ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: skoldby skrivet 30 september 2015 kl. 08:00:48
-
Vad är det för fel när det klonkar när man åker i väg och när man skiftar från motorbroms till dragläge och tvärtom. Låter som det kommer nere från kopplingen. Outlander 1000xt 12 som gått 200 mil.
-
De gör så, helt normalt. Har inte kört en can-am någonsin som inte har lite spel i drivlinan och klonkar.
-
På min så klonkar det ofta från bakaxelns ingående axel vid på och avslag, som Fenris säger så måste det finnas ett visst spel.
-
Ett visst spel måste det ju finnas säger ni. Men hur kommer det sig att can am har så högt klonkande. Beror det på större glapp än andra då?
-
Polaris klonkar och har sig också från transmissionen, men med 200 mil borde du kanske svänga förbi lokala verkstan, om du nu känner dig osäker (garanti).
-
tjena. Fick du nån ordning på klonkandet? Vad var de i så fall ? har också en klonkande på min 500 g2
-
tjena. Fick du nån ordning på klonkandet? Vad var de i så fall ? har också en klonkande på min 500 g2
det ska klonka ;)
-
()p hittade mitt klonk iallafall krängnings staget som går igenom ramen bak hade lossnat lite och glappade ()p
-
Min krängningshämmare klonkade också men transmisionen klonkar fortfarande.
-
Är väl helixen som klonkar på can-am?
Stm sekundär löser det problemet
-
Allt USA byggt klonkar väl? Min arctic cat gör det och båda jeeparna gjorde det...