Tja du, visst finns det väl en del poliser som inte har en anning om vad som gäller, men man ska ju också veta att poliser i allmänhet troligtvis inte är dum och kommer att fatta vad som är en strypt maskin eller inte, men att däremot kolla det så är det lite större bök för dom....Har blivit stoppad av dom 1 gång, då det blev körkortskoll och lite koll av lampor samt att den var väggreggad sedan så fick jag åka iväg då han såg att allt var OK.Men sen är det klart att uppför man sig inte i trafiken så finns nog alltid risken att polisen vill ta med hojen in på en koll, och det tycker jag dom gott kan få göra. Lek och sånt hör hemma på bana eller på andra platser där man inte retar upp alltför mycket folk.visst kan mitt inlägg låta lite tråkigt men vad jag egentligen vill ha sagt att de allra flesta poliser inte är ute efter att ta folk som sköter sig efter vägarna utan de vill nog ha bort de inte sköter sig. För med handen på hjärtat så är visst är det väl ändå inte så många här som sköt sig och sedan blivit illa behandlad av dom.P.S jag är inte polis utan bara en som träffat på ett par poliser och de har oftast varit väldigt hjälpsamma och tillmötesgående.
Med tanke på Lassens incident... Finns det NÅGON 20hk hjuling som klar 120++?
I vintras hade jag varit ute och skottat. Efteråt lämnade jag plogen hemma för att åka till en kompis garage. På vägen hem blev jag ikappkörd av polisen som stoppade mig. De gick runt maskinen och kollade efter registreringsskyltar. När jag inte hade några frågade de om det var ett arbetsfordon, vilket jag svarade ja på. Jag fick blåsa i alkotestaren sedan fick jag åka igen. De berättade för mig att de stoppar ALLA fyrhjulingar på helgkvällar då i stort sett alla som kör sent då är berusade....
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️