Har fått rätt med tomgången nu. Hade dålig jord på batteriet så gjorde rent allt med sladdar o kontakter. Så blev de lite bättre.Sen prova ja skruva ner tomgångsskruven igen.O skruva ner typ 20 varv så nu ligger den på 1600-1700 varv o går fint.Men dehär med avstrypningen. Vad ska ja kolla om den nu e avstrypt?? Hur stort munstycke ska se sitta i den o så?För slangen mellan förgasaren o cylinder e pluggad som någon nämnt innan.Någon i närheten av ystad som kanske vill slå en blick på den?Hade vart trevligt o snällt
Ja de med choken tycker ja känns lite skumt faktist. När man drar ut choken känns de precis som den inte "rör" sig merN på precis en liten bit av hela utdraget /intryckningen av choken.Men som sagt "tror" ja fått rätt med tomgångenOm de inte e choken som klyddar på den!.Men får gärna ta en titt på den om ni kör hitåt nån gång:)
Absolut hjälper jag dig gärna, du har kanske vägarna på vårt håll någon gång.Har stuga i strandbaden då jag rätt ofta är i Ystad och nu till våren är vi ett gäng som ska ta ett antal trevliga rundor ut på österlen, sugen ?
Kom på det att har du kollat så chockewiren(höljet) går fullt in i hållaren vid styret samt om chokehandtaget går helt tillbaka. Har du problem med dessa saker så sitter garanterat chokekolven fast med följd av för fett blandning därav röd krök. Kan givetvis vara annat också som typ trasig wire, för hög tändkurva m.m. Chokekolven är ett vanligt återkommande lättare fel på dessa maskiner. Ja, just det, stugan ligger i Löderup.
Provat de men får inte riktigt exakt då en tumstock e för lång..
Fälgar e fixade o nya bakdäck. Men nu börjas de igen med förgasaren :/ blir lite fundersam
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️