Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 120 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Bifoga:
(Insert Attachment 0) (Ta bort bilaga)
(fler bilagor)
Tillåtna filtyper: doc, gif, jpg, mpg, pdf, png, txt, zip, jpeg, JPEG, JPG
Begränsningar: 10 per inlägg
Verifiering:
Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
När är det varmast, vår, sommar, höst eller vinter?:
Hur monga siidor har en täärning? (svara med bokstaver):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: JussiN
« skrivet: 21 november 2017 kl. 22:58:08 »

Reglerna är samma som i Sverige, EU-påhitt. Det finns terrängmodell, traktormodeller och vägtrafikmodell. Traktorn har en gul skyllt i samma storlek som på bilar och vägtrafikmodellerna har likadana skyltar som mc (vita med 2 bokstäver och 3 nummror). Terrängmodellerna kan ha en mopedregisterskyllt (ser lika ut som mc bara att mycket mindre) om det gjorts en trafikförsäkring på den.
Skrivet av: Hydro
« skrivet: 21 november 2017 kl. 22:11:18 »

Jag har kört en del rundor i Finland men nu när man tänker efter har man nog aldrig sett en vägreggad hjuling där... men ni har alltså gula regplåtar??
Gäller det bara fyrhjulingar eller vad innefattas?
Skrivet av: Hasse H
« skrivet: 21 november 2017 kl. 21:10:01 »

I det stora hela var jag nöjd med min Linhai, den gjorde sitt jobb rätt bra. Plogade och körde hem ved ca. 35 kubik och en hel del nöjesåkning.
Men nu blev det så att jag bytte Linhai mot en ny CF-moto 450 t3B, och det var nog stor skillnad på körupplevelsen. Ungefär som att byta från "Opel till Mercedes" :D
Skrivet av: BlotsvensJanne
« skrivet: 22 april 2017 kl. 01:21:21 »

Intressant, tack för tipsen! Precis köpt en 400 IRS, än så läge bara hunnit byta oljor och smort lite. Köpt som ett nyttofordon, men det är ju kul förbättra och bygga grejer...
Skrivet av: Hasse H
« skrivet: 24 december 2016 kl. 10:54:47 »

Hur verkar gummikvaliteten vara på 400an?
 ()p
Gummidetaljerna ser bra ut (som nya) än så länge, den är ju bara två år.

Jag var också lite skeptisk till Linhai, efter allt man hade läst här på forumet, både bra och dåligt.
Denhär blev till salu i grannbyn, okej ja åker och provkör så får vi se... maskinen bytte ägare och hittills är jag nöjd.
Jag har skruvat i hela mitt liv med små och stora fordon, reparationer och förbättringar hör till vardagen.
 
Skrivet av: Pv544
« skrivet: 24 december 2016 kl. 00:26:30 »

Hur verkar gummikvaliteten vara på 400an?
På min 06a 300 var det inget vidare tyvärr, gummi till styrleder tex.
Eller det som gav mig problem, gummidamasken till växelspaken. Den bytte jag och även den nya började se lite vissen ut innan jag sålde maskinen.
Bytte även en damask till en drivknut, minns dock ej om den gick sönder av "naturliga orsaker".  ()p

Roligt i vilket fall att det är någon som postar lite bra grejer i Linhaidelen.
 ()p
Skrivet av: Hasse H
« skrivet: 23 december 2016 kl. 14:51:15 »

Bytte främre variatorn, den gamla förde så mycket oväsen ( glidskenorna va glappa ) nu är den tyst. Vikterna byttes till 11g.
Köptes från Aliexpress, variator + frakt UPS, 65 dollar. Bytte också dragremmen, från Aliexpress 35,-
Har nu kört ut ca 25 kubikm. ved och inga som helst problem med hjulingen, har ca 7-800 kg på kärran. 

https://www.aliexpress.com/item/Variator-Set-for-LINHAI-ATV-UTV-CUV-ATV400-UTV400-Bighorn-400-Dragon-Fly-400/32728549308.html?spm=2114.40010208.4.12.k4Lr72
Skrivet av: Hasse H
« skrivet: 2 december 2016 kl. 16:58:56 »

Det var en märkbar skillnad med den nya kopplingen. Greppar tidigare och mjukare, jag fick en "ny" maskin.  ()p
Angående höjningen, strålande med fullt lass på skogsvagnen. Men en sak jag började fundera på, brytningen på nivlarna blir "kanske" för stor ?? när man kör på ojämna ställen. Lyfte upp hjulingen och kollade, med 37 cm på det nya fästet mellan övre och nedre, så var måttet mellan original fästen 39 cm.
Längre bultar och en kätting på 35 cm mellan övre o nedre, så blev det 37 cm mellan original fästet. En gummistropp som spänner ut kättingen så att den inte skramlar och lever fan... Stötdämparnas längd mellan fästena är 37 cm.
Skrivet av: Hasse H
« skrivet: 25 november 2016 kl. 19:27:14 »

Bytte koppling idag, den nya med fem skor. Köptes från AliExpress, beställde 14.11 och hemleverans 25.11 ganska bra... Den gamla med tre skor var inte slut, men bättre att byta före.
Samma paket från Tammerfors i Finland kostar 395 eur + frakt ca 10-15 eur. från Kina 95 + frakt 50 dollar med UPS. Dragremmen är inte slut men en ny är på väg från Kina. Prisskillnaden är stor 150 eur här och från Kina 35 eur och samma märke på remmen.

Denhär passar exakt 
https://www.aliexpress.com/item/Performance-5-shoe-Rear-Clutch-Pulley-Assembly-for-LINHAI-ATV-UTV-CUV-ATV400-UTV400-Bighorn-400/32728561491.html?spm=2114.13010308.0.0.zpy3Wu
Skrivet av: Hasse H
« skrivet: 21 november 2016 kl. 21:10:08 »

Med fullt lass på skogsvagnen blir hjulingen ganska så låg i bakändan. Flyttade ut stötdämparnas övre fäste och det gjorde en hel del. Nu blev den högre och trycks inte ihop lika mycket med fullt lass.
Skrivet av: Hasse H
« skrivet: 13 november 2016 kl. 12:09:13 »

Köpte grisen i säcken... >:(. men nu är den som ny  ()p.
Vid provkörningen märkte jag inte direkt att den drog till höger, för den va lite glapp i styrstagen. Köpte hjulingen årsm. 2014 med 117 tim, bytte P-ändorna yttre och inre och ställde in hjulvinklarna men drog fortfarande till höger. Började studera och mäta lite noggrannare och kom fram till att höger framhjul var två cm längre bak än vänstra, dessutom var hela framvagnen förskjuten till högra sidan.

Kapade av ramen på högra sidan och halva på vänstra sidan, sen var det bara att dra över framändan till vänster. Mätte upp så det var "ungefär" lika på båda sidorna och svetsa ihop ramen. Ställde in hjulvinklarna igen och nu går hjulingen rakt, utan att dra till nån sida.

Linhaien används mest till skogsarbete, men man vill ju ändå att den skall gå rakt på vägen.

Online just nu.

214 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 243. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Jocke83b: Arbetsbelysning
    6 juli 2019 kl. 15:32:17
  • SunnySideUp: Här var det aktivt! :P Någon som har erfarenheter av polaris spotsman 570 x2 eps?
    1 juli 2019 kl. 21:16:22
  • Thomas ahola: Glykol
    24 juni 2019 kl. 20:50:34
  • Emil Eriksson: Nej det gör det inte men jag har tästat att bytt relä men funkar inte heller
    6 juni 2019 kl. 23:03:06
  • Cummins: Klickar det i startrelät.
    27 maj 2019 kl. 00:06:32
  • Emil Eriksson: Hej skulle vela ha lite hjälp med en ATV 110cc loncin motor det är att när jag klickar på startknappen så snurrar inte motorn runt har testat att hålla inne bromsen choke och har ett nytt batteri som är laddat. Jag har kollat igenom kablar det ser fint ut men vet inte vad felet är SNÄLLA KAN NÅN GE TIPS VAD DET KAN VAR FÖR FEL
    24 maj 2019 kl. 20:11:22
  • gunnell: Hej Pontus! Jag har det! Kom hem till mig så fixar vi det. Bor i Uppsala, Flogsta.
    15 maj 2019 kl. 14:51:00
  • PontusN: Vem har CDI box till min Linhai 520 vtwin förgasare???? Finns ju inte att få tag i!
    22 april 2019 kl. 20:41:22
  • Quad450sp: Access 450 sp
    10 mars 2019 kl. 16:37:58
  • Nicke86: Ingen som har nån aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: Någon körning i uppland i vår?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd växelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: Någon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögväxlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: Fartbegränsningen på en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra så den inte spärrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar på söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme