ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: mantafredde skrivet 13 augusti 2007 kl. 20:05:06
-
som frågan lyder! frågan lyder: vilken skulle ni föredra? eller kan man köra med båda?
-
dj har en fördel att den ger förblandat bränsle somm endast väger 10 procent jämfört med råbränsle vilket ger mkt snabb respons vid gaspådrag
-
jo jag vet... men vilken är att föredra??? dynojetkittet har ju en annan nål och sånt...
-
får ein meir HK om ein monterer dette=?
-
Svaret är nej men du tar vara på dom som finns på ett bättre sätt har inte förgasaren rätt bestyckning så förlorar man 10 till 15 procent av effekten
-
Svaret är nej men du tar vara på dom som finns på ett bättre sätt har inte förgasaren rätt bestyckning så förlorar man 10 till 15 procent av effekten
Det va ett lite konstigt svar de =)
Om du exempelvis bara har ett effektsystem monterat så kan du säkert vinna 5-8hk på att montera ett Dynojet. Du får med all säkerhet en motor som går rent och fint med maximal effekt. Jag hade utan att tveka en sekund köpt dynojetkittet. Enda nackdelen är att det är pilligt att få till den där exakta inställningen men det är det helt klart värt! Helst ska man köra den i bänk med lambdamätare så det blir 100% optimalt..
Dial-A-Jet är det många som haft problem med och jag tror inte speciellt mkt på den lösningen.. Varför skulle inte mikuni, Keihin eller Dynojet kommit fram till den lösningen för länge sedan, som dom pumpar in miljontals kronor på utvecklingen......
Mvh C.S
-
quaddar som kommer från fabrik o är strypta när dom kommer till sverige är nästan alltid felbestyckade varför tror du så många har problem med bestyckningen när man modifierar med avgassystem annat filter mm.mm med ofta blödder o annat DJ funkar alldeles utmärkt har inget att klaga över bara man inte använder för stort huvudmunstycke själv valde jag DJ framför dyno jet därför prisskillnaden är ENORM för övrigt var mitt svar inte alls konstigt det är alldeles sant att en felbestyckad förgasare inte tillgodogör sig hästkrafterna det märks tydligt när man provat DJ du kan ju läsa fakta på kn- racings hemsida
-
Har monterat ett Dial a jet på min Dinli,jag har ett DMC helsysem,unifiter.
Jag minskade huvudmunstycket från 160 till 152,5 och det blev en grymm skilnad,den svarar mycket bättre på gasen genom hela registret så jag blev riktigt imponerad :lol: :lol:
-
just det ja grattis du har fattat :lol:
-
bulten vilket hack har du din inställd på???
-
bulten vilket hack har du din inställd på???
Första hacket åt plus.
-
Svaret är nej men du tar vara på dom som finns på ett bättre sätt har inte förgasaren rätt bestyckning så förlorar man 10 till 15 procent av effekten
Öhh? Va? 8O
Har inte förgasaren rätt bestyckning kan du bränna kolvarna och sabba motorn, alternativt att den inte startar öht. Att sätta någon procentsats på hur mycket en felbestyckad förgasare stjäl är omöjligt...
Mantafredde - Kör du i någorlunda samma miljö så skulle iaf jag satsa på DynoJet och injustering i bänk. Bänken ger betydligt mer än man tror, har alltid grovjusterat först och bänkningen har verkligen plockat fram det där lilla extra.
/J
-
första hacket mot plus menar du från mellersta läget ??
-
Klart att du förlorar hästkrafter på att ha fel bestyckning.. Allt annat är bullshit!
Sen vill jag nog tillägga att jag tror inte på idèn med Dial-A-Jet överhuvudtaget.. En riktigt justerad förgasare tror jag sköter blandningen absolut bäst! Utom sprut då givetvis.. Hade varit kul att se hur en Air/Fuel kurva hade sett ut i bänk med Dial-A-Jet monterat..
-
Klart att du förlorar hästkrafter på att ha fel bestyckning.. Allt annat är bullshit!
Läser du vad jag skriver?
Har inte förgasaren rätt bestyckning kan du bränna kolvarna och sabba motorn, alternativt att den inte startar öht. Att sätta någon procentsats på hur mycket en felbestyckad förgasare stjäl är omöjligt...
Du KAN INTE sätta en procentsats på den effekt som går förlorad på felaktig bestyckning.
/J
-
första hacket mot plus menar du från mellersta läget ??
Japp..
-
det blev ett dynojet kit för mig....
jag kör precis överallt där man egentligen inte ska köra så det blev ett sånt...
-
Jocke72 jag håller med dig helt och hållet... :o Det var Blaise jag motargumenterade.
Mvh C.S
-
Jocke72 jag håller med dig helt och hållet... :o Det var Blaise jag motargumenterade.
Mvh C.S
Jamen, då så... ;)
/J