ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Ockelbo300 skrivet 29 september 2007 kl. 22:30:53
-
Finns det större tank att skaffa till Raptor 700? jag har haft min raptor i snart 3 veckor och hunnit med 70 mil men man får ju tanka jämt känns det som :? . det vore skönt om det gick att åka 20-25 mil mellan tankningarna. går det kanske och böka in nån liten extra tank nånstans.. ideer och förslag mottages gärna :D :D .
-
tror väl knappast de är tankens fel att bensinen är slut...bara inse fyrhjuling är för kul för att lyckas ha full tank jämnt :lol:
större tankar finns nog att köpa har jag sett, men mins inte var
-
Kan inte hålla med dig, jag kan köra nästan 20 mil mellan tankningarna på min! Kanske din bränsle box ger mer bränsle än vad som är nödvändigt :idea:
-
jag har klarat 15 mil en gång men då körde jag som en tant annars bara 10-11 mil och får slå i typ 9+ liter. jag vill åka längre :x
-
Som LAHA skriver!
Jag kommer också runt 20mil på en tank, Då har jag dubbla pipor, uppställd pclll och K/n filter,
Klart, Ligger man och kör bott med den så drar den mer, Runt 90km/h så kommer jag LÅNGT på 10l
-
Kan inte hålla med dig, jag kan köra nästan 20 mil mellan tankningarna på min! Kanske din bränsle box ger mer bränsle än vad som är nödvändigt :idea:
kör du med den mappen ja skicka :wink: ?
kan tillägga att dom pc3 mapparna som finns på deras hemsida är alldeles för fett ställda även på delgas - där man ofta ligger å kör. har justerat ner dom mapparna ja gjort rejält både wot å delgas kan va en förklaring kanske :roll: ..kör man med den andra typen av box (typ dobeck,alba,mm) får man RÄKNA med mkt mer bränsleåtgång :?
här är en bra förklaring på engelska :
I have now used Dobeck, Noss Boss and PCIII on 700R's that was one my dyno.
Here is the part no one ever tells you about the real difference between these units.
The Dobeck and Noss Boss works, but they have SERIOUS drawbacks. As mentioned, one of the biggest drawbacks, is the time it takes to have it set up correctly. I found these units to be very finicky and less than a 1mm turn on the accelerator pump can mean the gain or loss of nearly 3HP. The other major drawback with these units are their design and the way they fire the fuel injector.
These units connect in parallel with the injector and the stock EFI unit. Both the Dobeck and the stock EFI fire the injector simultaneously. This is fine for most cases under acceleration. When you need more fuel, the Dobeck fires the injector for a longer period, allowing more fuel to get into the motor, BUT, when the stock EFI is already adding to much fuel, the Dobeck or other parallel connection devices cannot make the injector signal less. You cannot make the fuel delivery leaner with a Dobeck or Noss Boss if the stock EFI is adding to much fuel
If you look at the dyno graph VelociRaptor posted, you can see the problem immediately. Just below 4000 RPM and again at 5300 RPM onwards you see a rich mixture. With a bit more time on the dyno, it might be possible to address the mixture in some areas, but they might not be able to fix it below 4000 RPM. Below 4000 RPM the mixture plays a major role in power output, and it is critical to get it perfect. This raptor can make much better low down torque if they sort that very rich condition out.
Also, keep in mind that this dyno graph has smoothed out the A/F ratio and it is quite small in size. If you zoom into the A/F mixture graph, you will be shocked to see how badly the results actually are.
The PCIII connects to the fuel injector in series with the stock EFI. This allows the PCIII to increase and decrease fuel delivery. It does not compete with the stock EFI signal at the injector. The PCIII has full control.
The Dobeck has 4 settings. Idle, 2 pots for mixture and one pot for accelerator pump. It will not allow you to target specific RPM's and fix just the problem area, You make compromises with these units and are forced to use averages to fix problems. When using average setting, you can fix the problem, but in doing so, create problems where there where none to start with.
The PCIII on the other hand can be set up for each 250 RPM, plus it has throttle position sensing, where the Dobeck and Noss Boss units don't.
Now to the biggest thing, most people forget when they look at the dyno graph. The posted graph seems fine, but this is only one very small part of the whole story.
That graph only shows that the ratio is ok for acceleration with full throttle. 95% of the time, most of you don't ride at full throttle, plus you don't accelerate all the time, sometimes you cruse around and do technical riding. The Dobeck units do not have the capability to address fuel delivery for other throttle positions, besides full throttle. It cannot sense throttle position, so it supplies fuel as per the full throttle, acceleration settings only. In most cases this is an serious overkill and causes very rich conditions, messing up your power delivery below full throttle.
The PCIII can sense the throttle position, and delivers fuel very differently depending on throttle position and RPM range. For example, when you cruse around, the fuel delivery is usually around the 14 to 15:1 ratio, but when you accelerate, it goes down to 13:1. You have a cruse mixture for using less fuel and cleaner burn in the combustion chamber. You have a different mixture for acceleration, where you don't care about fuel usage and carbon build-up in the engine.
Also note that running to rich also has it's own set of problems. To rich not only causes heavy carbon build-up, it also causes the fuel to settle on the sleeve, which dilutes the oil which lubricates the rings. If you don’t; lubricate the rings and the sides of the piston correctly, don’t expect it to last. This excess fuel also works its way past the rings and dilutes the oil in your crank case. So, it not only messes up the piston and rings, but all the other parts that need oil to lubricate it. With the Dobeck, I guarantee you that the combustion chamber and exhaust ports will carbon up 10 times faster than with a PCIII, and cause you to open that motor sooner than required and spend money on keeping it running. That little bit you save from buying a Dobeck, compared to a PCIII, will cost you big time in the future.
The Dobeck units work, don't get me wrong, but they are like a patch on a small peace of the problem. So, if you are a guy that uses the bike on the track and you just use acceleration, yes, the Dobeck units are fine, but if you find yourself using the bike for anything else, then the PCIII is the right option.
Next time you have a Dobeck on the Dyno, test the fuel delivery under load at throttle positions other than full throttle and see what it does.
You will see the other side, no one tells you about.
Guys, I am not here to slap down the Dobeck and Noss Boss units, but they don’t address the total fuel delivery problems on the 700R.
-
Kan inte hålla med dig, jag kan köra nästan 20 mil mellan tankningarna på min! Kanske din bränsle box ger mer bränsle än vad som är nödvändigt :idea:
kör du med den mappen ja skicka :wink: ?
Jepp och den är den största orsaken till att den inte drar så mycket bensin :D
-
Kan inte hålla med dig, jag kan köra nästan 20 mil mellan tankningarna på min! Kanske din bränsle box ger mer bränsle än vad som är nödvändigt :idea:
kör du med den mappen ja skicka :wink: ?
Jepp och den är den största orsaken till att den inte drar så mycket bensin :D
ja skicka en map till shivaxl oxå - vet inte om han har den i nu?
-
ja kommer runt 11 mil me min 660 vet inte om d e nå galet me den tycker den drar lite mycke ....
-
Är det samma map jag fick nån gång i våras?
-
Men jag vill ha en större tank. jag läste på nån sida från usa om hett vatten och tryckluft så fick man i några liter till men det törs jag inte ge mig på.. det fanns även nån mysko paris dakar tank för 4000 dollars och då fick man klippa bort en massa plast den rymde 32 liter den är inte heller aktuell...
-
Mm över 25 tusen känns inte riktigt kul att lägga på en ny tank :lol: :wink:
-
Är det samma map jag fick nån gång i våras?
minns inte riktigt -vad heter den ? (MITT namn på den)
-
Den heter custom_map_leif.djm.
-
Den heter custom_map_leif.djm.
ok samma som shivaxl fick då. :wink: jmfr den med 027 mappen(hmf) så ser du hur mkt mer fetare 027 är - å då är min ändå "safe"