ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: smirre skrivet 23 augusti 2007 kl. 19:16:15
-
Har haft en sån jävla beslutsångest på vilken quad jag ska välja, jag skulle gärna ta en raptor 660 men dom är dyra (vägreggad som gäller), och nu har jag fått upp ögonen för predator 500 som verkar rätt grym faktiskt. Jag kommer att använda den överallt asfalt/grusvägar/skog ja allt möjligt.
Hur är de med kvaliten på dessa maskiner? reservdelar? service intervaller? nått som ofta går sönder?? Dra gärna lite för o nackdelar....
Mvh/ smirre
-
WORD
-
oj shit tack för hjälpen, du svara verkligen på frågorna... :?
:lol:
-
Inte svara, instämma. :P
-
kan bara yttra mig om predatorn. har ägt en själv sedan 05 då jag köpte den ny. har aldrig haft ett enda problem mer än att jag bytt ut glidskyddet på svingen för kedjan samt bytt stötdämpar bussningar.jag anser själv att man alltif ska byta olja och filter efter 5 timmar i en fyrtaktare ej längre. då man ska vara väldigt rädd om motorn. hellre tycka det är dyrt med en massa olja än ett topp ras.
-
olja efter 5h i alla fyrtaktare????
Ehhh...
Vad får dig att tro att oljan är "förbrukad" efter 5h? Förklara gärna.
Oljan skall skapa en bärande film mellan rörliga delar i en motor, samt transportera bort smuts. Om motorn smutsar ner så mycket på 5h är ngt allvarligt fel.
-
5 timer kjøring med gjennomsnittsfart på 60 km/t (by og landevei) = 300 km. Det virker veldig overkill å bytte olje og filter hver 30 mil. Well well, each to his own
-
om vi tar ett exempel. om det är 25-30 varmt ute och man kör motorn på lite högre varv så blir värme utvecklingen så mycket mer. å ju högre värme utveckling dessto snabbare förlorar oljan sina smörj egenskaper.
det är bara ett tips. det handlar inte om hur mycket motorn smustar ner under de fem timmarna, utan hur rädd man är om motorn.
alla gör vi ju som vi själv tycker och känner. men jag är iaf rädd om min fyrtakts motor, för ja har ej råd med ett motorhaveri pga av att jag slarvat med oljebytena.
-
testa en predator 500 troy lee, satan va rappa dom e, och då var jag int i närheten av full gas :D
De var tummgas på den och de var inge vidare tycker jag, men de är väl en vane sak antar ja. Är de svårt att byta till rullgas?
Sen tyckte jag att styret var för brett för mej :cry: Finns de att få tag på minder styren? var isf??
Annars tycker jag att den var perfekt för mej som bara är 170cm lång :D
-
Kan hålla med om att de mindre maskinerna är riktigt trevliga. Men jag tycker att du ska satsa på en maskin med back och elstart. Om man tittar på de flesta 450maskiner så är de rena crossmaskiner och då saknar dem de här bekvämligheterna. 450maskinerna går ungefär lika bra som låt säga 700 maskinerna. 450mask har ett helt annat register som kräver en väldigt aktiv förare. 700mask har ett snällt register med bra båttendrag som gör att vem som helst kan köra de. Lycka till med ditt val av maskin. Kom gärna förbi så får du känna på min!
-
Angående din fråga på rullgas så är det inte så svårt att byta. Vi har färdiga kitt till ett par maskiner hemma. Men jag tycker att det är överlägset med tumgas när man väl har vant sig vid den. Och tränat upp tummen.... :lol:
Styren ska jag försökafå fram och se till att de hamnar i våran webbshop. Jag behöver nämligen ett nytt då en viss person klotade min maskin på Uringe under vårat jippo...
-
predatorn har ju back o elstart...
-
predatorn har ju back o elstart...
-
Så sant! Min statistik över polaris har dock inte varit så bra. Visserligen kan jag ha haft otur men två trasiga av två sålda känns inte så bra.