ok. jag har en kranman griplastare med drivning. så det blir mycket körning mellan och över stubbar. 90% svår skogskörning. + att kultrycket blir ganska högt. Borde kanske sätta på plåtar under så fastnar den inte så lätt. :roll:
Ska du arbeta 90% i skogen så skulle inte ja satsa på 800. Den är alldeles för hög växlad för det. Du kommer att bränna remmen. Har hört att 650:n ska vara bättre för sånt. Men ska du ha en riktig drag häst så skulle ja satsa på en Polaris. Dom har en riktit låg lågväxel. Sen är fyrhjulsdriften bättre på dom oxå.Läs näst sista ATV & Teräng Magasinet. Där har dom ju testat alla 2cylindriga värstingar!Har själv en Polaris 800. Funkar så himla bra att dra med. Men när det kommer till att leka, så blir man ju slagen på fingrarna... Lycka till!/Palm
Har en sportsman 800 X2.Hegner seg ikke fast i skogen.Den er bedre når det r bratt for den steiler ikke så lett som de korte atvèr gjør.CAN-AM.... Hmmm.... Polaris sprtsman er mye bedre om det er i skog du skal bruke ATV.... bedre på lavgir med bedre kontroll på krypekjøring.Dessuten så har sportsman motorbrems og muligheter for innkobling av 4 x 4 i nedoverbakke som standard på alle sine modeller etter 2008-Man slipper å kjøre med bremsen når det er bratt og glatt.Samlet ga de amerikanske atv magasinene 4 x 4 prisen til Polaris sportsman.... Can-am kom ikke blant de beste på listen der engang.Jeg har sansen for Can- am men mener alikevel at man skal kjøpe den beste atv når man først skal bruke så mange penger.Lykke til uansett hva du vil velge.
Citat från: "Palm"Ska du arbeta 90% i skogen så skulle inte ja satsa på 800. Den är alldeles för hög växlad för det. Du kommer att bränna remmen. Har hört att 650:n ska vara bättre för sånt. Men ska du ha en riktig drag häst så skulle ja satsa på en Polaris. Dom har en riktit låg lågväxel. Sen är fyrhjulsdriften bättre på dom oxå.Läs näst sista ATV & Teräng Magasinet. Där har dom ju testat alla 2cylindriga värstingar!Har själv en Polaris 800. Funkar så himla bra att dra med. Men när det kommer till att leka, så blir man ju slagen på fingrarna... Lycka till!/PalmÄr du säker på att 800:an är högre växlad än 650:n? det skiljerinte mycket i topphastighet i alla fall. Och skulle det va så så borde 800:an gå mycket fortare.I vilket fall som helst så är inte variator så lämpligt när man ska dra timmer och arbeta hårt med en ATV, det är mycket bättre med växellåda då. Men inte så kul annars kanske.
Polaris : Først med, og alene om ekte allhjulsdrift for ATVFørst med, og alene om intelligent motorbrems system for ATVFørst med, og alene om differensialsperre i bakakselNår tohjulstrekken er koblet til, kan du med etenkelt tastetrykk koble fra den bakre diffsperren for åøke styreegenskapene og foreta krappere svinger. Snilleremot underlaget og perfekt når du f.eks. kjører på gressplen.AUTOMATISK BREMSESYSTEM I UTFORBAKKE (ADC) »To ulike systemer som jobber sammen. Når du kjører sakte utfor en bakkemed motorbrems på bakhjulene, kobles bremsene på forhjuleneautomatisk inn slik at alle hjulene bremser like mye. Dette gir degoptimal kontroll og sikrer trygg kjøring, selv utfor de bratteste bakker.Systemet er nå standard på alle Sportsman-modellene med EFI.Har kjørt flere atv uten TURF og de har dårligere kjøre egenskaper der veien er svingete, smal og ujevn. ADC systemet er helt unikt. Har hatt ATV uten dette systemet og da må man hele tiden regulere på bremsen.....Polaris er genial da man kan velge som følger :1. 1-hjuls bakhjulstrekk2. 2-hjuls bakhjulstrekk3. 4 x4 AWD4. 4 x4 ADCNye Sportsman 800 EFI X2 har nå også 70 Hk og går veldig bra.
Äsch, nu har det blivit lite kukmätartråd av detta tycker jag, topic var ju "mellan outlander 800xt och 800 max xt". helt rätt..Maxen är längst köp den! :wink: :wink: :wink:
Vilken av brp´s fjädring ska man välja om man vill ha maximal markfrigång?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️