ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: leanhai skrivet 10 augusti 2007 kl. 08:32:59
-
Jag ska vara ärlig...det var inte tomten som fixade ljudämparen, Det var en snäll kompis till mig. (Tack Lars-ove wallin)
Han förklarade hur han hade gjort. Kapa upp i svetsen på "locken" fram och bak. Sen kapa efter långsidorna och öppna den.
Bort med "katalysatorn" och ta bort röret efter den. sen behåller du en mellanvägg som det är några hål i. Det ska vara så pass rensat att du kan se igenom den om du kisar som clint eastwood precis innan han ska dra pickan.
Ljudnivån blev alldeles lagom.
Nu är jag nöjd med motorn. den går riktigt bra nu.Nu får man pimpa till den med kjolkit och neon under. :wink:
-
8) Ja, det var ju den billigaste varianten på sportdämpare. Samt att det inte syns att den är modifierad. Tycker du fortfarande att ljudnivån är lagom? Jag vill inte att den ska låta för mycket.
// Patrik
-
Går det att mäta sig till att man itne längre har någon kat? Tänkte på besiktningen. Jag har en honda cbr dämp på min och den gammla orginal dämparen har jag inte en aning om vart den tog vägen.
-
1:Ljudnivån är alldeles precis lagom, Jag vill heller inte att den ska låta för mycket. Jag åker ofta med barnen.
2: njae..alltså man ser ju på svetsen som går längs med dämparen att här har något gjorts.men, men..
3: Jo, det går att mäta sig till om det sitter en kat där eller inte. Men då måste du mäta ifrån in-loppet. Och då kan du lika gärna se med ögat om det sitter där. Det syns direkt om det sitter där.
Ser ut som kartong(Wellpapp) uppifrån.
Den stoppar upp rejält. Har lite liknande erfarenheter inom Enduron. Köpte en ny ktm,och på den satt katten vid kröken precis vid utloppet från cylindern. Samma där, petade bort den och vipps så blev man mycket gladare.
go´natt. :wink:
-
Mitt måndags exemplar går nu rätt fint förutom skrammel som uppstår när den blivit varm. Vid 40 knutar så låter det som ett par ringnycklar håller på att para sig och det är inget vidare.. Har provat att både gunga på ljuddämparen och tryckt på fjädrarna när man står still och gasar, men det är svårt att höra problemet just när man står still.. Vet från andra trådar att det sannolikt bör vara främre röret in mot bakre dämparen eller fjädrarna som vibrerar/skaver och låter.
Har dock bestämt mig för att testa Wileyco systemet och både få lite mera effekt samt att få reda på om det verkligen är avgassystemet som låter. Min fråga är: Wileyco systemet som finns på Scandimoto, är det samma som ni andra kör som köpt Wileyco?
Går maskinen bra om man endast byter till det systemet samt sätter i ett 150 munstycke? Visst det går att klämma på annat luftfilter osv för bättre effekt senare, men går maskinen bra utan problem med dom två modifieringarna? Väldigt tacksam för svar.
/Blizzter
-
Wileyco + munstycke ger bättre vrid på lägre varv, någon våldsam effekt ökning är inte att tala om... men ljudet e FINT