Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Skriv svar

Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Bifoga:
(Insert Attachment 0) (Ta bort bilaga)
(fler bilagor)
Tillåtna filtyper: doc, gif, jpg, mpg, pdf, png, txt, zip, jpeg, JPEG, JPG
Begränsningar: 10 per inlägg
Verifiering:
Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Är en citron salt, sur, söt eller besk?:
Vilket språk används primärt i detta forum?:

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 4 december 2017 kl. 06:40:01 »

Du har aldrig varit i lappmarkerna ser jag på ditt svar.
Skotrar och fyrhjulingar som står ute är mer regel än undantag.
Sommar som vinter.
Jag har haft mina fyrhjulingar ute tills för några år sedan då jag byggde ett extra snedtak mot huset där jag får in mina maskiner.
Och visst, man kan ha kapell, men det är rätt besvärligt att hålla på med kapell...
Skrivet av: skogsbonne
« skrivet: 1 december 2017 kl. 13:15:52 »

Det är väl just det där med "står i garaget" som gör att knapparna fungerar...
Ute i snö, regn och kyla så är knapparna (på min "gamla") maskin inte designade för vinterbruk.
Det är märkligt, för Can Am bygger ju Ski-doo snöskotrar där det ALDRIG skulle accepteras denna typ av knappar, mekaniska utan gummitätning.

Tror inte någon har sin maskin ute utan tak? står inte i värmegarage utan lika kallt som ute
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 1 december 2017 kl. 06:24:35 »

Det är väl just det där med "står i garaget" som gör att knapparna fungerar...
Ute i snö, regn och kyla så är knapparna (på min "gamla") maskin inte designade för vinterbruk.
Det är märkligt, för Can Am bygger ju Ski-doo snöskotrar där det ALDRIG skulle accepteras denna typ av knappar, mekaniska utan gummitätning.
Skrivet av: skogsbonne
« skrivet: 30 november 2017 kl. 18:07:55 »

Hallå, nykomling på forumet.

Går i tankarna att skaffa mig en fyrhjuling för lek i snö, sand och grus men också lite lättare skottning på mindre parkering och ev hockeybana när det behövs och det är då renegade 1000 xxc/xmr jag kikat mest på. Har inte bråttom så jag väntar på ett bra objekt/tillfälle men försöker ändå läsa på innan vad som är bra och sämre. Nu är ju denna tråden ganska gammal men ändå klistrad så detta blir väl ingen klassisk "necro" :)

Hur som, hur aktuella är problemen beskrivna i testet på can-am maskiner idag, är det något som förbättras eller "lider" de fortfarande av samma fel? Frusna start-knappar, buggiga servostyrningar, hög värmeutveckling etc.

Vad är det vanligaste felen, täcks de oftast av garantier osv. Dela med er av era erfarenheter :)

Inga problem med varken knappar, servo eller värme på dom 2 som står i garaget nu, renegade xmr och renegade xxc 1000, hade inga som helst problem med outlander 1000 som jag hade innan heller  :)
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 30 november 2017 kl. 06:44:09 »

Jag vill påpeka att jag aldrig blivit stående p.g.a. frusna knappar, men bara oron att det skall kunna hända om man sitter ute på en sjö och fiskar några timmar borde inte ens behöva finnas.
Servostyrningen har funkat fint på min efter batteribyte och åtgärd på goodwill, jag förutsätter att det problemet är ur världen på nyare maskiner.
Skrivet av: Robiban
« skrivet: 29 november 2017 kl. 15:12:43 »

Hallå, nykomling på forumet.

Går i tankarna att skaffa mig en fyrhjuling för lek i snö, sand och grus men också lite lättare skottning på mindre parkering och ev hockeybana när det behövs och det är då renegade 1000 xxc/xmr jag kikat mest på. Har inte bråttom så jag väntar på ett bra objekt/tillfälle men försöker ändå läsa på innan vad som är bra och sämre. Nu är ju denna tråden ganska gammal men ändå klistrad så detta blir väl ingen klassisk "necro" :)

Hur som, hur aktuella är problemen beskrivna i testet på can-am maskiner idag, är det något som förbättras eller "lider" de fortfarande av samma fel? Frusna start-knappar, buggiga servostyrningar, hög värmeutveckling etc.

Vad är det vanligaste felen, täcks de oftast av garantier osv. Dela med er av era erfarenheter :)
Skrivet av: Thyrén
« skrivet: 3 januari 2014 kl. 14:17:56 »

Tänk då på att det är ett helt nytt chassi nu (G2). Marklunds maskin har det äldre chassit (G1).

Har inte kört nån 500 G2 tyvärr, men 500 G1 har jag kört lite och det är en väldigt go maskin!! :headbang:
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 3 januari 2014 kl. 13:47:24 »

Har inte provat någon 500, men troligen går dom mycket kallare.
Min tidigare 650 var i alla fall inte lika varm som denna.
Skrivet av: Pelle_jkpg
« skrivet: 3 januari 2014 kl. 13:44:45 »

Intressant tråd och har läst hela. Är på G att köpa en Canam 500 outlander DPS för skogsbruk. Tror vi att även den har samma problem med ex. värme? Det är en helt ny som skulle köpas!

Du kan försöka kontakta Jasp och Rogeroutlander500 (båda har nyare outlander 500 dock G1)
Båda dessa använder sina maskiner flitigt i skogen och på gatan.
Skrivet av: bjornberg
« skrivet: 3 januari 2014 kl. 13:40:42 »

Intressant tråd och har läst hela. Är på G att köpa en Canam 500 outlander DPS för skogsbruk. Tror vi att även den har samma problem med ex. värme? Det är en helt ny som skulle köpas!
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 9 september 2013 kl. 06:09:41 »

Dags för återkoppling.
Jag plockade bort draget, och säkerställde att motoreffekten inte var för hög, kollade alla lampor och speglar.

Besiktningen gick bra, enda anmärkningen (muntliga) var lågt halvljus, men då jag förklarade att jag rätt ofta skjutsar, och är less att få arga blinkningar från mötande som anser att jag bländar dem så tyckte besiktningsmannen att det var vettigt att ha lågt halvljus med bara mig på.
Fatta --- Inte ens en trasig damask efter tre år!

På hemvägen stod farbror blå och mätte hastigheten, som tur var hade jag tre bilar framför mig, och möte, så en omkörning var utesluten, så även den testen passerades utan anmärkning.  ()p
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:48:19 »

De nya reglerna innebär att en typgodkänd personbil eller lätt lastbil, som får en typgodkänd kopplingsanordning eftermonterad, inte längre behöver genomgå en registreringsbesiktning.

Innebär i klartext att jag måste ta bort draget.
Tyvärr hade jag inga verktyg som fixade det, får köra förbi en verkstad och få det fixat.
Skrivet av: Hydro
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:43:54 »

De har väl knappast slutat kontrollera dragkrok, det har jag mycket svårt att tänka mig.
De har däremot slutat ställa krav på registreringsbesiktning för drag på pb.
Men sitter det kula så kontrolleras det säkerligen gällande rostangrepp och funktion ifall den är löstagbar/infällbar.

Så de ignorerar den troligtvis inte, och om det då inte står med i regbeviset så...

Jag hade kört in utan.
Skrivet av: CrozOver
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:31:45 »

Står inget om MC  :hmmm:
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:30:23 »

Jo, på bilar i alla fall, men gäller det MC?
Skrivet av: CrozOver
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:28:42 »

Slutade dom inte kolla dragkroken efter första September?

Edit: https://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/Nya-regler-for-dragkrok-i-host/

Men det kanske bara gäller bilar?  :hmmm:
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:27:07 »

Kom ihåg nu att draget måste bort, eller hur?
Skrivet av: CrozOver
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:25:33 »

Självklart  ()p
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:21:09 »

Dags för första besiktningen imorgon.
Ni håller väl tummarna.  ()p

Lampor och blinkers fungerar, varningstriangel är med, båda backspeglarna sitter på.
(Gas-skruven injusterad)
Nåt annat att tänka på.
Skrivet av: Jam
« skrivet: 24 augusti 2013 kl. 20:44:42 »

I vintras monterade jag motorvärmare. Det var lite struligt att få till men lyckades till sist få dit en ordentlig Defa slangvärmare.

En annan otroligt klantig lösning är ju, som jag skrev i mitt första inlägg, startknappen. Pinsamt dålig.
Ytterligare en irriterande grej (nu är det sista) är oljudet som uppstår ibland när jag bromsar. Det är något som ibland hamnar i ett sånt läge att det vibrerar. Antagligen ett känt fenomen, har för mig att jag läste om det när det begav sig...


Online just nu.

216 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Diesel Nordlöf
Flest online idag: 246. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • jasprojektet: tacksam för svar,,
    22 september 2019 kl. 15:35:46
  • jasprojektet: Hej, har en Yamaha Kodiak som inte orkar dra riktigt. Man måste ha höga varv innan den börjar röra på sig, att dra en liten släpvagn i uppförsbacke är bara att glömma. Är det kopplingen det är fel på? Lamellerna?
    22 september 2019 kl. 15:35:36
  • tatto9709: Vet någon om en kabel matta från en polaris predator 500 passar på en polaris outlawn 500
    17 september 2019 kl. 02:57:04
  • Atheos: Skål!
    13 september 2019 kl. 17:24:37
  • jonas78: Vad ska jag köpa för vinsh?
    27 augusti 2019 kl. 16:34:06
  • Zakaria: Jag beh. Hastighet sensor till adly 500
    17 augusti 2019 kl. 04:57:31
  • Zakaria: Hjälp
    17 augusti 2019 kl. 04:56:43
  • Högdahl: Nja ebay är inte värt att handla på längre då kronan är låg samt frakten dyr.....
    11 augusti 2019 kl. 10:29:40
  • rally nizze..: ebay
    5 augusti 2019 kl. 23:10:25
  • prinsen1386: Var köper man den billigaste styrboxen till en CF moto 520 årsmodell 2019? (Ostrypt)
    4 augusti 2019 kl. 11:39:50
  • robineng: gjort ett inlägg angående broms hjälp på en atv. ni som kan gå in och kommentera! :)
    27 juli 2019 kl. 20:28:33
  • Jocke83b: Arbetsbelysning
    6 juli 2019 kl. 15:32:17
  • SunnySideUp: Här var det aktivt! :P Någon som har erfarenheter av polaris spotsman 570 x2 eps?
    1 juli 2019 kl. 21:16:22
  • Thomas ahola: Glykol
    24 juni 2019 kl. 20:50:34
  • Emil Eriksson: Nej det gör det inte men jag har tästat att bytt relä men funkar inte heller
    6 juni 2019 kl. 23:03:06
  • Cummins: Klickar det i startrelät.
    27 maj 2019 kl. 00:06:32
  • Emil Eriksson: Hej skulle vela ha lite hjälp med en ATV 110cc loncin motor det är att när jag klickar på startknappen så snurrar inte motorn runt har testat att hålla inne bromsen choke och har ett nytt batteri som är laddat. Jag har kollat igenom kablar det ser fint ut men vet inte vad felet är SNÄLLA KAN NÅN GE TIPS VAD DET KAN VAR FÖR FEL
    24 maj 2019 kl. 20:11:22
  • gunnell: Hej Pontus! Jag har det! Kom hem till mig så fixar vi det. Bor i Uppsala, Flogsta.
    15 maj 2019 kl. 14:51:00
  • PontusN: Vem har CDI box till min Linhai 520 vtwin förgasare???? Finns ju inte att få tag i!
    22 april 2019 kl. 20:41:22
  • Quad450sp: Access 450 sp
    10 mars 2019 kl. 16:37:58
  • Nicke86: Ingen som har nån aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: Någon körning i uppland i vår?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd växelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: Någon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögväxlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: Fartbegränsningen på en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra så den inte spärrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar på söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme