Halloj!Är inte så duktig på loncin med koppling. Men har grejat en del med automaterna och crossar.Vad det gäller kopplingen det är inte den lilla armen som sitter i kåpan som trycker på lammellkorgen som sitter fel? "eller saknas" den brukar ha spår som passar kopplings-armens "skruv"... Svårt att förklara.Vad det gäller komp är det inte mycket till komp i dom.Men 4 troliga anledningar.1. Ventilerna är öppna vid fel tillfälle "justering krävs"2. Kolvringarna är kassa.3. Cylinder, topppackning är dålig.4. Stiftet sitter löstAlla dessa ovan kan även ha med att den är svårtstartad att göra.
Du kanske satt ihop kopplingen fel. Den kanske ligger hela tiden nu och slirar.
Kopplingen släpper inte, Jag är tvungen att crossväxla ifall jag måste köra. På baksidan av lamellkorgen så sitter givetvis lamellerna och dom hålls sedan fast med ett stort knaster eller vad man ska säga, typ ett sånt man stoppar vid pinnbulten i en kolv fast detta är lika stort som korgen.Jag förstår att det är svårt att hänga med men all hjälp uppskattas, Jag kan fixa bilder på allting imorgon.Men det jag tycker är så konstigt är att den bara sluta funka för att jag rengjorde kopplings armen, var inte ens in bakom kåpan där lamellerna sitter :S
Nej den går inte vrida runt, armen är rund fast längre in är den plan typ, så den ligger plant mot den där som ska tryckas in.Jag misstänker att det är något knasigt med korgen, jag är tvungen att ta i allt jag kan för att lamellerna ska tryckas in.
Jo precis, känns typ så...Jag sprang ut och tog ett kort på det som döljer sig efter lilla runda kåpan.http://www.ladda-upp.se/bilder/kohlqmwaifftbc/http://www.ladda-upp.se/bilder/yyefwioiiefaw/Edit; Även om den nu inte når fram och trycker in korgen så frikopplar den inte ens fast kåpan är borta och jag trycker direkt på korgen allt jag kan.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️