Utsliten maskinen
Skrivet av: DonKichote skrivet 28 oktober 2007 kl. 07:58:02
Du skulle alltså behållt Linhaien  :D
Tror på instryp inkörning...........   :roll:

Vi skall väl alla vandra vidare i cm3 djungeln förr eller senare.
Lycka till! Det mesta brukar lösa sig................
Titel: Utsliten maskinen
Skrivet av: connyboy skrivet 28 oktober 2007 kl. 08:00:07
Tjenna..du måste fått ett söndags ex..kymco är ju bland dom största motortillverkarna så det låter otroligt...motorena i kymcon är underbara bara går å går.Fick du en helt ny motor?..hadet gött mvh conny andersson
Titel: Utsliten maskinen
Skrivet av: Borg skrivet 28 oktober 2007 kl. 08:10:46
Citat från: "connyboy"
Tjenna..du måste fått ett söndags ex..kymco är ju bland dom största motortillverkarna så det låter otroligt...motorena i kymcon är underbara bara går å går.Fick du en helt ny motor?..hadet gött mvh conny andersson





Jag fick en ny maskin helt och hållet...
Titel: Utsliten maskinen
Skrivet av: toppkraft skrivet 28 oktober 2007 kl. 12:12:12
Strupingen er sikkert ikke bra for maskinen, da maskinen ikke er laget for struping. Selv kjørte jeg pent 30 mil med maskinen med struping, så tok jeg strupingen bort og justerte litt på tomgangen. Maskinen starter og går alltid som en klokke.
Titel: kymco 300 or 500
Skrivet av: nek skrivet 28 oktober 2007 kl. 13:08:29
låt kymco gå som de är då funkar de bäst ja har ej haft några problem me min 300 kymco då kört snart 500 då ska in för andra servis
har som sakt ej haft några problem med denna mot de för hade ja de en pgo 150 xl rader skit maskin säger ja då jämt mot denna kymco de är den bästa 4 hjuling ja har haft då


så låt de gå som de ska så håller de då
Titel: Utsliten maskinen
Skrivet av: Ockelbo300 skrivet 29 oktober 2007 kl. 21:05:34
motorn är ju inte byggd för strypningar det är en EU reg grejj så ryck dom och kör som om dom satt i (tänk på att vissa ÅF tar bort garanti när strypningen ryker)
Titel: Utsliten maskinen
Skrivet av: TGB425 skrivet 30 oktober 2007 kl. 20:48:48
och det är ju det som är så dumt för med strypningen på så blir det till slut en massa garantifel på motorn för den mår ju inte helt bra av det direkt!! hihi :D
Titel: Utsliten maskinen
Skrivet av: joff skrivet 3 november 2007 kl. 21:10:59
Hur upptäckte du detta fel...

har lite skrammel missljud när jag stannar,,, eller motorbromsar


typ så här,,, ligger o kör vanligt släpper gasen helt inför en korsning tex,, precis innan den går ner helt i varv o stannar sp skramlar det till i maskin,,,

ingen aning om vad det kan vara,, men den ska snart in på service så får de kolla upp det,,
kan ju vara så att sista vibrationerna innan motorn går ner helt i varv gör att hasplåtarna eller något annat vibrerar och skramlar,, kanske ,,
Titel: ostryp
Skrivet av: Berra skrivet 3 november 2007 kl. 22:17:45
När man kör in en ny maskin ska man köra ostrypt. Vad jag menar med det är motorn mår bäst om man plockar bort strypningarna på en gång. En ny bil är ej strypt ingen skillnad motor som motor.
Titel: Utsliten maskinen
Skrivet av: atveskoj skrivet 14 november 2007 kl. 09:29:05
lämna in den till din åf så fixar han säkert strypningen,linhai är mycket segare än kymco...
vill man åka fort-köp en raptor...
och du...du fick en ny maskin av kymco så du har valt rätt märke,absolut seriöst med 3års garanti,,,får du det på en linhai tex...
Titel: Utsliten maskinen
Skrivet av: masen7 skrivet 6 februari 2008 kl. 13:36:40
hej vart har du köpt din kymco 500
jag har en och så men jag fick då inegn ny
Titel: Utsliten maskinen
Skrivet av: CrazyMac skrivet 6 februari 2008 kl. 13:44:38
Ta bort strypningen och ställ ventilspelet.