ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: holken_ skrivet 23 juni 2013 kl. 18:53:54
-
Som sagt när jag är ute och åker i skogen och klättrar lite m.m så går fläkten nästan hela tiden och än så länge har det ju inte vart nån riktig sommar värme än, igår när vi tog en liten sväng på kvällen så hoppa fläkten igång som vanligt hela tiden men jävlar vad varm den var på plasten längs med sadeln, vet att det är vanligt att dom blir varma men det här kändes riktigt konstigt bara så vad skulle man kunna göra/kolla så inget är fel på den :)
-
Just ja tog en sväng på gräsmattan nyss och var ute några minuter och den var riktigt varm bara efter den stunden :hmmm:
-
Kollat kylarn så han inte är igenkorkad med skit?
Min gick hela tiden förut men det var jag som inte spolat kylarn tillräckligt så skiten satt fast. Nu går fläkten knappt alls.
-
Jag brukar spola rent den efter varje körning, men kanske sitter fullt med skit i kylaren, tyckte jag kollade och det såg rent ut!
-
Jag brukar spola rent den efter varje körning, men kanske sitter fullt med skit i kylaren, tyckte jag kollade och det såg rent ut!
Kolla så vattnet går rätt igenom, du gillar ju att bada ()p
Trodde min var ren men det var den icke ;)
Fläkten gick även när jag körde på gatan med lite hastighet.
-
Dom blir varma, min fläkt gick efter långtur i vintras också. Min Renegade har aldrig varnat för "high temp" någon gång ;)
/Marcus
-
Haha det var smart ;) får ut och skvätta lite med slangen ;) min kan hoppa igång oxå fast man ligger och åker grusväg ibland oxåch letar efter nån stig in i skogen!
-
Om jag inte minns fel så gick min fläkt med i vintras :) det är aldrig nån lampa som varnar för nått men ack så varmt det blir :)
-
Jepp Holken!! det är världskänt, det känns rätt mycket runt benen när man kör sakta. Tur att dom går fort ;)
-
Var precis ute på en landsvägstur allt från 50-80 och fläkten gick i ett, dax att spola noggrannare igen ;D
Min var även varm runt benen när det gick fort ;)
-
Du behöver nog inte oroa dig för min fläkt går ofta på min också men jag har så jag kan se tempen på min (har en 1000 Max-13) men sen jag satte på mitt slipon från RJWC så går den ganska sval nu ()p
-
Du behöver nog inte oroa dig för min fläkt går ofta på min också men jag har så jag kan se tempen på min (har en 1000 Max-13) men sen jag satte på mitt slipon från RJWC så går den ganska sval nu ()p
Varit sugen på ett slipon länge nu men vill inte att den ska bröla allt för mycket sen drar jag lite på att för det dära med bränslelåda, blir dyrt.
-
Robin på rjwc bänkade en 1000 med slipon utan box och alla värden var bra på den men 800an gick lite för snålt utan box så jag kommer inte köpa box om det inte behövs enligt bänkningen ()p
Bara slipon gav 5hk ()p
-
Jag tänkte beställa slipon så fort det finns på lager igen på gooffroad :) spolade vatten på kylaren och det kan inte funnits nått skit där :hmmm: inte kan jag behöva en box till min plutt?
-
Robin på rjwc bänkade en 1000 med slipon utan box och alla värden var bra på den men 800an gick lite för snålt utan box så jag kommer inte köpa box om det inte behövs enligt bänkningen ()p
Bara slipon gav 5hk ()p
Jo har hört de att 800:an går snålt utan :banghead:
Typiskt att man ska vara så fattig att man inte har råd med en 1000 ':)
-
Jag tänkte beställa slipon så fort det finns på lager igen på gooffroad :) spolade vatten på kylaren och det kan inte funnits nått skit där :hmmm: inte kan jag behöva en box till min plutt?
Trodde inte det heller på min men man ser jävligt dåligt på Renegaden, Outlandern vet jag inte om man ser kylarn så bra. Blir att spola min igen imorgon :(
-
brukar skruva av fläkten från kylet och blåsa med tryckluft bakifrån när skiten har torkat och då brukar det bli riktigt bra.
-
brukar skruva av fläkten från kylet och blåsa med tryckluft bakifrån när skiten har torkat och då brukar det bli riktigt bra.
Lossade också fläkten på min när jag gjorde en noggrann spolning från båda hållen och grejorna framför kylarn, fläkten är ju inte jobbigt att lossa men prylarna framför är dryga :(veryangry):
-
Rotax har en hög arbetstemp, så det är inget onormalt att fläkten går ofta.
Ibland när man körde så gick fläkten nonstop.
-
Får testa det nu i veckan :) men vattnet for igenom fortare än det kom ur slangen iaf kändes det som och ser rent ut men kanske kan vara nått med cirkulationen som spökar?
-
Man kanske bara är nojjig eftersom det är första sommaren man har maskinen :)
-
Man kanske bara är nojjig eftersom det är första sommaren man har maskinen :)
Första sommaren för mig med.
Var ute och körde i skiten förra helgen och då trodde jag att fläkten gett upp för han startade aldrig när vi körde i skogen, stod en bra stund på tomgång och gasade lite men icke. Var väl allt friskt vatten som kylde ner han efter allt badande ;)
-
Nu kanske det inte har så mycket med den här tråden och göra men är kanske intressant för någon.
När jag monterade vaporn på min så har jag ju haft en tempmätaren och ha lite koll på ()p Fläkten startar vid 100c och går tills det är 95c och den har aldrig varit över 102c med riktigt skitig kylare
-
Can am går för varmt för sitt eget bästa, kompisens XMR 1000 2013 smälte sadeln på redan tidig vår...
-
De är ju vana vid att tillverka maskiner som går i kallt väder ()p
-
De är ju vana vid att tillverka maskiner som går i kallt väder ()p
Hur tänkte du nu?
-
Snöskotrar :o
Eller jag tänker kanske på arctic cat.. Snöskotrar är inte min grej..
-
Snöskotrar :o
Eller jag tänker kanske på arctic cat.. Snöskotrar är inte min grej..
BRP
Ski-doo = Snö
Sea-doo = Vatten
Wood-Doo = Skog (Även kallad Can-am i folkmun)
-
Min kylare såg ren ut framtill men gick varm så jag tog bort den och den va inte ren på baksidan som synes !
-
haha ja det såg riktigt skitigt ut, ska nog ta bort min och kolla för fläkten går för fullt fast det är 10+ nu på kvällarna :)