ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: ante_vante skrivet 24 augusti 2007 kl. 17:06:52

Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: ante_vante skrivet 24 augusti 2007 kl. 17:06:52
hej hej..

är det någon som kan hjälpa mig med att berätta vad det ska va för instälningar på förgasaren med ett 160 munstsycke?
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: tldpredator skrivet 24 augusti 2007 kl. 19:42:46
jag tycker att du ska gå upp 1 eller 2 steg på lågfarten oxå. för att ha liter mer soppa från början om du förstår vad jag menar. i och med att du går upp på¨låg farten så kommer du få ett bättre gassvar. börja med det.
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: ante_vante skrivet 25 augusti 2007 kl. 12:15:51
oki då ska ja göra det. men du vet inte vilket jack nålen ska sitta i?
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: zacka skrivet 25 augusti 2007 kl. 15:42:15
orig nål är inte justerbar
men på min så sitter det på andra hacket (av 4 möjliga), samt luft skruven ut skruvat 3 varv
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: zupe skrivet 25 augusti 2007 kl. 18:09:39
Citera
orig nål är inte justerbar

Jo det är den visst det. men ite med hack. Man kan justera med brickorna ist.
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Z skrivet 25 augusti 2007 kl. 19:12:13
Har själv lite probbs, kör med 30 lågfart, öppen luftburk kn filter men den köver sig fortfarande på låga varv.
Testat med skruven 2-3 varv men det blir inte bättre.
Men med lite choke går den bättre väntar nu på ett större lågfart.
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: zupe skrivet 25 augusti 2007 kl. 21:42:31
Jag kör med luftlock av, kn filter, annat slutstycke i dämparen. Kör med Dynojet nål och 160 main munstycke. Testade 27,5 lågfart men den går bättre med 25 som jag har i nu.

Kan vara så att du ska ha ett mindre
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Z skrivet 26 augusti 2007 kl. 05:57:28
Citat från: "zupe"
Jag kör med luftlock av, kn filter, annat slutstycke i dämparen. Kör med Dynojet nål och 160 main munstycke. Testade 27,5 lågfart men den går bättre med 25 som jag har i nu.

Kan vara så att du ska ha ett mindre


Men om jag chokar å den går bättre borde det då inte vara ett tecken på att den vill ha mer sopp?
Alltså ett större munstycke :)
Det jag tycker är lite skumt är dock att jag kan inte köra med den, jag måste ligga på väldigt höga varv isf.
Så det verkar ju vara ganska mycket mer sopp den vill ha.
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Mekken skrivet 26 augusti 2007 kl. 12:35:57
Testa att höja nålen med en eller ett par brickor som du lägger under nålen.. Har jag fått göra ett par ggr när jag ombestyckat ltz:or och det funkar bra..
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Z skrivet 26 augusti 2007 kl. 14:51:27
Citat från: "Mekken"
Testa att höja nålen med en eller ett par brickor som du lägger under nålen.. Har jag fått göra ett par ggr när jag ombestyckat ltz:or och det funkar bra..


mmm har inte hunnit så långt :) får se om jag hinner innan munstycket kommer.
Tycker bara att 32,5 eller vilken storlek det nu blir låter ganska stort menmen får se hur d blir.
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Mekken skrivet 26 augusti 2007 kl. 18:46:35
Tycker ja me.. Brukar räcka med 27,5 och sen höja nålen..
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Z skrivet 30 augusti 2007 kl. 19:21:14
Fortsätter idenna tråd med mitt problem :(

Får inte iordning på min bestyckning av gasaren.
Har ett 30 munstycke och testat nålen på 3,4,5 jacket men får den inte att gå bra, på 4 jacket så gick han igång men jag fick ingen ordning på tomgången måste hålla lite gas annars dör han.
Blandar skruven har jag testat 2-3 varv.

När jag gasar så går den rent å fint ca 4-5 gasrep men sedan ändrar den karaktär å helt plötsligt vill den bara dö så får man gasa ordentligt för att hålla den i liv så fortsätter det så.

Tråkiga var att när jag tog ner förgasaren så har en liten pinne inuti trotteln lossnat den som nål låsning skall sitta i :(
Kanske att nålen inte riktigt går upp å ner?

Kan man köpa trottel lös?

Tacksam för tips

Z
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Mekken skrivet 30 augusti 2007 kl. 20:35:53
Gå in på Alphasports.com och titta i sprängskissen.. När du kommer in på sidan så väljer du "parts diagram suzuki atv" högst upp.

Men jag förstår inte riktigt vad som hänt? Vilken pinne är det som gått av? Bild, bild, bild :D
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Z skrivet 30 augusti 2007 kl. 20:50:41
Citat från: "Mekken"
Gå in på Alphasports.com och titta i sprängskissen.. När du kommer in på sidan så väljer du "parts diagram suzuki atv" högst upp.

Men jag förstår inte riktigt vad som hänt? Vilken pinne är det som gått av? Bild, bild, bild :D


Picassos reinkarnation blev ju turligtvis igenom mig så jag rita en bild :).
Men i trotteln sitter det ju en plast "låsning" som skall hålla nålen på plats den har ju en liten o-ring på sig.
Denna låsning skall ju tryckas ner i trotteln emellan dessa tre små "pinnar"


(http://geocities.com/releaserslair/trottel.JPG)
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Mekken skrivet 31 augusti 2007 kl. 19:12:09
Ajfan..

Men gå in med trotteln till närmaste Suzuki ÅF så fixar dom fram en ny.. Gör dom inte det så skicka ett PM så hjälper jag dig..

Mvh C.S
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Z skrivet 31 augusti 2007 kl. 19:22:02
Ja får göra det!
Skall testa att limma fast den en gång se om det hjälper :)
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Psycho skrivet 31 augusti 2007 kl. 19:26:29
Limma e väl inte det bästa när där är bensin och sånt risk för att limmet släpper och den dör vid något annat tillfälle. Bäst är väl att köpa nytt om du inte kan lösa det på annat vis.
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Z skrivet 31 augusti 2007 kl. 20:54:04
Citat från: "Psycho"
Limma e väl inte det bästa när där är bensin och sånt risk för att limmet släpper och den dör vid något annat tillfälle. Bäst är väl att köpa nytt om du inte kan lösa det på annat vis.


Jovisst är det d.
Men vill ju köra :)
"nållåsning" satt ju fast med ngn slags gummismassa första gången jag plocka ner den så det verkar ju gå att ha ngt liknande där.
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Mekken skrivet 1 september 2007 kl. 10:32:11
Det finns ingen risk att pinnen som gått av kan komma ner i förgasaren va? För isf hade jag inte kört en meter! Kan inte tänka mig att en ny trottel är speciellt dyr.. Är det värt att chansa?
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Z skrivet 1 september 2007 kl. 10:40:01
Nej pinnen ramlade ut när jag öppnade locket så det är ingen fara.
Såg på någon sida ifrån usa 42$ skulle trotteln kosta där.
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Mekken skrivet 1 september 2007 kl. 18:43:48
Ja, det låter rimligt.. Tror faktiskt att det sitter samma trottel på CFMoto  :lol:  Kan kolla med atvsweden vad dom ska ha för en..  :wink:
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Z skrivet 3 september 2007 kl. 13:19:40
Jasså ok, ja så billigare desto bättre :)

hmm ingen som vet någon "silikon" liknande massa som är bensin tålig.
Menar det satt ju någon silikon liknande massa vid nållåsningen när jag plocka ner förgasaren för första gången?
(Maskinen är ju ny så det har ju inte vart någon annan som pillat på den, måste vara någon annan här som vet vilken slags "massa" jag menar :))
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Mekken skrivet 7 september 2007 kl. 10:58:15
Atv sweden säljer endast komplett förgasare  :(
Titel: ltz 400 med ett 160 munstycke
Skrivet av: Z skrivet 7 september 2007 kl. 18:46:07
Citat från: "Mekken"
Atv sweden säljer endast komplett förgasare  :(


oki tackar då vet man det :)