ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: TGB425 skrivet 6 augusti 2007 kl. 17:11:52
-
Tidigt igår morse försökte jag sätta hastighetsrekord med min ostrypta TGB 425. Platsen var E20 igenom Partille, en plan och okurvig sträcka. Vinden var lika med noll. Maskinen är i orginalutförande förutom strypningen. Har Maxxis Bighorn däck. Själv väger jag 70kg. Kom upp i 107km/h vid 7800varv. Polarn bakom i sin C70 noterade 102km/h så när som det går att se på dessa analoga mätare. Kan då konstatera att det går att kom upp i 100km/h under gynsamma förhållanden med en TGB 425 om man väger runt 70kg. Rätt ok.
Nån annan som testat med sin maskin eller andra fabrikat?
Mvh Robert, Göteborg :D
-
136 i mätarfart på Dinli 450...sen skakade jag sönder och vågade inte mer.... :oops:
Raptor 350 - 100
LTZ - 110 utvarvad...men snart omdrevad och påplockad liiiite småsaker. ( Undrar om Klotis fick solsting idag...? ) 8O
-
Jag har varit upp i 138 med min dinli o jag är en välväxt pajk undrar va den gör med en lättviktare :)
Iaf när jag kom upp i 138 flög magneten på drevet till hastighetsmätaren av :)
Så jeg vet inte vad det blev till sist.
-
100,8 km/h ostypt... ( :? om det inte är något fuffens gjort med CDI:boxen förstås 8O )
Verkar vara "ärlig hastighetsmätare" har mätit med bil men inte GPS tyvärr...
-Jag har oxå Maxxis Bighorn eftersom det är orginalen...väntar tills de är slut innan jag handlar nya... Har sådant bra klipp i den så att alla fyra släpper när jag drar iväg på grus så jag vill inte ha större däck och fälg än iaf. Föredrar ax framför toppfart än så länge :D
-
120kmh strypt dinli
-
Det måste vara grymt hemskt att köra en fyrhjuling runt 130km/h, får för mig dessutom att en Dinli är lite smalare en min TGB425, och min börjar bli lite ostabil över 100km/h...hi hi :o
-
Det måste vara grymt hemskt att köra en fyrhjuling runt 130km/h, får för mig dessutom att en Dinli är lite smalare en min TGB425, och min börjar bli lite ostabil över 100km/h...hi hi :o
Svar: JAAAA !!! :? Måste ju iallafall testa EN gång... :lol:
-
124 enligt GPS med DVX400
-
Min raptor 700 gör bara 130 då har jag ändå Trinity stage 4 på min . fattar inte varför den inte går fortare :roll:
-
Min går stabilt i 120. Stält gasdämparna lite hårdare. Visst man ska väll inte svänga kraftigt. men inga problem i 120.
-
Min Hyosung 450 har jag inte gasat riktigt fullt eller plågat den men vid en liten test så var jag iallafall uppe i 126 km ( men som sagt mer fanns att ge ;) )
-
Min raptor 700 gör bara 130 då har jag ändå Trinity stage 4 på min . fattar inte varför den inte går fortare :roll:
Har du testat att koppla ur "speed sensorn"? Om jag har fattat det hela rätt så börjar den messa med tändningen om det går för fort på 5:e växlen, en sorts hastighetsbegänsare alltså :cry:
-
Min raptor 700 gör bara 130 då har jag ändå Trinity stage 4 på min . fattar inte varför den inte går fortare :roll:
vad har du för drevning+ hjul bak (höjd i tum)?
antar att du har extra styr box till bränslet?
speedsensorn gör max 5-7 km OM man har en optimal a/f - min gjorde 152 MED inkopplad sp.sensor- är nåt annat här som är "fel" :roll:
-
Min raptor 700 gör bara 130 då har jag ändå Trinity stage 4 på min . fattar inte varför den inte går fortare :roll:
vad har du för drevning+ hjul bak (höjd i tum)?
antar att du har extra styr box till bränslet?
speedsensorn gör max 5-7 km OM man har en optimal a/f - min gjorde 152 MED inkopplad sp.sensor- är nåt annat här som är "fel" :roll:
Jag har 15 drev fram. bak har jag orginal. Och det är orginalcross däcken jag kör med. Speedsensorn hittar jag inte. vet inte om dalhbäck har tagit bort den. Och ja jag har en sån där dosa som man kan ändra på soppa och sånt. Kan ju vara den som är lite fel inställd. Men jag tycker det känns som det är ganska bra inställt.
-
speedsensorn sitter ovanför framdrevet rakt ner i motorn - tror inte han tagit bort den - då hade lampan tänts - du kan prova att ta bort/sätta dit locket på luftboxen så märker du om den ökar el minskar i hastighet - skulle gissa på att det är bränsleblandningen som är fel på högre varvtal.
fart kräver hkr -700 motorn "dör" fort - 130 km/h med din drevning/hjul motsvarar ett varv på 7800 rpm kolla hur många kusar du har tillgängliga vid 7800 8O (detta är en dyno från hc:s hemsida ) inte som din motor riktigt men du ser ändå hur effekten dör av fort liksom- allt efter max effekt är "övervarv" kan man säga och då vill motorn ha lite mindre bensin för att kunna varva ut ordentligt och med den typ av box du har går inte detta att justera - hade du däremot haft en pc3 så kan du ställa in exakt bränsle vid alla varv/trottelöppningar.
(http://i24.photobucket.com/albums/c45/leiiva/NO65_DYNO_1173196153015.jpg)