"Mina" fel har börjat komma krypande nu efter strax över 100 körda milMånga beror på omild behandling/ren och skär misshandel, men vissa saker (lösa bultar tex) kunde dom ha förebyggt med lite lock-tite på fabriken...Hittils:*Pyspunka på 2 hjul (beror troligtvis på skit mellan fälgen och däcket)*En sönderkörd fälg+bromsok (stor sten inne i fälgen)*Båda fotstegen trasiga (främre delen mot framhjulet, dom fastnar i träd och stenar osv...)*Avgas-systemet vibrerat löst*P-bromsen slutade fungera (muttern på vajern vid oket lossnat)*Dragkrok lös (bultarna vibrerat loss)*Blinkers bak kasserade av mig, efter att ha börjat glappa efter lerbad...*Fukt under glaset på instrumentet*Orginal "skydd" under, i plast sönderkörda (och kasserade till förmån för dito i metall)*Navkapslar bortkörda*Slirande drivrem som ylar (men problemet försvann nästan helt efter byte till hårdare fjäder till variator)Men som tidigare sagt, det här är min lekmaskin, och mot att lägga ytterligare 30-40000 kr för en märkesmaskin, nej...Dessutom finns det liknande problem (dock kanske inte lika många) med flera andra märken (min egna erfarenhet)
Är det fler som haft otur ......... :wink: Fråga Benringsitter fjädern under damasken då kan det väl inte va varken svårt eller tidskrävande att byta själv :?: