Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Skriv svar

Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Bifoga:
(Insert Attachment 0) (Ta bort bilaga)
(fler bilagor)
Tillåtna filtyper: doc, gif, jpg, mpg, pdf, png, txt, zip, jpeg, JPEG, JPG
Begränsningar: 10 per inlägg
Verifiering:
Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Är en citron salt, sur, söt eller besk?:
Vilket språk används primärt i detta forum?:

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 4 december 2017 kl. 06:40:01 »

Du har aldrig varit i lappmarkerna ser jag på ditt svar.
Skotrar och fyrhjulingar som står ute är mer regel än undantag.
Sommar som vinter.
Jag har haft mina fyrhjulingar ute tills för några år sedan då jag byggde ett extra snedtak mot huset där jag får in mina maskiner.
Och visst, man kan ha kapell, men det är rätt besvärligt att hålla på med kapell...
Skrivet av: skogsbonne
« skrivet: 1 december 2017 kl. 13:15:52 »

Det är väl just det där med "står i garaget" som gör att knapparna fungerar...
Ute i snö, regn och kyla så är knapparna (på min "gamla") maskin inte designade för vinterbruk.
Det är märkligt, för Can Am bygger ju Ski-doo snöskotrar där det ALDRIG skulle accepteras denna typ av knappar, mekaniska utan gummitätning.

Tror inte någon har sin maskin ute utan tak? står inte i värmegarage utan lika kallt som ute
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 1 december 2017 kl. 06:24:35 »

Det är väl just det där med "står i garaget" som gör att knapparna fungerar...
Ute i snö, regn och kyla så är knapparna (på min "gamla") maskin inte designade för vinterbruk.
Det är märkligt, för Can Am bygger ju Ski-doo snöskotrar där det ALDRIG skulle accepteras denna typ av knappar, mekaniska utan gummitätning.
Skrivet av: skogsbonne
« skrivet: 30 november 2017 kl. 18:07:55 »

Hallå, nykomling på forumet.

Går i tankarna att skaffa mig en fyrhjuling för lek i snö, sand och grus men också lite lättare skottning på mindre parkering och ev hockeybana när det behövs och det är då renegade 1000 xxc/xmr jag kikat mest på. Har inte bråttom så jag väntar på ett bra objekt/tillfälle men försöker ändå läsa på innan vad som är bra och sämre. Nu är ju denna tråden ganska gammal men ändå klistrad så detta blir väl ingen klassisk "necro" :)

Hur som, hur aktuella är problemen beskrivna i testet på can-am maskiner idag, är det något som förbättras eller "lider" de fortfarande av samma fel? Frusna start-knappar, buggiga servostyrningar, hög värmeutveckling etc.

Vad är det vanligaste felen, täcks de oftast av garantier osv. Dela med er av era erfarenheter :)

Inga problem med varken knappar, servo eller värme på dom 2 som står i garaget nu, renegade xmr och renegade xxc 1000, hade inga som helst problem med outlander 1000 som jag hade innan heller  :)
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 30 november 2017 kl. 06:44:09 »

Jag vill påpeka att jag aldrig blivit stående p.g.a. frusna knappar, men bara oron att det skall kunna hända om man sitter ute på en sjö och fiskar några timmar borde inte ens behöva finnas.
Servostyrningen har funkat fint på min efter batteribyte och åtgärd på goodwill, jag förutsätter att det problemet är ur världen på nyare maskiner.
Skrivet av: Robiban
« skrivet: 29 november 2017 kl. 15:12:43 »

Hallå, nykomling på forumet.

Går i tankarna att skaffa mig en fyrhjuling för lek i snö, sand och grus men också lite lättare skottning på mindre parkering och ev hockeybana när det behövs och det är då renegade 1000 xxc/xmr jag kikat mest på. Har inte bråttom så jag väntar på ett bra objekt/tillfälle men försöker ändå läsa på innan vad som är bra och sämre. Nu är ju denna tråden ganska gammal men ändå klistrad så detta blir väl ingen klassisk "necro" :)

Hur som, hur aktuella är problemen beskrivna i testet på can-am maskiner idag, är det något som förbättras eller "lider" de fortfarande av samma fel? Frusna start-knappar, buggiga servostyrningar, hög värmeutveckling etc.

Vad är det vanligaste felen, täcks de oftast av garantier osv. Dela med er av era erfarenheter :)
Skrivet av: Thyrén
« skrivet: 3 januari 2014 kl. 14:17:56 »

Tänk då på att det är ett helt nytt chassi nu (G2). Marklunds maskin har det äldre chassit (G1).

Har inte kört nån 500 G2 tyvärr, men 500 G1 har jag kört lite och det är en väldigt go maskin!! :headbang:
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 3 januari 2014 kl. 13:47:24 »

Har inte provat någon 500, men troligen går dom mycket kallare.
Min tidigare 650 var i alla fall inte lika varm som denna.
Skrivet av: Pelle_jkpg
« skrivet: 3 januari 2014 kl. 13:44:45 »

Intressant tråd och har läst hela. Är på G att köpa en Canam 500 outlander DPS för skogsbruk. Tror vi att även den har samma problem med ex. värme? Det är en helt ny som skulle köpas!

Du kan försöka kontakta Jasp och Rogeroutlander500 (båda har nyare outlander 500 dock G1)
Båda dessa använder sina maskiner flitigt i skogen och på gatan.
Skrivet av: bjornberg
« skrivet: 3 januari 2014 kl. 13:40:42 »

Intressant tråd och har läst hela. Är på G att köpa en Canam 500 outlander DPS för skogsbruk. Tror vi att även den har samma problem med ex. värme? Det är en helt ny som skulle köpas!
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 9 september 2013 kl. 06:09:41 »

Dags för återkoppling.
Jag plockade bort draget, och säkerställde att motoreffekten inte var för hög, kollade alla lampor och speglar.

Besiktningen gick bra, enda anmärkningen (muntliga) var lågt halvljus, men då jag förklarade att jag rätt ofta skjutsar, och är less att få arga blinkningar från mötande som anser att jag bländar dem så tyckte besiktningsmannen att det var vettigt att ha lågt halvljus med bara mig på.
Fatta --- Inte ens en trasig damask efter tre år!

På hemvägen stod farbror blå och mätte hastigheten, som tur var hade jag tre bilar framför mig, och möte, så en omkörning var utesluten, så även den testen passerades utan anmärkning.  ()p
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:48:19 »

De nya reglerna innebär att en typgodkänd personbil eller lätt lastbil, som får en typgodkänd kopplingsanordning eftermonterad, inte längre behöver genomgå en registreringsbesiktning.

Innebär i klartext att jag måste ta bort draget.
Tyvärr hade jag inga verktyg som fixade det, får köra förbi en verkstad och få det fixat.
Skrivet av: Hydro
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:43:54 »

De har väl knappast slutat kontrollera dragkrok, det har jag mycket svårt att tänka mig.
De har däremot slutat ställa krav på registreringsbesiktning för drag på pb.
Men sitter det kula så kontrolleras det säkerligen gällande rostangrepp och funktion ifall den är löstagbar/infällbar.

Så de ignorerar den troligtvis inte, och om det då inte står med i regbeviset så...

Jag hade kört in utan.
Skrivet av: CrozOver
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:31:45 »

Står inget om MC  :hmmm:
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:30:23 »

Jo, på bilar i alla fall, men gäller det MC?
Skrivet av: CrozOver
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:28:42 »

Slutade dom inte kolla dragkroken efter första September?

Edit: https://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/Nya-regler-for-dragkrok-i-host/

Men det kanske bara gäller bilar?  :hmmm:
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:27:07 »

Kom ihåg nu att draget måste bort, eller hur?
Skrivet av: CrozOver
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:25:33 »

Självklart  ()p
Skrivet av: Rickard Marklund
« skrivet: 3 september 2013 kl. 21:21:09 »

Dags för första besiktningen imorgon.
Ni håller väl tummarna.  ()p

Lampor och blinkers fungerar, varningstriangel är med, båda backspeglarna sitter på.
(Gas-skruven injusterad)
Nåt annat att tänka på.
Skrivet av: Jam
« skrivet: 24 augusti 2013 kl. 20:44:42 »

I vintras monterade jag motorvärmare. Det var lite struligt att få till men lyckades till sist få dit en ordentlig Defa slangvärmare.

En annan otroligt klantig lösning är ju, som jag skrev i mitt första inlägg, startknappen. Pinsamt dålig.
Ytterligare en irriterande grej (nu är det sista) är oljudet som uppstår ibland när jag bromsar. Det är något som ibland hamnar i ett sånt läge att det vibrerar. Antagligen ett känt fenomen, har för mig att jag läste om det när det begav sig...


Online just nu.

57 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 96. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar på är om förra ägaren har varit på och ställt kamaxeln fel. Problemet är då att det inte kommer någon sopp till tändstiftet. Jag har fin gnista och får sopp in i flottörskålen. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkåpan häromdagen och tänkte kolla på kammen och kolla så att den står rätt men det som kan vara är att den kan stå 180 grader fel? Jag tänker då om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: Någon som vet bra skogsvägar att köra i Bålsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus på en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmätaren är riktigt sliten så jag har beställt en annan, då är min fråga. Har någon koll på elschema eller vilka färger som går till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tändstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tändkabel,tändhatt,cdibox men ingen gnista ändå ...någon som är kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora däck jag kan sätta på utan spacers? Sitter nu på 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat växellådan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt när jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sälja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: Tänkte starta igång den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det står att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istället? Eftersom att jag inte kan hitta någon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
  • ScramblerXP: @19micke79 Kanske en Lingsha 50cc?
    23 april 2020 kl. 19:13:05
  • Bred_Last: @19micke79 jag skulle nog vänta något/några år innan du köper en, kolla då på en 49cc. Dom brukar kosta runt 3k nya
    22 april 2020 kl. 13:43:05
  • 19micke79: Bra tips på barn quad, ej el och relativt tyst till en snart 3åring
    20 april 2020 kl. 12:41:56
  • rally nizze..: Verkar så tyvärr men det kanske ändras
    17 april 2020 kl. 22:47:32
  • Svyndola: Vart får jag tag i spop fas 1 till cforce 850? Någon som vet? Variator kit?
    12 april 2020 kl. 01:39:40
  • Högdahl: Denna chatten är verkligen stendöd nuförtiden
    11 april 2020 kl. 18:26:43
  • P.: 500 atp hjullager byte
    6 april 2020 kl. 01:29:13
  • Isak19: Ltz400
    4 april 2020 kl. 14:20:48
  • gurran4949: Ja har en loncin quadsnake som ja har bytt batteri på 3 gånger nu för att dom laddar ur direkt och kan EJ laddas upp till 12v igen? Någon som vet någon lösning på det problemet?  Innan när batterierna var helt nya så startade den men efter andra till tredje gången man startar fyrhjulingen så startade den inte och då kollade ja säkringarna och dom hade brunnit av, då köpte ja säkringar som klarade av mer volt men nu startar den inte och batterierna förstörs? Tacksam för svar.
    25 mars 2020 kl. 20:17:06
  • Adnanmujoo: Är det någon som har komplett motor till smc wildcat 503?
    21 mars 2020 kl. 17:01:55
  • LasseMarsö: Vad är det för fel när 4 hjulsdriften inte fungerar, lampan lyser men det driver inte fram?
    8 mars 2020 kl. 13:33:51
  • Ola Svee: CF Moto C Force 550 låst seg i P Gear
    7 mars 2020 kl. 18:12:25
  • Högdahl: Kolla Ebay
    2 mars 2020 kl. 18:55:52
  • Hecktor304: Hej har en polaris sportsman 500 06a och behöver en strålkastare men hittar ingen stans att beställa ifrån ,någon som vet nått bra ställe ?
    1 mars 2020 kl. 18:24:35
  • Högdahl: Ja?
    19 januari 2020 kl. 14:43:50
  • förvirradfemtonåring: hallå
    18 januari 2020 kl. 00:49:25
  • Asterix: Laddning
    12 januari 2020 kl. 19:32:10
  • Smilewarp: Kan lägga till att bensin pumpen surrar vid tändning som normalt.
    9 januari 2020 kl. 13:29:37
  • Smilewarp: Min Sportsman 500 X2 startar inte.......Batteri ok....går runt på startmotor och om jag pumpar gasen så bläddrar den men vill inte gå igång. Nån som vet varför?
    9 januari 2020 kl. 13:11:27
  • Dkej: Hej har en fråga på polaris Sportsman. Plocka av den svarta plasten på lyset på styret men får inget lys varken där eller där nere. Endast perkerings ljuset som lyser. Har satt i kabeln i den övre lampan. Något annat man också måste göra.? Tack på förhand
    3 januari 2020 kl. 18:08:25
  • Högdahl: Jaha då verkar det bli 180kr i skatt på fyrhjuling/snöskoter om man kollar nya terränglagen....
    21 december 2019 kl. 13:11:24
  • Sami97: Hej!  Har en atv på över 20kw och vill strypa den så jag slipper snuten.  undrar om man kan köpa en tumgas med ett gasreglage som har en reglage skruv under där man tex kan skruva ner den till 70km/h och inte bryta mot lagen?  dvs räknas ett gasreglage som en laglig strypning?
    13 december 2019 kl. 15:37:54
  • Espen: Citera
    någon som vet var man kan få tag på centrumkåpor diam. 60mm? Har ett par fälgar med 60mm hål men saknar kåpor.

    3 december 2019 kl. 19:57:00
  • Viktorlangh: Hej, har en ny cf moto 450. Vill sätta dit en ledramp på den som jag kopplar till heljuset. Kan någon snälla hjälpa mig? Aldrig gjort detta innan nämligen. Tacksam för svar. :). Mvh
    2 december 2019 kl. 19:50:58
  • GeFeldz: Svar till Ridern: Polaris brukar ha en "Override"-knapp, för att få fyrhjulsdrift när du backar har jag för mig att du måste hålla inne override.
    28 november 2019 kl. 13:19:57
  • Ridern: Hej jag har en  Polaris Sportsman forest 800 -12 fyrhjulsdriften fungerar inte vid backning  någon som har tips=
    27 november 2019 kl. 20:32:54
  • Jupiter: Nizze din luring!
    26 november 2019 kl. 20:54:04
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar