ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: runken skrivet 26 oktober 2007 kl. 15:50:18

Titel: STYRE
Skrivet av: runken skrivet 26 oktober 2007 kl. 15:50:18
kan varmt rekomendera detta styre,trots priset :lol:
helt oslagbart.hade väldiga problem me disco-pump i underarmarna samt bort-domningar i händerna.
efter ja monterat på detta styre,så har ja inte haft några som helst problem.varken med armarna eller att styret har slitet sig ur nävarna. :lol:
http://www.minhoj.se/Shop/Index.php?sArtId=FL-1003-12-31
Titel: STYRE
Skrivet av: gurra-g skrivet 26 oktober 2007 kl. 16:09:50
Det finns gummiupphängda styrfästen också, och så
kan man ju montera vikter i styrändarna.
Det blir billigare.
Titel: STYRE
Skrivet av: runken skrivet 26 oktober 2007 kl. 16:27:05
du har en poäng :lol:
min tanke/syfte va väl kanske mer ända målet för ban-åkning och att inte styret slits ur händerna på en :lol:
å inte så mycke väg åkning
ps.pratar av min egen erfarenhet
Titel: STYRE
Skrivet av: Egedal skrivet 26 oktober 2007 kl. 17:36:32
Citat från: "gurra-g"
Det finns gummiupphängda styrfästen också, och så
kan man ju montera vikter i styrändarna.
Det blir billigare.


"vikter i styrändarna" hur går det till?
Titel: STYRE
Skrivet av: Pete skrivet 26 oktober 2007 kl. 17:46:05
Citera
varken med armarna eller att styret har slitet sig ur nävarna.


Norrlänningar är lite klena tror jag.... :D  :D
Titel: STYRE
Skrivet av: QuadMaster skrivet 26 oktober 2007 kl. 17:49:06
det där tömde min plånbok  :lol:  :lol:  sänk priset !!! jag betalar max 1500  :lol:
Titel: STYRE
Skrivet av: gurra-g skrivet 26 oktober 2007 kl. 18:35:35
Citat från: "Egedal"
Citat från: "gurra-g"
Det finns gummiupphängda styrfästen också, och så
kan man ju montera vikter i styrändarna.
Det blir billigare.


"vikter i styrändarna" hur går det till?

Det finns att köpa vikter som man sätter i styret, det hjälper till att fånga upp vibrationerna. Det sitter redan orginal på många maskiner också.
Men det är inte alls lika bra som ett gummiupphängt styre.
Titel: STYRE
Skrivet av: TAZ™ skrivet 26 oktober 2007 kl. 18:41:31
verkar ju inte helt fel...men kanske är aningen dyrt :?  men smakar de så kostar de, bara att accseptera :D
Titel: STYRE
Skrivet av: Olle_deak skrivet 26 oktober 2007 kl. 19:56:17
Vls har haft ett sånt styre i måånga år. kostar 1600 kronor tror jag.
Titel: STYRE
Skrivet av: runken skrivet 26 oktober 2007 kl. 21:54:43
allvarligt,används dessa styren i motarden?!?kanske någon då,men tror dom gör sin nytta bäst på cross-banan.

några förare som åker med fasst flexx....

ATV.................................
Bill Ballance: Factory Yamaha - GNCC Multi-time Champion
Brandon Ballance: Yamaha Support
Dana Creech: Suzuki Suport-Baja, Freestyle, MX. (He's the Pastrana of quads!)
Jason Luburgh: Suzuki Support-WPSA
Johnny Gallagher: GNCC
Chris Jenks: GNCC
Bryan Cook: GNCC
Santo Derisi: GNCC, and suspension guru
Matt Smiley: Factory Polaris-GNCC
Adam McGill: GNCC
Rob Zimmerman: OMA, GNCC
Mike Penland: GNCC, Baja
Scott Kilby: GNCC
Brandon Sommers: GNCC up and comer
Nic Granlund: Supermoto, BITD
Duane Johnson: GNCC
Tracci Cecco: Multi time GNCC womens champ!
Wes Miller: HBombs head honcho

ps.den som aldrig prövat,får aldrig veta :lol:  :lol:  :roll:  

http://www.fasstco.com/products/flexx.shtml
FASST COMPANY Flexx Handlebar
There are times working at Dirt Rider when we feel we have seen and ridden it all, no matter how mundane or complex the component. While some are strokes of genius, others should have never made it past a cobby prototype.The guys at Fasst believe they have hit the nail on the head with the new Flexx handlebar. The logic is fairly straightforward: Modern motocross chassis are designed with added rigidity compared to most '80s and '90s models. The chassis benefits equate to better handling and the ability to take on larger jumps, but the penalty comes in the area of rider comfort. Modern bikes transmit more impact shock to the rider, especially through the bar, which causes more rapid fatigue as well as increased arm-pump.Companies such as RG3 have designed four-post rubber-mounted clamps that genuinely make a difference, but you know the old saying, "Enough is never enough." Fasst's handlebar concept is not a stroke of brilliance; others have tried to build-and some have succeeded in building-some sort of flex into handlebars for decades. Guys have tried to put shock absorbers in a bar, changed to torsion bars and used all sorts of exotic materials to find the perfect concoction of flex, vibration damping and durability. The Fasst bar is very unique, however; it pivots off a fulcrum point and offers its downward flex via two elastomer dampers like those in mountain bike forks. The bar height is easily adjustable using spacers or elastomer preload. The elastomers are also adaptable with several compounds. This way a rider can swap the amount of cushion or flex depending on the comfort zone or type of riding desired. In the event you bend a bar end, you can buy each side separately. In a sense, the bar is completely rebuildable.Now to the moment of truth: How does the bar work? On the first few laps the flex is a little noticeable, although this sensation subsides very quickly. Attacking Glen Helen's nasty chop is the ultimate test, and the Fasst bar passed with flying colors. When we started to swap Flexx-equipped bikes with standard-bar-equipped bikes, we discovered the transmission of energy was quite different. This was most noticeable when we charged a downhill section followed by a G-out with gnarly braking bumps. Test riders had the confidence to storm into the bumps five to 10 percent faster compared to when using a standard bar. Our test riders felt they had to grip the standard bar much harder to attack the same section at the same rate. Over time that tighter grip had testers fatiguing faster, and many suffered from increased arm-pump. Fatigue and arm-pump equated to one thing: slowing down. Not a problem for the lucky Flexx testers. And because the Fasst bar only flexes down, it does not affect other areas, such as forward and rearward movement or pulling up.The Fasst guys may have touched on yet another improvement to motorcycle handling. The longevity and durability of the bar is still unproven, but the Fasst crew has assured us it has passed stringent tests. The use of oversize bar clamps is necessary and is not included in the $299 price tag. Replacement bar ends run $99.99, while replacement elastomers cost $9.99.We liked the bar and how it performed. Aside from the price, we would chose the Flexx bar over what we have tested in the past, providing the Flexx bar withstands the test of time and abuse. We'll let you know.
Fasst Company: 562/439-1025;www.fasstco.com
DR Rating: Price 7
DR Rating: effectiveness 9


 









Citat från: "Olle_deak"
Vls har haft ett sånt styre i måånga år. kostar 1600 kronor tror jag.
Titel: STYRE
Skrivet av: Egedal skrivet 26 oktober 2007 kl. 21:58:17
Citat från: "Olle_deak"
Vls har haft ett sånt styre i måånga år. kostar 1600 kronor tror jag.


ja just det men det är väl en annan typ av lösning dom har? dessutom ser de ut som not som sitter på en HD eller not.
Titel: STYRE
Skrivet av: runken skrivet 26 oktober 2007 kl. 21:59:36
hahaha :lol:  :lol:  :lol: välkommen upp å åk me oss här i norr pete :lol:

Citat från: "Pete"
Citera
varken med armarna eller att styret har slitet sig ur nävarna.


Norrlänningar är lite klena tror jag.... :D  :D
Titel: STYRE
Skrivet av: Olle_deak skrivet 26 oktober 2007 kl. 22:09:21
Citat från: "Egedal"
Citat från: "Olle_deak"
Vls har haft ett sånt styre i måånga år. kostar 1600 kronor tror jag.


ja just det men det är väl en annan typ av lösning dom har? dessutom ser de ut som not som sitter på en HD eller not.

Ja, den är lite annorlunda, men det är AS skönt styre :D
Titel: STYRE
Skrivet av: Pete skrivet 26 oktober 2007 kl. 22:56:21
Citera
hahaha    välkommen upp å åk me oss här i norr pete  


Ja vi kanske skulle planera en helg framöver....vore trevligt å komma upp å åka lite... :D  :D

Synd att det är så jäkla långt bara... :(
Titel: STYRE
Skrivet av: Egedal skrivet 27 oktober 2007 kl. 00:45:41
Jag har kollat på Fasstflex styre många gånger skulle gärna vilja ha ett  men tyvärr så kostar de ju en del, har även kollat på handtag med gummi dämpning i men de kostar ju 800kr/st
Titel: STYRE
Skrivet av: Olle_deak skrivet 27 oktober 2007 kl. 01:58:20
Citat från: "runken"
allvarligt,används dessa styren i motarden?!?kanske någon då,men tror dom gör sin nytta bäst på cross-banan.

Ja, Vls använder bara dessa styren, i alla fall förut. på både deras cross och motard hojar.
Titel: STYRE
Skrivet av: idiotvarv skrivet 27 oktober 2007 kl. 03:45:11
Jag kon grymt rekomendera detta styre... ha kört med mitt ett tag och de e grymt...
Titel: STYRE
Skrivet av: MinHoj.se skrivet 27 oktober 2007 kl. 08:42:12
Å en av dom trevliga fördelarna är att det visst finns reservdelar till dom OM dom skulle bli krokiga..

Landade personligen uppochner efter ett platåhopp,fortfarande kvar på cykeln efter framåtvolten :cry:
-Styrstången låg mot tanken,å allt på styret var bortstädat MEN styret var helt rakt...(synd på nacken & båtbenet bara..)

Men värst var nog att det var 'Runkens' nya Yfz som gått 6varv på crossbanan endast :oops:  :oops:  :oops:

Heheee, tur det finns nya :wink:

/N
Titel: STYRE
Skrivet av: MinHoj.se skrivet 27 oktober 2007 kl. 08:46:55
Citat från: "Pete"
Citera
hahaha    välkommen upp å åk me oss här i norr pete  


Ja vi kanske skulle planera en helg framöver....vore trevligt å komma upp å åka lite... :D  :D

Synd att det är så jäkla långt bara... :(



Jaaaa,när kommer ni ?

-Ni skall bara veta hur våra 2 f.d övningsfält (I21+T3) ser ut i dagsläget..
Många leriga spår efter bandvagnar m.m 8)  8)

p.s det är ni som bor ocentralt.. :wink: