ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: mas skrivet 16 oktober 2007 kl. 02:15:29
-
Nu börjar min ÅF (motorvaruhuset i sommen) bli riktigt rolig.
har ju haft lite problem med han:
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10101&postdays=0&postorder=asc&start=25
nu maila jag xxxx och fråga varför han inte skickat grejorna han hade lovat, som ni vet så är det ju lite saker som kan va trasigt när man får maskinen, o det är ju inga problem om man har en ÅF som kan fixa det.
men det har inte jag.
fick det har fina mailet istället.
Tjena Tuffing,
Vill bara förtydliga lite då du verkar ha problem med läsförståelsen,
Servicen kostar 3000:- ink moms när Vi justerar ventilspel samt byter bussning i vaggan, du jämför med vad ngn annan Åf tar för en ren service med oljebyte "klant"
Din ATV kommer Vi sköta efter regelboken då du varit otrevlig misstalat ljugit mm
samt ej skött maskinen enligt rekommendationer Dinli givit.
Är det så att du anser att något skall gå på garanti får du skriftligt meddela oss samt den trasiga delen så sänder vi in en reklamation till dealy och skulle det bli beviljat är du välkommen att hämta ut ev. del hos oss,alltså vi godtar inga reklamationer av dig på telefon eller att vi skickar delar.
Ps
Du valde själv att handla av oss då vi är billigast, samt struntade i att serva den ,tro f-n att du inte har ngn garanti då supermeken.
Vidare kommer vi vidtaga åtgärder om du fortsätter ljuga om vårt företag,saken är lämnad till vår advokat
> Så det är kunden som ska ringa och tjata för att få sina grejer på garantin (backspegeln och relät som du lova skicka)
> och skyll inte på att du inte har NR eller adress för det fick du i första mailet.
>
> ja skyll på att vi serva själva som dealy.
> det hade inte spelat nån roll om vi hade kollat ventilerna vid 20 mil.
> är ventilsätet för mjukt så sjunker det ändå.
> fast du vet någ inte vad det ventilsäte är så jag vet inte varför jag försöker förklara det för dig änns.
>
> grejen är det att DU ljög och sa att det inte va några problem om vi serva själva.
> och att jag fck åka ända till tranås för att åka å hämta min maskin igen lika dan som den va innan.
> och shimsa ner ventilerna själv.
> för du (eller nån annan för du vet väl inte hur man gör)
> skulle ha 3000:- för en 200mil service ????????????
>
> på speedshopen i linköping kostar den servicen 1000:-
>
> PS
> o xxxx maskin ska vi inte prata om hur du skötte
> leveransen av.
> vem tror du fixa avgassystemet?
> inte va det du.
> DS
xxxx wrote:
> Hej,
>
> Om du vill ngt kan du ringa, men det vågar du inte
>
>
> PS
> Han vet en hel del samt är läskunnig och det är nog mer än vad du är, annars hade du också vetat att man ställer ventilspel på servicen ,men väljer man att skruva själv så upphör garantierna vilket också står i garantisedeln.
>
-
Trevlig prick det där... Ni verkar ha jättebra kontakt! :wink:
Nä, skämt åt sido. Hur fan står det till? Har han rätt om garantisedeln och vad som står i den så ligger väl du lite risigt till. Sedan kan dom ju ta vad dom vill för en service, det är inte förbjudet att göra en dålig affär.
Men visst är det ju svinigt och jävligt dåligt att som återförsäljare bete sig som han gör. Ring Sverker.
-
Ja det där är inte smickrande för din återförsäljare. Jag funderade ett tag på när den hårda jargongen började om det var Du eller ÅF som började men kom på att det inte har någon betydelse.
Oavsett vad Du har gjort (i princip i alla fall) så kan en ÅF kan inte skriva så; "klant", "tuffing" och klagomål på läsförståelse. Helt oacceptabelt i alla lägen. Bra att Du går ut med detta så att övriga inte behöver gå på samma miss som Du.
-
lider med dig mas....har material till en hel liten novell om min dinli affär...hadde otur med 2 st åf i samma härva...fattar inte att åf kan va så tröga... 8) stå på dig... :!:
-
Men 8O, det står ju på hans hemliga hemsida att han är en redig arbetare... :roll:
Fast det syns ju tydligt på bilden att han är en sopa. :wink:
www.lazarian.se
-
Conman : här är det första mailet jag skicka (har kopierat text får Motorvaruhusets sida)
/
(Vi har ett brett sortiment och kunnig personal samt erbjuder lägsta pris med kvalité och garanti) ????
du måste skoja ?
vad vet en guldsmed om motorer eller ATV ?
(OBS!
Vi levererar över hela landet med bibehållna garantier)??
ja du skicka backspegeln och blinkersrelät direkt ? /
resten är det jag redan ha vistat.
klotsvenne : jag läste om dina problem innan jag köpte min maskin, synd att det inte räckte.
Sunfire: det är ju min hemsida ju :D
fast har den mest för att få mailen .........@lazarian.se
han som sopar är en arbetare på jobbet.
-
:oops: :oops: :lol:
-
Fan va förbannad man blir. Fattar dom inte att det är kunder dom lever på.??
Hadde skälv lite småfixx som 2st spindelleder och värmeskyddet. men det fixades, först tyckte dom att det va skälvförvållat med Spindellederna, Men sen visa det sig att det va lite strul med dom så det va inga problem dom bytta dom åt mig någon dag senare och värmeskydett va det inga problem på GideoMC iallafall. och min va desutom avstrypt och dom vet det.
Gå vidare med det där. du ska få det fixatt
-
Prata med din ARN representant. och spara alla mails. Du skulle även kunna svara affären att du inte vill ringa utan hålla detta via Mail eftersom du kopplat in ARN i detta fall och vill att de skall få se all information ang hur de valt att behandla sin kund. Om du tar det via telefon så kommer de så klart att neka allt som de eventuellt lovat eller sagt. Ord mot ord är alltid svårt att bevisa.
-
Trevlig kille !!!!
Han karnske stämmer oss allihop som skriver något ofördelaktigt om honom eller tycker att hela fallet suger :wink: :wink:
-
har ett råd till dig hör av dig direkt till dealy med att du har problem med ÅF och grejer. hade problem med att jag inte fick min hastighetsmätare att funka efter 6 månaders tjöt på min ÅF så mailade jag dealy och då tog det 1 vecka innan jag fick grejerna.
lider med dig vet hur iriterande det är.
:evil:
-
Hmmm det verkar ju inte som om han vill bedriva en långvarig verksamhet. Det är ju trots allt kunden en Åf lever på :? Jag skulle då inte handla något av den mannen i alla fall.
Stå på dig mas :!: :!: :!:
-
sälj maskinen o köp av en bättre ÅF, du förlorar väl massa pengar men slipper såna här problem! sen kan du ju dela ut flyg blad o varna för dom eller nått annat bara för att jävlas :twisted:
-
motorvaruhuset i sommen
verkar vara en intiligent person som mejlar ett sånt brev då finns det ju kvar skulle vilja höra vad hans advokat säger :lol: :lol:
hoppas du orkar gå vidare för den sortens ÅF måste bort ganska fort
lycka till
-
Speedyy : jag har pratat med dealy både personligen, i telefon och via mail.
det hjälper inte,
en av dom sa typ att jag får skylla mig själv för att jag handla av motorvaruhuset (som det vore mitt fel att han är ÅF)
Han skulle bara kolla upp en grej och ringa snart igen,
det va 2 veckor sen.
Den jag mailar till svarar inte längre på mail efter att jag visa honom tråden här på forumet:
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10514&postdays=0&postorder=asc&start=25
skickade det här mailet till motorvaruhuset :
servicen är en 200 mils service och det är med ventilkoll.
menar du verkligen att jag inte kommer att få den fina servicen längre och att ni har en regelbok ?
är det jag som har ljugit med ????
måste säga att jag nästan skratta när jag läste ditt mail.
ett företag som hotar kunden med avokat ??
när kommer han ?
-
Verkar vara kloka mäniskor du har pratat med. Nej fy F-N va tråkigt bemötande du har fått. Klämm dit den rackar´n om du orkar driva det :!:
-
nu svarar han inte längre.
skickade länken till forumet till han nu med :twisted:
så här skrev jag :
I ditt förra mail gick du för långt.
börjar anklaga mig för att ha ljugit,, du är rolig du,
men det värsta va när du hota med din advokat.
därför får du det har av mig :
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11250
-
otroligt klumpigt av en åf att börja argumentera på ett sånt sätt med en kund, de borde inse dels att kunder till syvende och sist betalar maten på bordet, dels att kunder pratar med andra såväl blivande kunder som befintliga! undrar bara om det har gått så långt att ni inte kommer att kunna "få fred", det förefaller vara "rätt kärvt" i dialogen, risken är att det är slutsnackat och att du får stå där med svartepetter utan hjälp.. men jag kan rekommendera att du tar ett snack med micke på speedshopen, det är en trevlig och hjälpsam kille!
-
Hej på er.
Jag stänger denna tråd för tillfället då jag budskapet har gått fram och tror/hoppas att ni bäst löser detta själva på ett mer fredligt sätt.
Jag uppmuntrar er båda (Mas, xxxx) att läsa våra riktlinjer och regler (och om Netetikett) här:
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5214
Det har varit tvister förut på ATVCenter och då som nu så ansvarar vi ej för infomationen utan är helt neutrala.
Dock vill vi inte att ni bryter mot PUL-lagen. Läs mer om detta i våra regler.
Lycka till!