Tja ny på forumet här och åker en access 450 sport-11Plockade alla strypningar direkt på min då jag fick den i låda till firman.Till min följde det med Trottel utan hål,munstycke,det jag sedan gjorde var att veva bort insatseni slutdämparen,samt ta upp ett extra hål i original luftburken syns tydligt vart hålet ska göras på luftburks locket,då maskinen var inkörd så beställde jag en trim cdi som atv-sweden har i lager. grymt nöjd med maskinen,toppfart 125km med gps
Tja tänkte höra med er var lite mer exakt strypningarna sitter på access 450?Och vad man måste göra för att få den helt ostryp?
Citat från: SLED-X skrivet 9 april 2011 kl. 11:16:40Tja ny på forumet här och åker en access 450 sport-11Plockade alla strypningar direkt på min då jag fick den i låda till firman.Till min följde det med Trottel utan hål,munstycke,det jag sedan gjorde var att veva bort insatseni slutdämparen,samt ta upp ett extra hål i original luftburken syns tydligt vart hålet ska göras på luftburks locket,då maskinen var inkörd så beställde jag en trim cdi som atv-sweden har i lager. grymt nöjd med maskinen,toppfart 125km med gpsNyfiken på den där boxen Vilken skillnad gjorde den igentligen? Mer vrid eller högre varv, eller...? Förresten, har ni accesåkare haft probbs med att motorn dör efter fullgasrepor?? En annan sak. Va är det för utväxling på accesen? Hyosung är 14-42 orginal, men d flesta byter till 15drev för att få skönare varv på vägen... Har man satt 15 från början på era?
Citat från: Devil skrivet 16 april 2011 kl. 11:45:17Citat från: SLED-X skrivet 9 april 2011 kl. 11:16:40Tja ny på forumet här och åker en access 450 sport-11Plockade alla strypningar direkt på min då jag fick den i låda till firman.Till min följde det med Trottel utan hål,munstycke,det jag sedan gjorde var att veva bort insatseni slutdämparen,samt ta upp ett extra hål i original luftburken syns tydligt vart hålet ska göras på luftburks locket,då maskinen var inkörd så beställde jag en trim cdi som atv-sweden har i lager. grymt nöjd med maskinen,toppfart 125km med gpsNyfiken på den där boxen Vilken skillnad gjorde den igentligen? Mer vrid eller högre varv, eller...? Förresten, har ni accesåkare haft probbs med att motorn dör efter fullgasrepor?? En annan sak. Va är det för utväxling på accesen? Hyosung är 14-42 orginal, men d flesta byter till 15drev för att få skönare varv på vägen... Har man satt 15 från början på era? Att den dör beror nog på att du har för klen tomgång. Det sitter en skruv på höger sida vid gasvajern på fuggen skruva den inåt så ökar du varvet så ska det nog gå bättre.
Citat från: Hansa007 skrivet 15 februari 2011 kl. 14:36:59Tja tänkte höra med er var lite mer exakt strypningarna sitter på access 450?Och vad man måste göra för att få den helt ostryp?Det sitter en förminskning i slutdämparen som sitter med en segersäkring, sen sitter det en kona utan dess like i mitten utav avgasröret precis efter kröken som sitter fast punktad med två svets loppor. sen om det sitter ett 162.5 huvudmunstycke i så ska det sitta, då följer det bara med ett 152.5. sen sitter det en annan trottel med två hål för mycket i som släpper vakuumet så den inte kan lyfta så mycket som den ska.Sen ang. att kröken blir röd så ska den INTE bli det vad folk än säger det indikerar på att motorn går för varm. oavsett vad det handlar om för motor så ska avgaserna ut så snabbt som möjligt för att uppnå maximal prestanda. Konan som sitter som strypning i mitten av avgasröret gör så att avgaserna bromsas upp och det trycker på mer och mer och till slut blir den röd.
iwata jag hade ett 162,5 munstycke i min när jag köpte den. jag ska i med ett 152,5 munstycke ? just nu har jag bytt trottel och i med ett 180 munstycke och alla strypningar i dämparn borta min hoj gör ungefär 85-90 km/h tycker det är lite väl lite eller? hade en dinli 450 förut som gick över hundra utan strypningar. tips och trix någon
Citat från: karem_21 skrivet 23 april 2011 kl. 14:58:23iwata jag hade ett 162,5 munstycke i min när jag köpte den. jag ska i med ett 152,5 munstycke ? just nu har jag bytt trottel och i med ett 180 munstycke och alla strypningar i dämparn borta min hoj gör ungefär 85-90 km/h tycker det är lite väl lite eller? hade en dinli 450 förut som gick över hundra utan strypningar. tips och trix någon Har du tagit bort konan i mitten utan röret? Du ska ha 162.5 inte 152.5. Kolla på stiftet, går det mer åt det vitare hållet än mörkare grå så har du för snål bränsleblandning. Då den går för torrt. Men i ditt fall 180 i huvud är på tok för stort. Men kolla stiftet det avslöjar mycket. Och sen så att du har koll på hur nålen satt innan du bytte trottel. Det ska sitta en lite smalare bricka som ska tryckas på underifrån nålen och en lite tjockare på ovansidan.
Citat från: SLED-X skrivet 9 april 2011 kl. 11:16:40Tja ny på forumet här och åker en access 450 sport-11Plockade alla strykningar direkt på min då jag fick den i låda till firman.Till min följde det med Trottel utan hål,munstycke,det jag sedan gjorde var att veva bort insatseni slutdämparen,samt ta upp ett extra hål i original luftburken syns tydligt vart hålet ska göras på luftburks locket,då maskinen var inkörd så beställde jag en trim cdi som atv-sweden har i lager. grymt nöjd med maskinen,toppfart 125km med gpsNyfiken på den där boxen Vilken skillnad gjorde den egentligen? Mer vrid eller högre varv, eller...? Förresten, har ni accesåkare haft probbs med att motorn dör efter fullgasrepor?? En annan sak. Av är det för ut-växling på accessen? Hyosung är 14-42 original, men d flesta byter till 15drev för att få skönare varv på vägen... Har man satt 15 från början på era?
Tja ny på forumet här och åker en access 450 sport-11Plockade alla strykningar direkt på min då jag fick den i låda till firman.Till min följde det med Trottel utan hål,munstycke,det jag sedan gjorde var att veva bort insatseni slutdämparen,samt ta upp ett extra hål i original luftburken syns tydligt vart hålet ska göras på luftburks locket,då maskinen var inkörd så beställde jag en trim cdi som atv-sweden har i lager. grymt nöjd med maskinen,toppfart 125km med gps
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️