1
Övrigt / SV: Hur många skogsåkare finns det runt falun?
« skrivet: 23 maj 2009 kl. 21:54:25 »
Känner du skogarna här i kring så är jag sjukt sugen
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Övrigt / SV: Hur många skogsåkare finns det runt falun?« skrivet: 23 maj 2009 kl. 21:54:25 »
Känner du skogarna här i kring så är jag sjukt sugen
2
Dinli / SV: Byta olja på sommaren« skrivet: 23 maj 2009 kl. 20:00:09 »
Jävla bra med nån som verkar kunna sina smörjmedel, för själv vet jag inte ett smack. Fixade dock att utläsa att vi inte behöver "w-olja" på sommaren men fattar inte riktigt diagrammet i länken. Hur vet man om en olja är bra eller skit? Vad specifikationer som: JASO MA2, JASO T903:2006 4T, API: SM. 1 l., API SL/CF, ACEA A3/B3 o.s.v. egentligen betyder och framför allt vad jag ska hälla i Dinlin?
Vad skiljer mellan MC- och bilolja, finns det särskilda oljefält för motorcykelolja i Q(uad)-8 eller? Ska Dinlin ha mineral eller syntet och behöver jag en olja med så jävla bra varm-egenskaper? Termostaten öppnar ju redan vid 71 grader och kylfläkten brukar då aldrig gå på min... Har hört att Biltemas olja ska vara bra även om priset indikerar något annat. Det skulle vara kul att höra en opartisk fackman/förstå-sig-på-are uttala sig i frågan. Personligen tänker jag att om biltemas smörja funkar så kommer jag nog att köpa större kvantiteter och kanske byta lite oftare istället... 3
Dinli / SV: Bakaxel lager till Dinli 450 till ett överkommligt pris« skrivet: 22 maj 2009 kl. 10:17:22 »
Var till en lokal mekverksta, bra killar men jag undrar om de kan läsa och skriv... de har i alla fall inte mycket till övers för kvitton och moms och sånt. I alla fall så hade de Uniballs 14m.m. i överflöd, men några små problem/utmaningar kvarstår dock; dessa är inte fingängade så de passar inte på orginalstaget och inte heller i infästningarna som är på 10m.m. Alternativet var att köpa 10:or men för det första så var detta beställningsvara och låg alltså i en helt annan prisklass och för det andra undrar jag om ett 10m.m-stag skulle bli lite väl klent (det som sitter där är ju på 14m.m.). Alltså blev det 14 och vanligt gängstål, det återstår att se om detta ställertill besvär vid hjulinställning
Nästa krux är att antingen borra ur infästningarna eller att hitta en bustning till "ballarna". Grubblat en stund och bestämt mig för att bustningar innebär mindre modifikationer och gör det möjligt att återgå till original grejer i framtiden, så där står vi nu... nån i Falu-trakten som har en svarv? Har hittills bara lagt ut 300pix för 4leder och styrstag, återstår att se om jag gjort bort mig eller om jag gjort ett klipp 4
Dinli / SV: Hur återställer man servicelampan?« skrivet: 20 maj 2009 kl. 18:04:22 »
Vet inte om upplösningen på bilden är för låg eller om mina ögon börjat glappa:o
Hur som helst så har lampan slocknat, vet inte hur fan jag bar mig åt men släckt är den i alla fall. Problemet kommer således att uppstå igen, så om du har tillgång till/vet var jag kan hitta manualen i pdf-format så vore det king 5
Dinli / SV: Hur återställer man servicelampan?« skrivet: 19 maj 2009 kl. 10:29:50 »
Inget ni beskriver funkar
nån där ute som vet hur det ska gå till på en 06:a? 6
Dinli / SV: Bakaxel lager till Dinli 450 till ett överkommligt pris« skrivet: 15 maj 2009 kl. 10:14:12 »
Nån som provat med "Uniballs" istället för åf:s svindyra styrleder?
Sidor: [1]
401 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Sigge01 Flest online idag: 440. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|