Skrivet av: Kardanmannen
« skrivet: 5 februari 2013 kl. 17:12:03 »Härdade du färgen innan dÃ¥? Den ska ju härdas i ugnen pÃ¥ ca 200grader har jag för mig.
|
Skrivet av: Kardanmannen« skrivet: 5 februari 2013 kl. 17:12:03 »Härdade du färgen innan dÃ¥? Den ska ju härdas i ugnen pÃ¥ ca 200grader har jag för mig.
Skrivet av: Viljan1« skrivet: 25 juni 2012 kl. 00:04:20 »Det blev en nödlösning... Det jag har konstaterat är att värmebeständig färg som ska tÃ¥la 600grader inte funkade där, den blev flytande igen...
Skrivet av: LAHA« skrivet: 24 juni 2012 kl. 22:40:40 »En värmesköld hjälper dina brallor iaf, det finns flera olika sorter för eftermontering att köpa. Tror Biltema har en variant som kan funka...
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Avgas/Skydd-for-avgasror-82645/ Skrivet av: excelsior« skrivet: 24 juni 2012 kl. 22:30:44 »Det mÃ¥nga inte tänker pÃ¥ när man lindar ett avgas system är att man flyttar värmen bakÃ¥t till ljuddämparen och bränner ur den!! Men visst har man för mycket pengar sÃ¥ linda pÃ¥ bara!!
Skrivet av: Kardanmannen« skrivet: 22 juni 2012 kl. 09:32:04 »Med rätt bandage, och rätt lindning blir det stor skillnad! Kompisen lindade sitt system pÃ¥ sin Dinli, vart riktigt bra!
Skrivet av: Viljan1« skrivet: 22 juni 2012 kl. 00:37:09 »Jag funderade faktiskt pÃ¥ att göra det, men visste inte hur mycket nytta det gjorde.
Tack för tipset. Skrivet av: Lowest« skrivet: 22 juni 2012 kl. 00:35:06 »Du kan linda in avgasröret i avgasbandage sÃ¥ blir det mycket bättre.
Finns att köpa hos t.ex hansenracing eller GoOffroad men köp inte pÃ¥ Biltema för den rammlar isär efter ett tag. Skrivet av: Viljan1« skrivet: 22 juni 2012 kl. 00:20:23 »DÃ¥ är allt normalt alltsÃ¥. Man fÃ¥r väl stÃ¥ ut med att byxor och plast smälter antar jag.
Tack Skrivet av: Lowest« skrivet: 22 juni 2012 kl. 00:08:48 »Det jag menade med svaret är att folk blir sÃ¥ förvÃ¥nade att en hjuling blir jävligt varm och det finns hur mÃ¥nga trÃ¥dar som hellst att kröken glöder pÃ¥ en hjuling.
Alla som jag haft har glödit i kröken. Kawan brann i plasten och det var vid lugn körning. Fyrtaktare smäller mycket. Kompisen hade en raptor som fick sÃ¥ jäla mycket soppa att cylindern rasade, bensinen sköljde bort oljehinnan i cylindern och den glödde i kröken om man gasade ur den. Skrivet av: Viljan1« skrivet: 21 juni 2012 kl. 23:37:35 »Det är normalt att dom blir varma sÃ¥ att kröken glöder. Det där kändes nästan som en dumförklaring, men det tar jag ![]() Självklart vet jag att det blir varm, skitvarm rent av. Men frÃ¥gan är när det blir sÃ¥ varmt att det är ett tecken pÃ¥ att förgasaren är felbestyckad? Den smäller även lite vid motorbroms. Skrivet av: Lowest« skrivet: 21 juni 2012 kl. 23:26:06 »Det är normalt att dom blir varma sÃ¥ att kröken glöder.
Kör bilen varm och sätt dej gränsle över motorn sÃ¥ lovar jag att du tycker den är jävligt varm och känn även pÃ¥ grenröret/avgasröret nu ska du inte göra det för dÃ¥ bränner du dej men du kanske förstÃ¥r vad jag menar. Skrivet av: Viljan1« skrivet: 21 juni 2012 kl. 22:33:48 »Jag tycker att avgassystemet pÃ¥ min hyosung 450 blir lite väl varmt, men jag vet inte vad som är för varm.
När det är mörkt syns det att hela kröken är röd. Ljuddämparen blir också sjukt varm, så man nästan kan bränna sig på skärmen ovanför. Hur vet man om detta är för varmt? 159 gäster, 4 användare (0 dolda)
Users active in past minutes: Rickard Marklund, Tirill, qbtq, Sigge01, Flest online idag: 299. Flest online någonsin: 1053 (18 november 2019 kl. 21:57:58) |
|
|