ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: hankieboy skrivet 6 augusti 2007 kl. 23:48:09
-
Då så, har man rengjort variatorn för första gången.
Inte speciellt mycket damm, så den har nog inte slirat så mycket på remmen som jag trott.. :lol:
Helt otroligt va fett den ligger i primären, fattar inte att den över huvud taget klarar att växla som den gjort. Blev skillnad när jag fått bort all skit från vikterna, nu växlar den mycket bättre med mer backshift, bättre motorbroms.
Har slipat gjutskägg på variator skivorna ochså, grymt mycket så remmen borde greppa bättre nu är tidigare.
Tänkte ochså sätta en dränerings plugg på undersidan kåpan om man skulle få vatten i den, verkar inte finnas det på dom. Sen kommer jag täta med sån gasket på tub så man minimerar risken att få in vatten å skit inne i kåpan.
Skall testa imorrn med lite olika antal vikter å se vad som kan fungera bäst för mig, måste kompensera varven lite sen jag fick på 27orna.
Några idéer mens man har variatorn under verktygslådan?
Mvh
H.
-
Ta bort 2 vickter det blir kanon.
-
Dräneringsplugg är inte nödvändig på dom orginal för kåpan håller inte ens lite tätt :lol: :lol: :lol:
-
Dräneringsplugg är inte nödvändig på dom orginal för kåpan håller inte ens lite tätt :lol: :lol: :lol:
Ok, tönkte täta den men det kanske inte håller tätt iaf..
Mvh
H.
-
Du kan ju alltid prova täta kåpan, meddela sen så vet vi andra om det är värt att försöka...
-
Har tätat kåpan idag, återkommer så fort jag vart ner i nåt vattenhål.
Provade olika antal vikter, och som sagts tidigare så funkade det bäst med 6st orginal vikter..
Mvh
H.
-
Är det någon som har problem med nya 260 maskinen när man kör i vatten den bluddrar och dör?
Någon som vet felet?
-
Är det någon som har problem med nya 260 maskinen när man kör i vatten den bluddrar och dör?
Någon som vet felet?
Ingen aning, jag har som sagt inte vart ner i nåt surhål ännu. Vi har haft så torrt att myrarna tom är upptorkade. Har kört lite i en bäck och det blev ganska blött men den gick nog som den skulle efter det.
Kan inte tänka mig vad det kan vara, men skulle va kul å veta så man kan förbereda sig för vad som skall komma..
Berätta om du kommer på vad det är.
Mvh
H.
-
min slutade bluddra efter att jag dragit eltejp runt tändkabelkopplingarna. vore kanske bättre med krympslang istället men jag hade inte nån hemma då just
-
Ska prova med tändkabeln och krympslang och se om det blir bra tack för tippset. Återkommer med resultat.
-
Hur bär ni er åt då ni fyllt variatorkåpan med vatten, rinner det ut av sig själv eller? Antar det efter som kåpan verkar rätt otät..
Nån som har några tips på förbättring av kopplingen? Har ju skrivits en del om att de slits ner ganska fort, verkar inte finnas så mycket matrial i kopplingen..
Om man står i en backe med högväxeln i och inte kommer upp, är det då kopplingen eller remmen som slirar? Ursäkta noob frågan :oops:
Mvh
H.
-
Det är remmen som slirar, efter en stund så börjar det ryka inte bra.
Högväxeln är bara en transportväxel inget annat. Remman är ganska dyr CA:1200kr
-
Ok, tack för info Jossi.
Nåt annat tips från din sida för att få 260n att gå bättre? Kollade du med Scandi moto ang. CDI box och lite högre klippning av vartal?
Tror nästa steg är att bestycka om, Wileico och ett K&N..
Mvh
H.
-
Ska få svar i morgon men garantin slutar gälla om man bråkar med varvstoppet, bara så man är medveten om det.
Jag har system och kn hemma men har int haft tid att montera och prova,
hur fort går din? min gör 74km/h på plan mark och 60-65 på skogsväg.
Tycker att maskinen är helt kanon och billig.
Men funderar på att skaffa 290 kitt och trimmkam bara för att prova för att sen kanske sälja sådana kitt, Får bli senare i höst.
-
Gjorde 76 med GPS på plan asfalt med 27tummarna på, har inte plågat den sen jag tog bort 2 vikter men det gör nog ingen skillnad på toppfarten. Blir nog en långtur imorrn, skall testa lite mer då, skall ut å leta rätt på nåt surhål jag kan leka i.
Är du återförsäljare? Kan du göra bra pris på ett Wileico system tro?
Låter de mycket högre än orginal? Satan va hett orginal systemet blir förresten..
Mvh
H.
-
Ja jag är åf för Linhai mm och kan sälja system till dig och andra för pris ring eller maila
Tel:0708363637
Mail.www.johannes@atvgotland.se
Gör en hemsida för fullt hoppas att bli klar snart.
Är ingen data kunnig person men destobättre på motorer.
Har även ATV safarin på Gotland, både med eller utan övernattning.
Det är jag som vällter i kanalen på filmen som ligger ute på www.atvstockholm.se
-
Glömde svara på ljudet på efeksystemet
Låter mycket utan den sista innsattsen isatt men om den är i så låter den en aning mer än orginal men me mulligt.
-
Det är som jossi skriver, det låter väldigt mycket utan insats så jag kör med. Kommer nog att tillverka en egen insats så småningom med lite mindre motstånd än den som följer med. Min ljuddämpare pajjade på 3 mån, röret inuti lossnade, så den ska dom få byta. Betalade 3500 för mitt helsystem å det är det värt, tillsammans med 160 munstycke och nästan helt uppkapat lock till luftburken så blir det stor skillnad, nu gör den lätt mätaren ut(80) även om det blir lite uppför. Vad det blir med gps vet jag inte.
-
Verkar som mätaren misstämmer rätt mycket med orginal hjul. Efter att jag bytt till 27" så visar mätaren 4km/h för mycket mot min GPS. Med orginal hjul torde den visat ännu mer.
Mvh
H
-
Har svar från importören angående varvstoppet på 260 maskinen och i dagsläget så går det inte att göra något.
-
min slutade bluddra efter att jag dragit eltejp runt tändkabelkopplingarna. vore kanske bättre med krympslang istället men jag hade inte nån hemma då just
Hade ett par "hostningar" engång som berodde på att tändhatten var på tok för glapp över stiftet, bytte den och efter det fungerar allt bra.
/Blizzter