ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: Viktorr skrivet 18 augusti 2007 kl. 12:03:31
-
Hej. Har en Loncin atv 200cc, men det är ett problem, den typ blödrar eller vad det heter när man kör på full gas. Det känns som om den stryper sig själv med för mycket bränsle. Har ställt ner gasen nu så man kan bara gasa till halva gasen för annars så börjar den böööööaa.
Hjälp mig vad är det för fel? Vad ska jag ändra på?
Vet inte om jag har postat detta rätt. Hittar inget om Loncin.
-
gör rent luftfiltret så den får mer luft och testa skruva lite på tomgångs skruven! de hade jag börjat med men inte en aning om de är rätt eller inte :?
-
Hej. Har en Loncin atv 200cc, men det är ett problem, den typ blödrar eller vad det heter när man kör på full gas. Det känns som om den stryper sig själv med för mycket bränsle. Har ställt ner gasen nu så man kan bara gasa till halva gasen för annars så börjar den böööööaa.
Hjälp mig vad är det för fel? Vad ska jag ändra på?
Vet inte om jag har postat detta rätt. Hittar inget om Loncin.
de verkar vara luftblandningen kolla i förgasaren om det finns en skruv för luftblandning
-
Jag har kollat luftfiltret och ställt tomgången rätt.
Ska kolla luftblandnings skruven, men jag har inte sett någon på utsidan av förgasaren kan den sitta i förgasaren?
En annan fråga: Hur stor är förgasaren 22? eller vad är det på en 200cc.
Kan det kanske vara för litet munstycke? vad sitter i original?
-
snarare för stort om den blörar på full gas.
-
Det brukar sitta en inkörningspappskiva med ett jättelitet hål framför luftintaget / luftburken.... ta bort den,sen gården på full gas....
Kolla i manualen om du inte hittar den...
-
Varit sådan hela tiden? Jag vet att loncin har lite problem med vacuumslange till insuget.. Den lossnar hela tiden.. Sitter uppe på insuget.. Inte säkert att det är felet men kolla iaf..
Mvh C.S
-
Tack för alla svar, den har varit så hela tiden, ska ta mig en titt, nästa helg för jag har den på landet/sommarstugan.
-
Nu har jag fixat det mesta. Kollade allt ni skrev här. Fanns ingen vaccumslang på insuget, och ingen pappskiva. Men jag tog loss förgasaren och kollade läget, massor av skit i den vet inte var det kommer ifrån, små svarta partiklar som låg i hela förgasaren?? 8O
Ändra också på luftskruven/blandningsskruven, Ohåå gud vad bra den gick efter lite små ändringar, nu kan man varva ur bra och den går fortare nu , eftersom jag kunde ställa upp gasen igen. :lol:
Men till det tråkiga, var ute och körde och så stannade jag och då dog den, jag starta den och märkte att jag inte hade någon tomgång, men vred och greja på tomgången ingen skillnad. Sedan när jag hade kommit hem så såg jag att luftskruven/blandningsskruven var borta :twisted:
Men den gick ändå.
Min stora fråga är vart man får tag i en sådan skruv till denna kina puff??
Någon som vet? Förgasaren heter DeKni standard of japan.
HJÄLPPP :twisted: :roll:
-
Troligt vis så är förgasaren en kopia på mikuni / keihin, så kolla med deras blandskruvar...
-
Har fått tag i skruv nu.
Satt här och tänkte, man borde kanske skaffa sig en riktig Mikuni förgasare? Hummm Den gamla förgasaren är på 27mm, Ska man kanske byta upp sig till en riktig Mikuni 30mm??
Vad tycker ni, är det värt? Blir det någon skillnad på gasresponsen?/bensinförbrukningen??
Eller det kanske inte blir bättre alls, Har ju trots allt bara en 200cc motor??
Snälla svara vad ni tycker. :cry:
-
Tror inte det är värt det.. Men det är ju min PERSONLIGA uppfattning.. Den enda som kan säga om det är värt det är DU! :) Prova byta ltie munstycken och justera in den förgasaren du har istället så ska du se att den kommer gå bra..
Mvh
-
Men det värsta med denna förgasare jag har nu, är ju att det inte finns några munstycken att få tag i. Därför tänkte jag en Mikuni som det finns grejjor till, men de kostar ju runt 1000 lappen. Det är det minsta problemet.
Jag vill ha en bra och problemfri fögge. Vilket jag inte har nu, tex skruvarna lossnar.