ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Berra skrivet 3 augusti 2007 kl. 16:59:26
-
Någon som har satt på dial-jet utan att ta bort fögasaren? vad behöver man plocka bort? Är inte så bra på att meka. Har en nitro edition 07. Tacksam för lite hjälp. :?
-
Ta bort sadeln,
Ta bort luftburken från förgasare,
Ta bort Hela bakre plasten 1stor bit,
Ta bort gasvajern i Tumgasen,
Ta bort Choke Vajern vid styret.
Låssa förgaseren o dra den rakt bakåt =)
-
Tack ska du ha, det blev mycket enklare på en gång.Hat bra. :D
-
har du tänkt använda uni-skumfilter vilket jag anser bäst så rensa ut allt gammalt under sadeln sen ska skruven som fäster dj gå genom slangklämman vidare genom förgasaren bränsle slanngen från dj ska gå till flotörhuset under förgasaren sen när man ställer klicken på dj så MÅSTE man lossa fästskruven först ett till två varv man ser när olika klick går i den lilla klacken vid tveksamhet råder jag dig att skicka upp förgasaren till kn- racing o be dom montera dial a jet en samtidigt som du säger åt dom att sätta i 150 huvudmunstycke och inget annat och sen att dom ställer DJ på ett plus från mellanläget gör du exakt som jag säger så funkar det klockrent direkt så slipper du strula sen 15 taggars drev o vileyco sen har du en quad som axar från de mesta dom tar inte mycket för hjälpen
-
kan säga att jag provat ut alla 5 klicken på dj på alla munstycken från 140 till 160 och kommit fram till att det optimala är 150 munstycke o dj inställd på ett plus från mitten o inget annat min reser framhjulen på ettan o tvåan hur lätt som helst med 15 taggars drev fram med original drev fram lättar framhjulen från backen även på trean hur många gör det utan dj
-
men hur gör man när man ska rengöra luftfilter???
ska man mecka av dj då ????
-
inga problem dj sitter bara med en mässingskruv rakt igenom klämman och in i förgasaren tar en minut o ta bort sen drar man bar a av luftfiltret som vanligt simpelt ,inställningen påverkas inte sen sätter man bara tillbaka filtret o sticker igenom fästskruven o drar fast man drar den bara lite grann så att dj sitter fast, på klämman vid insuget drar man som vanligt
-
Jag är 99% säker på hur jag skall göra detta nu,har orginalmunstycket i fuggen, 15kugg sitter redan på, bara det att jag har ett knfilter istället för unifilter hoppas det går lika bra.Sen har jag ett wileyco helsystem som jag skall sätta på.Testade wileycot igår men fick problem med värmeskyddet, har det långa skyddet det passade inte med trimmsystemet.Någon som har tipps på hur man fixar det.
-
kan säga att originalmunstycket som är 137.5 inte kommer att funka du MÅSTE ha 150 och dj inställd på 1 hack plus från mellanläget så kommer du att få det att funka på en gång o det är ju det man vill eller hur tro mig
-
Ok trodde det var 150 munstycke orginal, har ingen manual än tack för upplysningen blaise ska skaffa ett 150 på en gång.Hat bra.
-
Original är 150. Den uppgiften har jag fått iallafall :roll:
-
I min satt 137.5
-
originalmunstycket i förgasaren är 137.5 och inget annat så det så det är bara att titta efter för er som betvivlar
-
tycker det svamlas för mkt på detta forum det jag skriver är fakta annars skriver jag nada
-
På 05- och första delen av 06- var det #150 main som satt i orginal :wink:
Vet inte exakt när dom minskade till #137,5
//Nonne
-
På 05- och första delen av 06- var det #150 main som satt i orginal :wink:
Vet inte exakt när dom minskade till #137,5
//Nonne
Vad har dom gjort då som är annorlunda. 20hk strypt med 150. och nu 137,5 strypt 20hk.
Någon som vet? :?
Det är 137,5 i min 07a iallafall.