ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: Paran skrivet 30 november 2013 kl. 12:21:47

Titel: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 30 november 2013 kl. 12:21:47
Halloj CF-moto folk.

Går i tankarna att byta till en side by side. Nämligen en Z-force 800.
har ingen större erfarenhet av cfmoto som märke. Men har läst lite på forumet här och det verkar vara blandade känslor. Vissa bara spyr över dom medans andra hyllar dom.

men hur som helst. Jag skulle vilja veta om det är någon här på forumet som äger en sådan maskin, eller bara någon random som har en åsikt.  :hmmm:

Jag och en polare har så gott som beställt en varsin, ev hämta dom till nästa helg.  ()p

Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 1 december 2013 kl. 15:12:19
Finns det någon som vet vad det är för lampsockel på z-force?
tänker på framlyser.
mvh
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 1 december 2013 kl. 19:10:33
Jag och farsan har varsin, har inte hunnit köra så mycket då ÅF inte skickat in ägarbytespapprena än.
Har hittills monterat sätesvärme och en LED-ramp uppe på buren.
Angående sockeln så kan jag kolla upp det i morgon, är separata lampor på hel- och halvljus.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Pv544 skrivet 1 december 2013 kl. 20:36:56
Jag och farsan har varsin, har inte hunnit köra så mycket då ÅF inte skickat in ägarbytespapprena än.
Har hittills monterat sätesvärme och en LED-ramp uppe på buren.
Angående sockeln så kan jag kolla upp det i morgon, är separata lampor på hel- och halvljus.
Fan vad surt! Du har väntat ett tag va?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: oliwer_98 skrivet 1 december 2013 kl. 20:41:26
Jag och farsan har varsin, har inte hunnit köra så mycket då ÅF inte skickat in ägarbytespapprena än.
Har hittills monterat sätesvärme och en LED-ramp uppe på buren.
Angående sockeln så kan jag kolla upp det i morgon, är separata lampor på hel- och halvljus.
kör ändå  :DV
jag kör ju utan körkort, har man is i magen så går det bra ;)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 1 december 2013 kl. 20:50:48
kör ändå  :DV
jag kör ju utan körkort, har man is i magen så går det bra ;)
Tills något händer för då har du en sten i magen ist ;D
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: oliwer_98 skrivet 1 december 2013 kl. 20:52:42
Tills något händer för då har du en sten i magen ist ;D
nej, kanske när jag kör ifrån dem  :rtfm:
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Persson- skrivet 1 december 2013 kl. 21:35:38
kör ändå  :DV
jag kör ju utan körkort, har man is i magen så går det bra ;)

Alla handlingar man gör får konsekvenser. Visst låter du tuff när du åker fyrhjuling efter vägen utan kort... Om något händer då? Det är åldersgräns på grejerna av en anledning :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: oliwer_98 skrivet 1 december 2013 kl. 21:53:30
ja, och är man villig och ta dem så.. :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Thyrén skrivet 1 december 2013 kl. 21:57:28
Om DU är villig att ta dem är ointressant, fråga den du kör på om dom är villig att ta den i stället.

Tillbaka till topic.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 1 december 2013 kl. 23:16:36
Fan vad surt! Du har väntat ett tag va?
Njae, en vecka ungefär. Sa att han inte behövde kryssa i "påställning" då vi ändå hade en del att göra med maskinerna innan vi tänkt ställa på dom. Är en del kvar, som att bestämma mig för hur jag ska tillverka taket och snickra ihop en framruta, är svårare än man tror att hitta schysta fästen till rutan. Men iaf. så borde dom väl ha skickat in papprena, även om det inte var så bråttom. Sen vill man ju ändå köra lite, även om maskinen inte är helt "klar" :)

kör ändå  :DV
jag kör ju utan körkort, har man is i magen så går det bra ;)

Just därför så vill jag inte köra, för att jag har körkort. Får du tillräckligt många förseelser under ett år så ryker körkortet. Jag har redan varit utan i 4 månader i somras och det är inte värt det ;P
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 2 december 2013 kl. 05:16:21
Jag och farsan har varsin, har inte hunnit köra så mycket då ÅF inte skickat in ägarbytespapprena än.
Har hittills monterat sätesvärme och en LED-ramp uppe på buren.
Angående sockeln så kan jag kolla upp det i morgon, är separata lampor på hel- och halvljus.

okey. Vad använder ni för sätesvärme då. Har nämligen kollat lite på de med,

tråkigt att ni inte kan köra dom ännu.
hoppas våran ÅF inte gör likadant.

ang tak och ruta så tror jag att jag beställer nog sånt färdigt. Jag är på tok för slarvig för att tillverka något sådant så det ser bra ut.  ':)

sen kan jag hålla med om att man har inget i trafiken att göra om man inte har något körkort. men när man tar körkort så är det inte bara massor av regler utan även "trafikförståelse" man får lära sig.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: luddde skrivet 2 december 2013 kl. 09:26:45
Härligt att ni köpt varsin Z8  :headbang:
Angående ruta så är väl det negativa att det blir baksug inne i kupén tex vid körning på grusväg. Vissa har en halv ruta istället och tycker det funkar mycket bättre...
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 2 december 2013 kl. 10:37:15
okey. Vad använder ni för sätesvärme då. Har nämligen kollat lite på de med
Jag köpte det billigaste kittet jag hittade på Ebay, ett kit för 2 säten kostade 385kr inkl. frakt. På biltema tror jag det skulle sluta på 1200kr.

Härligt att ni köpt varsin Z8  :headbang:
Angående ruta så är väl det negativa att det blir baksug inne i kupén tex vid körning på grusväg. Vissa har en halv ruta istället och tycker det funkar mycket bättre...

Jo jag tänkte köra på halvruta. En helruta håller inte i längden, ska vara om det är en glasruta med vindrutetorkare då. Kör nog för det mesta med hjälm ändå så.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 2 december 2013 kl. 14:55:40
H1 i halvljus och H7 i helljus :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 2 december 2013 kl. 19:47:33
H1 i halvljus och H7 i helljus :)

kanoners!  ()p
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 3 december 2013 kl. 17:38:54
Var nyss ute och tjuvkörde lite, blev mest bara en massa sladdande och jag kan säga att det var jävligt kul :D
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 3 december 2013 kl. 21:32:50
Var nyss ute och tjuvkörde lite, blev mest bara en massa sladdande och jag kan säga att det var jävligt kul :D
satans vad sugen jag blir. men ligger borta på jobb så jag kan inte fara hem och byta ännu.. =(
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 4 december 2013 kl. 18:49:21
Pratade med ÅF idag. fick höra att det var slut på Z-Force 800 nu. tidigast i Januari kunde han få hem maskiner. men som tur är så hade våran ÅF 2 i lager åt oss..  ()p

Det vore roligt med nå bilder på eran maskin. kanske lite info om förbättringar ni har gjort och så vidare..

 :sunny:
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: oliwer_98 skrivet 4 december 2013 kl. 18:52:12
Pratade med ÅF idag. fick höra att det var slut på Z-Force 800 nu. tidigast i Januari kunde han få hem maskiner. men som tur är så hade våran ÅF 2 i lager åt oss..  ()p

Det vore roligt med nå bilder på eran maskin. kanske lite info om förbättringar ni har gjort och så vidare..

 :sunny:
köpte ni nån då? :D
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 4 december 2013 kl. 19:06:02
köpte ni nån då? :D
Ja dom är bokade och vi har fått inbytespris på våra maskiner. Ligger borta på jobb just nu så vi ska väl dit på fredag och skriva på papper.  ()p

Ska man tvätta maskin innan inbyte?  ':)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: oliwer_98 skrivet 4 december 2013 kl. 19:24:17
Ja dom är bokade och vi har fått inbytespris på våra maskiner. Ligger borta på jobb just nu så vi ska väl dit på fredag och skriva på papper.  ()p

Ska man tvätta maskin innan inbyte?  ':)
grattis då  ()p ()p
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 5 december 2013 kl. 00:01:10
Pratade med ÅF idag. fick höra att det var slut på Z-Force 800 nu. tidigast i Januari kunde han få hem maskiner. men som tur är så hade våran ÅF 2 i lager åt oss..  ()p

Det vore roligt med nå bilder på eran maskin. kanske lite info om förbättringar ni har gjort och så vidare..

 :sunny:
Vi beställde våra för flera månader sen så vi satt rätt säkert :)
Våra bandsatser kom tydligen idag men jag är borta på jobb, har iofs. bara en timme hem så jag får se om jag kanske åker hem en sväng i morgon. Ska även se om jag orkar köra igång en projekttråd med lite bilder, är inte så mycket gjort än så länge så jag har inte orkat bry mig :P
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 5 december 2013 kl. 22:49:19
Vi beställde våra för flera månader sen så vi satt rätt säkert :)
Våra bandsatser kom tydligen idag men jag är borta på jobb, har iofs. bara en timme hem så jag får se om jag kanske åker hem en sväng i morgon. Ska även se om jag orkar köra igång en projekttråd med lite bilder, är inte så mycket gjort än så länge så jag har inte orkat bry mig :P

Mäktigt med bandsats!  :headbang:
Lägg gärna upp en bild på det sen. :) eller dela länken till en projekttråd. Om du nu väljer att göra en.  ()p
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 6 december 2013 kl. 18:34:19
Nu har den äntligen kommit! Ohyggligt skojigt att köra. Dock så måste jag ordna en halvruta till den. Det väller snö över huven och rätt in i hjälmen när man kör i djupsnö.

Kommer säkert nå bilder imorgon.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 6 december 2013 kl. 22:36:04
Grymt! ()p
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Grönis skrivet 6 december 2013 kl. 22:38:25
Nu har den äntligen kommit! Ohyggligt skojigt att köra. Dock så måste jag ordna en halvruta till den. Det väller snö över huven och rätt in i hjälmen när man kör i djupsnö.

Kommer säkert nå bilder imorgon.

ttmotor ser jag ;-)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 6 december 2013 kl. 22:52:16
Kastar väl upp några bilder jag också. Testade först med 4mm plexiruta men den behöver ju såklart bockas för att bli stabil, den blev även lite väl hög. Har nu sågat till en 4mm aluminiumplåt istället som jag ska fästa en lite lägre plexiruta i. Fick även hem bandsatsen för någon dag sen, får se om jag orkar provmontera den i morgon :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 6 december 2013 kl. 22:55:13
Nu har den äntligen kommit!

Fick du vinschen på köpet?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: skogsstig skrivet 6 december 2013 kl. 23:44:36
ruggigt lik polaris rzr ! ser nästa ut som om plasten skulle passa
rakt av !
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: DM skrivet 7 december 2013 kl. 02:38:14
En riktig fin maskin!!

Ser sportigare ut än de tidigare modellerna?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 7 december 2013 kl. 09:04:33
ttmotor ser jag ;-)
  ()p Helt riktigt..

Fick du vinschen på köpet?
nja. jag förhandla till mig en vinsch.

ruggigt lik polaris rzr ! ser nästa ut som om plasten skulle passa
rakt av !
ja dom påminner om Potatisen. Men prislappen är betydligt bättre på CF:n..
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 7 december 2013 kl. 09:08:35
Kastar väl upp några bilder jag också. Testade först med 4mm plexiruta men den behöver ju såklart bockas för att bli stabil, den blev även lite väl hög. Har nu sågat till en 4mm aluminiumplåt istället som jag ska fästa en lite lägre plexiruta i. Fick även hem bandsatsen för någon dag sen, får se om jag orkar provmontera den i morgon :)

Vad är det för led ramp?

Var det inte drygt att såga till aluplåten?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 7 december 2013 kl. 10:42:34
Vad är det för led ramp?

Var det inte drygt att såga till aluplåten?

120w, 22" bred och 12000 lumen, beställd och tillverkad i samma land som resten av maskinen ;)

Nja, det gick rätt bra att kapa ut faktiskt. Gjorde en mall på halva delen av "huven" och sen spegelvände jag bara den mallen för att få ut hela längden. Kapade med ett rakt fintandat blad på inte allt för hög hastighet med sticksågen. På bilden nedan så ser du mallen jag använde, dock en bild från när jag kapade plexirutan :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 7 december 2013 kl. 21:18:35
Här kommer lite bilder från tidigare idag. Kom på att det inte sitter något backlyse på maskinen så jag satte dit två stycken 10w LED strax bakom buren, har dock inte kopplat in dom än.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 7 december 2013 kl. 21:36:17
Kan även rekommendera att täcka för det stora och onödiga hålet vid insteget, iaf. nu när jag monterat banden så yr den in en massa snö där så man blir blöt i arslet :P
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 7 december 2013 kl. 21:41:00
120w, 22" bred och 12000 lumen, beställd och tillverkad i samma land som resten av maskinen ;)

Nja, det gick rätt bra att kapa ut faktiskt. Gjorde en mall på halva delen av "huven" och sen spegelvände jag bara den mallen för att få ut hela längden. Kapade med ett rakt fintandat blad på inte allt för hög hastighet med sticksågen. På bilden nedan så ser du mallen jag använde, dock en bild från när jag kapade plexirutan :)

Tänkte köpa en billig skiva på biltema och öva på. kanske duger som halvruta. Antar att en sådan ruta inte är så reptålig. 1200 x 800mm
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-26207/ (http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-26207/)

Åh fan.. ja jag har beställt en liknade ramp plus fyra 10w som jag tänkt ha bakåt. Men hur tänker du göra med ljusen bakåt, Bara kopplad på en vippbrytare eller koppla in dom så dom tänds när du lägger i backen?

Fan vad cool den blev med bandsatsen då!  :headbang: :headbang:
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 7 december 2013 kl. 21:55:22
Tänkte köpa en billig skiva på biltema och öva på. kanske duger som halvruta. Antar att en sådan ruta inte är så reptålig. 1200 x 800mm
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-26207/ (http://www.biltema.se/sv/Bygg/Ovrigt/Plastglas-26207/)

Åh fan.. ja jag har beställt en liknade ramp plus fyra 10w som jag tänkt ha bakåt. Men hur tänker du göra med ljusen bakåt, Bara kopplad på en vippbrytare eller koppla in dom så dom tänds när du lägger i backen?

Fan vad cool den blev med bandsatsen då!  :headbang: :headbang:

Jag köpte en sån plexiskiva på biltema, från toppen och till lägsta delen blev den 40cm (delade den på mitten bara) och det blev på tok för mycket, 25-30cm kanske hade varit lagom. Kom ihåg att kantlisten dom säljer på biltema inte är till för 4mm, jag fick banka på listen och sen klämma ihop den med en falstång för att den skulle sitta någorlunda. Med lamporna bak så tänkte jag sätta 3-4 knappar på mittkonsollen framför växelspaken. Lika bra att sätta dit flera knappar så det finns när man vill koppla in fler saker/lampor, blir relästyrt bak också :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: luddde skrivet 8 december 2013 kl. 18:52:47
Kastar väl upp några bilder jag också. Testade först med 4mm plexiruta men den behöver ju såklart bockas för att bli stabil, den blev även lite väl hög. Har nu sågat till en 4mm aluminiumplåt istället som jag ska fästa en lite lägre plexiruta i. Fick även hem bandsatsen för någon dag sen, får se om jag orkar provmontera den i morgon :)

Den blir ju riktigt fet med bandsatsen!! Nice  ()p ()p ()p
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 9 december 2013 kl. 17:44:09
Vet inte hur många olika typer av vindavvisare jag provat på, ingen blir ju riktigt bra. För tillfället ser det ut såhär, ser bättre ut på bild än i verkligheten. Blir nog till att åka på glasmästeriet nån dag :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 9 december 2013 kl. 18:36:24
jaså.. får du inte till det riktigt? Menar du att det blåser på dig ändå eller är det mest utseendet på den du inte blir nöjd över?
Vad har du för fästen till rutan då?

mvh
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 9 december 2013 kl. 19:17:06
Har inte provat än men den är högre än ratten och det är huvudsaken, blir förjävla kallt om händerna. Det är finishen jag inte är nöjd över. Det är inte så lätt att bocka en så lång plexi på ett snyggt sätt om man inte ha riktiga grejer. Drog på en toningsfilm för att dölja felen :P
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 9 december 2013 kl. 19:23:10
Just ja, tog även bort makaronen (ändröret), blev mycket goare ljud  ()p
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 9 december 2013 kl. 20:21:22
Just ja, tog även bort makaronen (ändröret), blev mycket goare ljud  ()p


haha makaronen!   ;D
du fimpade bara den med en vinkelslip då?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 9 december 2013 kl. 23:14:09


haha makaronen!   ;D
du fimpade bara den med en vinkelslip då?
Nä den sitter med 3 insexskruvar :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 10 december 2013 kl. 09:37:10
Nä den sitter med 3 insexskruvar :)
jaså så enkelt..  ()p
jolligt att vara borta på jobb.. Har inte hunnit kollat så mycket på min maskin.  ???
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Fenrisulven skrivet 10 december 2013 kl. 11:38:25
Hade varit kul mer en lite mer utförlig åsikt om era inköp  ()p
Intressant maskin till ett vettigt pris verkar det ju vara.
Men vad tycker ni själva?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 10 december 2013 kl. 19:45:28
Hade varit kul mer en lite mer utförlig åsikt om era inköp  ()p
Intressant maskin till ett vettigt pris verkar det ju vara.
Men vad tycker ni själva?

Jag har inte hunnit med mer än 6-9 mil på min maskin. Men nöjd är jag.

Däcken som följer med upplever jag som bra. Dom driver på bra i snön.
Dämparna är lite hårt ställda vid leverans men det är bara att mjuka upp.
Blinkersen åt vänster fungerade inte när jag hämtade maskinen. men nu har den lagat sig själv.

Jag har varit anti mot kina maskiner sen jag hade Linhai.. :P men sen jag provade denna maskin så blev jag såld. men jag vet inte om det bara är nyhetens behag.

Men som sagt. jag har inte hunnit spenderat nån längre tid med min maskin.

mvh
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Fenrisulven skrivet 10 december 2013 kl. 20:00:23
Kommer den europeiska modellen med Elka dämpare eller är det Cfs egna?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 10 december 2013 kl. 20:41:43
Kommer den europeiska modellen med Elka dämpare eller är det Cfs egna?
Den Europeiska är rätt snålt utrustad över lag, och nej det sitter inte Elka-dämpare :/
Jag har bara kört några kilometer men jag har hunnit skruva isär maskinen rätt mycket ett par gånger då jag dragit en massa kabel och grejer, backljus, extra batteri, ledramp, sätesvärmare m.m. Passformen är bra på grejerna, dock har jag gått lös med en gängtapp på 3 svetsmuttrar till bottenplasten, men annars helt ok. Vissa oväsentliga svetsfogar kan man ju diskutera utseendet på, men svetsfogarna som faktiskt har betydelse ser bra ut. Med oväsentliga så menar jag icke bärande grejer som nån skyddsplåt under. Fogarna håller men det kunde sett snyggare ut :P
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Pv544 skrivet 10 december 2013 kl. 21:23:40
Nån som vet om den delar mycket komponenter med z6?
Eller om den har kraftigare saker...

Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 10 december 2013 kl. 23:30:57
Nån som vet om den delar mycket komponenter med z6?
Eller om den har kraftigare saker...

Har ingen aning, buren, plasten o.s.v. är ju olika. Hoppas att det är kraftigare drivlina, är ju nästan dubbel effekt så. I Kanada är det ju 5års garanti på drivlinan, så om man kan ge den garantin så borde väl grejerna hålla hyfsat bra.

Slänger upp en bild på backlamporna, 10w led. Dock så ger flaket en lång skugga mitt bakom maskinen så jag får se om jag fäster ett par lampor under flaket också.

Och som ni ser så sitter däcken på igen, tog max 30min att byta tillbaka. Är inget "bandföre" just nu så jag tänkte fortsätta sladda runt en stund till :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 11 december 2013 kl. 17:42:05
Första problemet för mig nu, får inte ur fyrhjulsdriften helt. Har konstant drift på höger fram, lägger jag i fyrhjulsdriften så är det inget problem men när jag vill ha bakhjulsdrift så fortsätter den driva på höger fram. Kanske någon som har nån idé? Löser jag det inte själv ikväll så blir det inlämning i morgon.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Fenrisulven skrivet 11 december 2013 kl. 17:44:18
Gummit på knappen till 4hjulsdriften har inte frysigt?
Den vill gärna göra det på deras övriga modeller
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 11 december 2013 kl. 18:02:50
Gummit på knappen till 4hjulsdriften har inte frysigt?
Den vill gärna göra det på deras övriga modeller
Indikationen för framhjulsdriften slocknar, jag hör ett relä som klickar och jag hör ett surrande ljud som jag antar är motorn till diffen.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Hydro skrivet 12 december 2013 kl. 16:35:55
BARA höger fram??
Extremt märkligt... borde ju sitta en diff där och då borde knappast enbart ett (samma) hjul driva...
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 12 december 2013 kl. 18:12:49
BARA höger fram??
Extremt märkligt... borde ju sitta en diff där och då borde knappast enbart ett (samma) hjul driva...
Har frågat runt lite, verkar som att drivaxeln inte legat riktigt i läge och sen är det nått drev som hamnat på sniskan och sen kilat fast eller något. Har som ingen aning hur det ser ut inne i diffen. Lämnade in den idag så dom skulle riva den i morgon.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 12 december 2013 kl. 21:10:32
Har frågat runt lite, verkar som att drivaxeln inte legat riktigt i läge och sen är det nått drev som hamnat på sniskan och sen kilat fast eller något. Har som ingen aning hur det ser ut inne i diffen. Lämnade in den idag så dom skulle riva den i morgon.

nä, fan vad trist. men det är ju tur att det är garanti på grejorna. hoppas dom ordnar upp de hyggligt fort så du slipper vara utan leksak. =)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Hydro skrivet 12 december 2013 kl. 21:33:06
Har frågat runt lite, verkar som att drivaxeln inte legat riktigt i läge och sen är det nått drev som hamnat på sniskan och sen kilat fast eller något. Har som ingen aning hur det ser ut inne i diffen. Lämnade in den idag så dom skulle riva den i morgon.

Jag vet inte hur de bygger sina diffar men generellt skall inga drev kunna hamna på sniskan eller röra sig axiellt i en diff.

Hoppas de fixar saken permanent.
 
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 16 december 2013 kl. 10:55:27
ÅF ringde nyss, maskinen är klar. Tydligen så var det dåligt injusterat ifrån fabrik så fyrhjulsdriften gick inte ur riktigt, nu funkar det :D
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 16 december 2013 kl. 18:23:40
 
ÅF ringde nyss, maskinen är klar. Tydligen så var det dåligt injusterat ifrån fabrik så fyrhjulsdriften gick inte ur riktigt, nu funkar det :D

 ()p härligt.. ut och sladda bara!
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 16 december 2013 kl. 19:06:27
Jo det blev några mil tidigare idag. Jag sitter och kollar lite på vinschar, du har inte några specifikationer på din vinsch Paran? Tänkte mest på utväxling eller liknande, antar att det är en 3500lbs du har?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 16 december 2013 kl. 19:10:07
Jo det blev några mil tidigare idag. Jag sitter och kollar lite på vinschar, du har inte några specifikationer på din vinsch Paran? Tänkte mest på utväxling eller liknande, antar att det är en 3500lbs du har?

ska jag vara helt ärlig så har jag inte ens kollat nått på vinschen. :P inte ens testkört den..
allt jag vet att det är en Bronco,
3500lbs är nog att föredra på en sådan här maskin.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 17 december 2013 kl. 23:36:59
Idag hann jag montera ett halvt xenon-kit innan det var dags att dra på jobbet. Hade ett 55w kit liggandes som jag hann montera in i ena helljuset, blev en grym skillnad mot original morotslampa. Nu står det mellan 50w LED eller 35w Xenon till halvljuset, har inte bestämt mig än.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 20 december 2013 kl. 16:39:19
Paran, jag ljög för dig tidigare, det sitter H3 i halvljuset. Skyller på kompisen som kollade åt mig :P
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 20 december 2013 kl. 17:41:51
Paran, jag ljög för dig tidigare, det sitter H3 i halvljuset. Skyller på kompisen som kollade åt mig :P

Haha.. okey, Jag har inte hunnit beställt nått xenon kit åt den.
men bör ha nått h3 kit liggades här hemma.
50w led? i halvljuset. de hade ju varit ganska intressant.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 20 december 2013 kl. 19:36:36
Igår tillverkade farsan några plåtar som täcker hålet vid sätet och idag så lämnade jag in dom på foliering. Sen såg jag att det var ett gängat hål i variatorkåpan, vet inte vad det hålet gör där förutom släpper in en massa skit så jag satte dit en M6 med en O-ring. Slänger in några bilder också.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 20 december 2013 kl. 19:57:35
Igår tillverkade farsan några plåtar som täcker hålet vid sätet och idag så lämnade jag in dom på foliering. Sen såg jag att det var ett gängat hål i variatorkåpan, vet inte vad det hålet gör där förutom släpper in en massa skit så jag satte dit en M6 med en O-ring. Slänger in några bilder också.

Tjusigt! =)
duktiga ni! :D
Jag har inte lagt märke till något sånt hål. men ska kolla på min med. Ligger i soffa med feber nu så jag får kolla någon annan dag.

Har även en LED ramp att montera.. men det är fullt upp nu innan  jul...  :(veryangry): Julen är verkligen inte min kopp av the.  :knupple:
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 22 december 2013 kl. 20:04:44
blev lite tid i garaget idag, Jag hade också ett gängat hål i variatorn. Gjorde som dig Renkorv och satt dit en bild och o-ring.

Monterade Xenon på halvljuset. Monterade rampen (tillfälligt, nya fästen ska dit.)
Hittade en gammal vippbrytare i en låda. men den får duga så länge. monterade den på en plastskiva på vänster sida om ratten. Brandsläckare och fluffiga tärningar!  :)

bifogar lite bilder.

Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 22 december 2013 kl. 20:19:43
Blev det stor skillnad på halvljuset?
Jag satte också mina brytare där, men jag funderar på att byta ut aluminiumplåten som mina sitter på och sätta dit en sådan här (http://www.biltema.se/ProductImages/25/large/25-881_l.jpg)
Vet inte vad jag ska ha alla brytare till men.. :P

Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 22 december 2013 kl. 20:34:18
Jodå. starkare lyser det ju. men jag tycker dom står lite lågt. så jag ska ställa upp dom något.
Det är bra att ha nån extra knapp.  ()p
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 22 december 2013 kl. 21:51:29
Jodå. starkare lyser det ju. men jag tycker dom står lite lågt. så jag ska ställa upp dom något.
Det är bra att ha nån extra knapp.  ()p
Ja, mina lyser också lite väl kort tycker jag.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 25 december 2013 kl. 15:16:13
Jahopp..
Då var oturen framme igen. jag skulle BARA provköra en sväng efter de att jag ställt upp halvljuset lite. körde ut i en skogsdunge. fastnade på en stubbe/stock.. låste diffen sen så hann jag gasa lite innan det brakade till i en drivknut..

Jag blir så trött!
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 25 december 2013 kl. 16:08:45
På din helt nya maskin?!
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 25 december 2013 kl. 16:44:55
På din helt nya maskin?!

javisst!  :(veryangry):
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 25 december 2013 kl. 16:45:51
Fan va surt! Hoppas dom fixar det fort som fan! Var hjulet fastkilat eller?
Man skulle haft samma dimension på drivaxlarna som Pelle_jkpg har på Dieseln men då knäcker man väl diffklumpen istället.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 25 december 2013 kl. 16:50:47
Fan va surt! Hoppas dom fixar det fort som fan! Var hjulet fastkilat eller?
Man skulle haft samma dimension på drivaxlarna som Pelle_jkpg har på Dieseln men då knäcker man väl diffklumpen istället.
nä den var inte fastkilad. Var mörk så jag såg inte. Hörde ett brak sen vågade jag inte gasa nå mer. Så släpade ut den ur skogen och såg detta.. :/
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 25 december 2013 kl. 16:54:37
Fan så surt!

Det ska ju inte kunna hända i normala förhållanden.

Hoppas de har grejer hemma!

Ja min diesel lär nog inte knäcka några axlar  ;D  men är knutkors på den.
Och 16hk knäcker inte mycket ;)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Hydro skrivet 26 december 2013 kl. 19:36:50
Originalsulor?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 26 december 2013 kl. 22:58:04
Originalsulor?
Ja det är originalsulor på.
Hoppas att garantin täcker detta. Jag anser inte att jag har varit vårdslös.
Jag menar, kawan jag hade, den har jag tuktat mkt mer och har aldrig kört sönder på detta vis..  :-\
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Hydro skrivet 26 december 2013 kl. 23:13:59
Nu är ju iofs inte Kawa och CF samma, men med originalhjul skall knutarna hålla.
Länge.
Oavsett märke.
 
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 26 december 2013 kl. 23:25:46
Nu är ju iofs inte Kawa och CF samma, men med originalhjul skall knutarna hålla.
Länge.
Oavsett märke.
nä så klart att det inte är samma. men jag är benägen att hålla med dig om att det ska hålla.
ÅF var stängt idag, ska försöka få tag i han imorgon.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 26 december 2013 kl. 23:31:30
Jag vore mycket förvånad om de inte hjälper dig när den är nästan helt ny.

Om inte tycker jag du ska ringa generalagenten och berätta din historia.

Oavsett märke handlar det ju om stora belopp och de går ju ut med i reklam de ska tåla tuffa tag.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: oliwer_98 skrivet 27 december 2013 kl. 15:53:03
surt :(
men det borde väl åf fixa....
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 27 december 2013 kl. 19:34:52
surt :(
men det borde väl åf fixa....

Ska upp med maskinen imorgon. Jag har en bra ÅF som aldrig är omöjlig. så det ska nog gå bra. tråkiga är att man blir utan maskin ett tag..  :-\

Uppdatering:
Det var inga problem att få ut det på garanti. sen nämde jag för han att höger bakdämpare läkte olja. så den skulle dom byta också.

Märkliga är att även på polarens utv läer olja på höger bakdämpare..  :hmmm: eller är det nått annat som kan stänka/läka olja där? Det är upptill på dämparen och på det svarta plaströret innanför stötdämparen.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 29 december 2013 kl. 00:34:35
Det var inga problem att få ut det på garanti. sen nämde jag för han att höger bakdämpare läkte olja. så den skulle dom byta också.

Märkliga är att även på polarens utv läer olja på höger bakdämpare..  :hmmm: eller är det nått annat som kan stänka/läka olja där? Det är upptill på dämparen och på det svarta plaströret innanför stötdämparen.

Bra att det gick på garantin :)
Har inte sett något läckage på min dämpare men jag ska kolla lite noggrannare i morgon. Kom att tänka på en sak som jag upptäckte då jag monterade banden, har även för mig att jag läst om samma problem på Z6. Bromsslangen på höger sida låg väldigt dumt på min maskin så det hade nog skavts hål i den till slut. Jag lättade lite på alla klammer och drog om den lite. Har för mig det var P-änden som låg emot när man svängde på hjulen, så vrid på hjulen och kolla så det inte skaver nånstans :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 29 december 2013 kl. 11:54:35
Har också stänk på röret bakom dämparen. Röret verkar vara nån slags avluftning/utblås till laddningen?
Men iaf. så kommer stänket ifrån avluftningsslangen till diffen och inte från stötdämparna, sen om det är bra eller dåligt kanske nån annan kan svara på :P
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 2 januari 2014 kl. 20:38:11
Har också stänk på röret bakom dämparen. Röret verkar vara nån slags avluftning/utblås till laddningen?
Men iaf. så kommer stänket ifrån avluftningsslangen till diffen och inte från stötdämparna, sen om det är bra eller dåligt kanske nån annan kan svara på :P

Jaså. på så vis. det borde väl inte vara så farligt om den trycker ur sig lite olja? tänker på en vevhusvent på en bil tex. men då kanske man kan behöva fylla på olja nån gång?

Får kolla lite med åf sen när jag ska hämta min maskin.
God fortsättning på er utv och atv folks!
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 4 januari 2014 kl. 23:32:58
Tydligen så var det med en Z8 i Gotland Grand National, den kom på 10e plats av 40 som startade. Jag tycker iaf. att det är ett rätt bra betyg med tanke på att det är en billig kinamaskin :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 4 januari 2014 kl. 23:37:13
Tydligen så var det med en Z8 i Gotland Grand National, den kom på 10e plats av 40 som startade. Jag tycker iaf. att det är ett rätt bra betyg med tanke på att det är en billig kinamaskin :)

Absolut!

Vad har de för krav på ombyggnader.?
Va det org. däck o fjädrar typ?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 4 januari 2014 kl. 23:44:41
Absolut!

Vad har de för krav på ombyggnader.?
Va det org. däck o fjädrar typ?
Har faktiskt ingen aning, men det kan väl inte vara allt för svårt att få reda på tycker jag :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 4 januari 2014 kl. 23:47:16
Jag är bara nyfiken.

För rent generellt är det ju oftast inte motorn "kineserna" går bet på.
Utan det är vikten och dämparna.

Så tror med mindre (men kanske kostsamma) ändringar så blir det en toppenmaskin :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 5 januari 2014 kl. 00:02:04
Jag är bara nyfiken.

För rent generellt är det ju oftast inte motorn "kineserna" går bet på.
Utan det är vikten och dämparna.

Så tror med mindre (men kanske kostsamma) ändringar så blir det en toppenmaskin :)
Frågade i forumet där jag hittade infon. Får se om jag får något svar :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Persson- skrivet 5 januari 2014 kl. 00:37:36
Jag hittar inte ens ATV/UTV-resultaten för GGN. Vad gör jag för fel?

Denna tråd känns väl sådär i tillförlitlighet, så jag ser gärna en resultatlista: http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?t=47251&p=389460 (http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?t=47251&p=389460)
"Går inte att jämföra Goes med CF moto..."
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 5 januari 2014 kl. 08:45:50
Hahaha ;D ;D
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 5 januari 2014 kl. 09:51:37
Skön diskussion!

Lika seriös som CF diskussionerna här ()p
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 5 januari 2014 kl. 11:52:20
Varför hitta på ett sånt påstående som borde vara relativt lätt att ta reda på om det är sant eller inte? Måste väl finnas någon på detta forum som varit med och kört som kan bekräfta sanningshalten bakom det hela eftersom ni verkar skeptiska.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 5 januari 2014 kl. 11:56:56
Tyckte jämföra goes och cf biten var rolig då det är samma maskin ()p
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Persson- skrivet 5 januari 2014 kl. 14:03:04
"Tävlingsform:
Uppvisningstävling. Dock en intern tävling som ej är offentlig, då vi ska köra detta race för framtida förbättringar till nästa år.
OBS!!! Oavsett körhastighet är alla välkomna till en rolig helg.
Om du vill ta det lugnt i 2 timmar eller köra som en buse är valfritt :)
Det viktiga är att vi har kul och kommer i mål oskadda, och är 35 GRATIS startande!!"

Tävling o tävling. Det finns inte direkt resultat upplagda någonstans på nätet iaf? :)

Som sagt. z8 är nog mycket bang for the buck.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 13 januari 2014 kl. 22:59:32
Har varit i fjällen i kört med bandsatsen i helgen och maskinen och tagit sig fram jävligt bra. Men dagen efter så ville den inte starta, startrelät har gett upp. Idag så plockade jag bort luckan bak på flaket för att kolla hur man skulle kunna dra slangar för framtida snorkelmontering och upptäcker då denna fina spricka på insuget till den bakre cylindern.

(http://i780.photobucket.com/albums/yy86/robinsjostrand/579E8BEE-02F1-42A6-9CDB-DA4A4DCA9066_zpsjvoh6fmg.jpg) (http://s780.photobucket.com/user/robinsjostrand/media/579E8BEE-02F1-42A6-9CDB-DA4A4DCA9066_zpsjvoh6fmg.jpg.html)

Har inte märkt att den gått dåligt eller så, kanske håller tillräckligt tätt ändå?
Iaf. så är ett nytt startrelä och ett nytt insug beställt.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: oliwer_98 skrivet 13 januari 2014 kl. 23:04:51
Har varit i fjällen i kört med bandsatsen i helgen och maskinen och tagit sig fram jävligt bra. Men dagen efter så ville den inte starta, startrelät har gett upp. Idag så plockade jag bort luckan bak på flaket för att kolla hur man skulle kunna dra slangar för framtida snorkelmontering och upptäcker då denna fina spricka på insuget till den bakre cylindern.

(http://i780.photobucket.com/albums/yy86/robinsjostrand/579E8BEE-02F1-42A6-9CDB-DA4A4DCA9066_zpsjvoh6fmg.jpg) (http://s780.photobucket.com/user/robinsjostrand/media/579E8BEE-02F1-42A6-9CDB-DA4A4DCA9066_zpsjvoh6fmg.jpg.html)

Har inte märkt att den gått dåligt eller så, kanske håller tillräckligt tätt ändå?
Iaf. så är ett nytt startrelä och ett nytt insug beställt.
nja. jag skulle nog kräva ett nytt insug av åf.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Pv544 skrivet 13 januari 2014 kl. 23:22:52
nja. jag skulle nog kräva ett nytt insug av åf.

Det är väl klart att han får nya grejer på garantin, det är ju inte handhavandefel direkt...
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 14 januari 2014 kl. 00:05:53
Jo det är beställt via ÅF och går det inte på garantin då jävlar ;)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: skogsbonne skrivet 14 januari 2014 kl. 08:17:08
Väldigt va mycket fel det är på den?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 14 januari 2014 kl. 15:48:01
Väldigt va mycket fel det är på den?
Jämför man med alla nya skotrar man köpt så är det inge mer fel på den här. Farsans maskin har funkat bättre än min, inget som pajjat på den än. Men detta är nog bara början, när man väl får komma ut och köra på riktigt så lär det väl spruta delar, brukar göra det på mina leksaker av nån anledning.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: skogsbonne skrivet 14 januari 2014 kl. 15:54:53
jo men den kostar väll hyfsat mycket också? Någon del här och där men det börjar bli mycket nu tycker jag
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 14 januari 2014 kl. 17:53:23
jo men den kostar väll hyfsat mycket också? Någon del här och där men det börjar bli mycket nu tycker jag
Ska man jämföra mot den Polaris RMK 800 som jag köpte sprillans ny 2009 så är det här ingenting. I början var det programvaruuppdateringar varannan vecka, kolvbyten m.m.
Jag har inte så mycket andra referenser än från skotervärlden och där tycker jag att det ofta är barnsjukdomar med nya modeller, både större och mindre allvarliga fel.
En ny snöskoter kostar fortfarande runt 40k mer än denna maskin. Men visst, man tycker inte att det ska vara så här mycket fel på en ny maskin, och helst inte de felen jag fått.

Nu är det ju diffspärren som inte gick ur, enkelt fixat iofs.
Startrelät som inte verkar klara kyla.
Ett insug som spruckit av en konstig anledning.

Men enligt ÅF så fanns alla delar på lager i Sverige så det skulle gå fort att få hem som tur är :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: skogsbonne skrivet 14 januari 2014 kl. 18:40:44
Det är ju bra det går fort att fixa iaf men om det börjar krångla efter ett tag kan jag förstå
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Persson- skrivet 14 januari 2014 kl. 21:24:18
Ojämnt gods eller dragits för hårt?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 14 januari 2014 kl. 22:24:30
Ojämnt gods eller dragits för hårt?
Ingen aning, har inte demonterat nånting än. Får se om jag kanske hinner kolla i morgon. Förmodligen ojämnt god Och dragits för hårt.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 16 januari 2014 kl. 12:19:46
Nä memn fy fan vad tråkigt.. nu blev jag lite orolig, måste kolla på min maskin med. har dock inte hämtat hem den från ÅF ännu.. :P återkommer till helgen.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 16 januari 2014 kl. 12:46:39
Nä memn fy fan vad tråkigt.. nu blev jag lite orolig, måste kolla på min maskin med. har dock inte hämtat hem den från ÅF ännu.. :P återkommer till helgen.
Jag kollade på farsans maskin och den har inte spruckit än iaf. :P
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 16 januari 2014 kl. 14:15:42
Nu fick jag SMS från min ÅF att delarna har kommit :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 20 januari 2014 kl. 15:59:17
Nu när jag bytt startrelät så insåg vi rätt fort att det inte var något fel på det. Men nu funkar maskinen iaf. Ska inte berätta vad jag gjort ;P
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 20 januari 2014 kl. 18:20:30
Nu när jag bytt startrelät så insåg vi rätt fort att det inte var något fel på det. Men nu funkar maskinen iaf. Ska inte berätta vad jag gjort ;P

Hade ur växeln eller knäppt tillbaka "dödarknappen"?
:D
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 20 januari 2014 kl. 21:18:12
Hade ur växeln eller knäppt tillbaka "dödarknappen"?
:D
Det var ett enkelt "fel" ;P
Har ändå inte kunnat köra då insuget behövde bytas :P
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: oliwer_98 skrivet 20 januari 2014 kl. 21:23:03
Det var ett enkelt "fel" ;P
Har ändå inte kunnat köra då insuget behövde bytas :P
bara berätta. annars pma. är så nyfiken! :tickedoff :djump:
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Strawie skrivet 30 januari 2014 kl. 14:19:32
Se upp för läckage i översta kylarslangen (aluminium kröken) som går tillräckligt nära för att nötas upp vid främre kardan....
Min har legat och slagit emot kanske ända sen den var ny, jag har nyligen köpt ett demo ex och efter helgens körning så tömdes all kylvätska på garage golvet.
Tur i oturen så kunde det kunde ju ha hänt när man var flera mil hemifrån...

Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 30 januari 2014 kl. 16:50:22
Se upp för läckage i översta kylarslangen (aluminium kröken) som går tillräckligt nära för att nötas upp vid främre kardan....
Min har legat och slagit emot kanske ända sen den var ny, jag har nyligen köpt ett demo ex och efter helgens körning så tömdes all kylvätska på garage golvet.
Tur i oturen så kunde det kunde ju ha hänt när man var flera mil hemifrån...

okey. detta ska jag kolla upp så jag man inte blir ståendes..  ()p
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 30 januari 2014 kl. 20:29:44
Tack för tipset, ska nog kolla min i morgon :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Strawie skrivet 31 januari 2014 kl. 13:40:02
Det var svårt att hitta läckan först för kylvätskan sprutade ut över det mesta i fronten,
och hålet i röret skymdes så pass av kardan att man nästan bara kunde känna det med handen.
Om det inte är någon annan som har eller haft detta problemet, så kanske mitt rör är felmonterat. :hmmm:
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 31 januari 2014 kl. 17:53:19
Antar att det är detta rör du menar? Inget skavmärke på röret och bra marginal till kardanen :)
(http://i780.photobucket.com/albums/yy86/robinsjostrand/6954DE43-6CBB-41AB-B2AD-F7888E037677_zpskdonekiy.jpg) (http://s780.photobucket.com/user/robinsjostrand/media/6954DE43-6CBB-41AB-B2AD-F7888E037677_zpskdonekiy.jpg.html)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Strawie skrivet 1 februari 2014 kl. 11:43:53
Jo fast rullar du maskinen bara några centimeter till så kommer marginalen bli ännu mindre iom att kardanen är fyrkantig, antagligen så har mitt rör glidit närmare med tiden för det går ju att vicka på röret i sidled.
Så om jag var du så skulle jag försöka fixera röret med ett starkt buntband eller nåt sånt, det tänker jag göra iaf så att det inte händer igen....
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 1 februari 2014 kl. 12:58:19
Jo fast rullar du maskinen bara några centimeter till så kommer marginalen bli ännu mindre iom att kardanen är fyrkantig, antagligen så har mitt rör glidit närmare med tiden för det går ju att vicka på röret i sidled.
Så om jag var du så skulle jag försöka fixera röret med ett starkt buntband eller nåt sånt, det tänker jag göra iaf så att det inte händer igen....

Tyckte mitt rör var rätt stumt, sen satt det ett buntband runt bägge rören redan :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Strawie skrivet 2 februari 2014 kl. 17:30:16
Undrar vem som har satt dit buntbandet, görs sånt när dom monteras ihop Sverige...
Isåfall så kan man undra om de vet om problemet, då borde de ju kontakta återförsäljarna\kunderna om problemet med 2013 års zforce så att det kan åtgärdas i efterhand.
Borde inte vara något större jobb att berätta för folk så kan man dra fast ett buntband själv.... 
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 2 februari 2014 kl. 18:51:02

Borde inte vara något större jobb att berätta för folk så kan man dra fast ett buntband själv....

Jag skulle ju bli rätt sur om någon bett mig "fixa" min nya maskin för över 100000 med buntband.

Tanken är ju god. Men hur seriöst är det?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 3 februari 2014 kl. 00:32:42
Jag var tvungen att kolla, trodde jag hade en 2014 eftersom den är köpt i slutet på året, på själva "lanseringen" här i Sverige. Men jag har alltså en 2013 jag också :P
Jag tror att dom dom helt enkelt glömt ditt buntband på fabriken. Jag kollade idag och det närmaste kardanen kan komma vattenröret är ca. 1,5cm.
Du har inte hört något oljud? Borde ju låta en del om kardanen slår i kylarröret hela tiden liksom?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Strawie skrivet 3 februari 2014 kl. 01:40:18
Nej, jag har inte hört nåt konstigt alls från fronten men jag har bara haft den i strax över en vecka så jag har inte haft nåt att jämföra med när det gäller ljudet.
Det kan även vara så att det satt ett buntband från början men att det gått av, inget man kollar om man inte vet om det...
Det är ju därför jag tipsar er...  ()p

Pelle_jkpg:
Självklart så tycker jag inte att dom ska leverera maskinen med buntband, det ska ju såklart sitta bättre monterat än så...
Men min poäng var att dom iaf kunde informera om att man riskerar att få en läcka om man inte åtgärdar problemet, och som en tillfällig lösning tänkte jag kunde vara buntband, så att man själv kunde fixa det snabbt. (jag hade ingen aning om att det var deras lösning från början)
Men om dom hade varit riktigt seriösa så hade dom stått för en ordentlig lösning åt alla z-force ägare oavsett garantilängd.
Jag ska iaf försöka få återförsäljaren till att fixa en bättre lösning när jag lämnar in UTV´n på verkstad i morgon....
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Bigfoot skrivet 3 februari 2014 kl. 16:04:49

Hej,
Planerar att köpa en z-force 800.
Vad är det för skillnad på 2013 och 2014 års modeller,
4-punktsbälte, 3-punkt rullbälte?
Har sett båda, fler skillnader, nå´n som vet?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 3 februari 2014 kl. 19:22:42
Hej,
Planerar att köpa en z-force 800.
Vad är det för skillnad på 2013 och 2014 års modeller,
4-punktsbälte, 3-punkt rullbälte?
Har sett båda, fler skillnader, nå´n som vet?
Egentligen fanns det ju inte Z-Force 800 2013. Dom släpptes inte förrän November 2013 här i Sverige. Tror inte heller att det finns 4-punktsbälte på någon svensk maskin, har sett det på någon rysk maskin, Kanada verkar också ha 3-punktsbälte.
Ska ju komma en ny leverans med maskiner om ca. 1 vecka men jag tror knappast det är någon skillnad mot de som kom i November.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Strawie skrivet 4 februari 2014 kl. 13:44:51
Jag instämmer, det ska inte vara nån skillnad alls på dom som kommer härnäst till Sverige enligt min återförsäljare....
Att tänka på om man ska köpa en, är att på alla bilder i broschyrer för z-force så är en vinsch monterad i fronten.
Det är lite falsk marknadsföring för nån vinsch ingår inte, det är tillbehör på dom i Sverige...

RenKorv: Stämmer det verkligen att dom släpptes i november?
Min var i trafik första gången i Sverige: 2013-07-04 enligt transportstyrelsen.
Men det kanske är för att det är ett demoex, dom kanske inte började sälja dom så tidigt?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 4 februari 2014 kl. 14:11:04
RenKorv: Stämmer det verkligen att dom släpptes i november?
Min var i trafik första gången i Sverige: 2013-07-04 enligt transportstyrelsen.
Men det kanske är för att det är ett demoex, dom kanske inte började sälja dom så tidigt?
Det fanns demo-ex tidigare på året men det gick bara att "förhandsboka", leveransen var i slutet av November, början av December.
Jag fick vänta i kanske 3 månader innan min kom.
Kollar jag transportstyrelsen så står det " Fordonet tillverkat: 2013-09 " på min maskin och " Senaste EU-regbevis del 1: 2013-12-04 ".
Jag anser ju att en maskin som är byggd så sent på året och reggad så pass sent ska vara en 2014.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 4 februari 2014 kl. 14:12:58
Sånt skiljer va de döper maskinerna till för årsmodell.

Volvo brukar ju släppa sina "nästa års modell" redan i Juli
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 4 februari 2014 kl. 14:25:41
Sånt skiljer va de döper maskinerna till för årsmodell.

Volvo brukar ju släppa sina "nästa års modell" redan i Juli

Jo, dom flesta brukar ju iallafall släppa nästa års modeller i 4e kvartalet. Själv ska jag åka och testa 2015 års Polaris snöskotrar nu i Mars.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 4 februari 2014 kl. 14:40:44
Jo, dom flesta brukar ju iallafall släppa nästa års modeller i 4e kvartalet. Själv ska jag åka och testa 2015 års Polaris snöskotrar nu i Mars.

Passa på o köp lite jultidningar till mig då ;)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 6 februari 2014 kl. 22:21:20
Det är ingen som vet vad det är för ET på fälgarna eller någon som kanske kan mäta? Jag är inte hemma förrän på Söndag så jag kan inte kolla själv.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 7 februari 2014 kl. 15:09:28
Det är ingen som vet vad det är för ET på fälgarna eller någon som kanske kan mäta? Jag är inte hemma förrän på Söndag så jag kan inte kolla själv.

Jag kanske får tid lite senare idag. Har en del att pyssla med svärmors 50års kalas.  ()p MEN! Vad hur och när mäter man ET'n då?!
 :hmmm:
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 7 februari 2014 kl. 15:51:15
Jag kanske får tid lite senare idag. Har en del att pyssla med svärmors 50års kalas.  ()p MEN! Vad hur och när mäter man ET'n då?!
 :hmmm:
http://www.dackgrossisten.se/i5.aspx (http://www.dackgrossisten.se/i5.aspx) ;)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 24 februari 2014 kl. 22:21:04
Har kollat lite på avgaset idag, hur man skulle kunna bygga om för att slippa katalysatorn och annan eventuell strypning. Slängde ett öga in i originaldämparen, avgaserna går rätt in i sidan på ljuddämparen och sen får avgaserna leta sig själv ut genom ett par kammare. Det ser inte så optimalt ut så det går garantera att hitta någon extra häst. Först katten, sen kommer det en plåt med utstansade "vingar", sen är det en kammare, ett rör, sen en kammare till och till slut en rör med hål där självaste insatsen är i stucken.
(http://i780.photobucket.com/albums/yy86/robinsjostrand/37D31C53-8971-4DA7-8D1C-95EEFB6ABA0F_zpsedolmlb0.jpg) (http://s780.photobucket.com/user/robinsjostrand/media/37D31C53-8971-4DA7-8D1C-95EEFB6ABA0F_zpsedolmlb0.jpg.html)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: oliwer_98 skrivet 24 februari 2014 kl. 22:23:51
Tog nyss bort min katt... jag skärde upp röret framför katten, sen så borrade jag bort katalysatorn :) sen skulle jag ge mig på själva dämparn..... där tog de stopp, jag blev förbannad, gav upp och gick in ;)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 24 februari 2014 kl. 22:35:42
Tog nyss bort min katt... jag skärde upp röret framför katten, sen så borrade jag bort katalysatorn :) sen skulle jag ge mig på själva dämparn..... där tog de stopp, jag blev förbannad, gav upp och gick in ;)

Haha, det där känner jag igen, jag ger lätt upp ibland. ;D
Vi har köpt två fullflödesdämpare, ska bara köpa några 90graders krökar så vi kan få dit dämparen. Frågan är ju om den kanske kommer att behöva mer soppa?
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: oliwer_98 skrivet 24 februari 2014 kl. 22:42:19
Haha, det där känner jag igen, jag ger lätt upp ibland. ;D
Vi har köpt två fullflödesdämpare, ska bara köpa några 90graders krökar så vi kan få dit dämparen. Frågan är ju om den kanske kommer att behöva mer soppa?
kanske det :hmmm:
akta så du inte borrar hål i dämparna dom jag gjorde :banghead:
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 17 mars 2014 kl. 13:25:50
Efter att ha kört lite så kan jag rekommendera att inte byta ut avgaset. Den upplevs tröttare, den låter tydligen nå fruktansvärt om man åker bakom och den har en tendens att dö ibland och då får man dra ur säkringen till ECUn för att den ska starta igen.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 17 mars 2014 kl. 17:21:17
Efter att ha kört lite så kan jag rekommendera att inte byta ut avgaset. Den upplevs tröttare, den låter tydligen nå fruktansvärt om man åker bakom och den har en tendens att dö ibland och då får man dra ur säkringen till ECUn för att den ska starta igen.

Okey. då hoppar jag de!  ()p tur att det finns folk som får saker och ting gjort så vi andra som inte är lika snabba behöver experimentera.  ;)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: MikeLeaf skrivet 17 mars 2014 kl. 20:23:35
Jo, dom flesta brukar ju iallafall släppa nästa års modeller i 4e kvartalet. Själv ska jag åka och testa 2015 års Polaris snöskotrar nu i Mars.

Dom ändrade väl reglerna för några år sen så det som registreras blir det år maskin tillverkades (det intyg som följer med  varje maskin) så en som har 2014 som årsmodell i registret ska vara tillverkad 2014.

Så har jag fått höra från min ÅF!

Tidigare kunde det stå  tex 2003 i bilregistret om bilen var registrerad då, men tillverkad 2002-12.

De maskiner som kommer i Januari/Februari och har 2014 i intygen kan man misstänka ha fördaterats med tanke på
transporttiden från fabrik.

Eller har jag fel?

Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 17 mars 2014 kl. 21:09:15
Dom ändrade väl reglerna för några år sen så det som registreras blir det år maskin tillverkades (det intyg som följer med  varje maskin) så en som har 2014 som årsmodell i registret ska vara tillverkad 2014.

Så har jag fått höra från min ÅF!

Tidigare kunde det stå  tex 2003 i bilregistret om bilen var registrerad då, men tillverkad 2002-12.

De maskiner som kommer i Januari/Februari och har 2014 i intygen kan man misstänka ha fördaterats med tanke på
transporttiden från fabrik.

Eller har jag fel?

Njaaa. Sista Kawan jag hade, skaffade jag -11 men den var en -12 i pappret.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 19 mars 2014 kl. 12:36:01
Bytte tillbaka till original avgas och den fortsätter att dö. Hade även fel angående säkringen till ECUn, var nog bara ett sammanträffande att den gick igång efter att jag dragit ut säkringen och stoppat in den igen. Nu kan den starta och gå bra i en liten stund för att sen bara tvärdö och efter att den dött så funkar ingenting. Jag funderar på om det kan vara tändningslåset, ibland så går inte tändningen på förrän man vridit hela vägen till startläget och hållit nyckeln där nån sekund.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 19 mars 2014 kl. 13:28:14
Varför är du på och pillar?
Köpte ni inte CF just för att kunna utnyttja garantier?

Svårt att tro det är så lätt fel som du verkar tro.
Mycket databoxar som kan fuckas upp när man börjar pilla....

Att ni vågar på maskiner för 150 lapp?
De är ju skit värda med blåsta garantier och rasad motor.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: GRAND skrivet 19 mars 2014 kl. 13:40:52
Varför är du på och pillar?
Köpte ni inte CF just för att kunna utnyttja garantier?

Svårt att tro det är så lätt fel som du verkar tro.
Mycket databoxar som kan fuckas upp när man börjar pilla....

Att ni vågar på maskiner för 150 lapp?
De är ju skit värda med blåsta garantier och rasad motor.

150 lapp för CF ???
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 19 mars 2014 kl. 13:44:42
150 lapp för CF ???

http://www.cfmoto.se/1.0.1.0/89/1/?item=prod_prod-s1%2F11817 (http://www.cfmoto.se/1.0.1.0/89/1/?item=prod_prod-s1%2F11817)
eller 115 men är ju massvis av extrautr. på dessa  :headbang:
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: GRAND skrivet 19 mars 2014 kl. 13:55:17
 O0
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 19 mars 2014 kl. 18:21:01
Varför är du på och pillar?
Köpte ni inte CF just för att kunna utnyttja garantier?

Svårt att tro det är så lätt fel som du verkar tro.
Mycket databoxar som kan fuckas upp när man börjar pilla....

Att ni vågar på maskiner för 150 lapp?
De är ju skit värda med blåsta garantier och rasad motor.

Njae, köpte en CF för att det är billigare att pilla med än en RZR :P
Men nu är det så att vi inte har pillat någonting.
Bytte avgas och i samband med det så har strömmen in till tändningen börjat fladdra, allt mellan 2-13 volt, även när maskinen är avstängd. Efter lite pillande så funkar den igen, har varit ute och tokgasat i ca. 30min nu utan problem. ;)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 19 mars 2014 kl. 18:25:36
Just ja, körde ett race ute på isen mot farsan och min maskin går fortare, det som skiljer mellan maskinerna är att jag har tagit bort makaronen/slutpipan.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: RenKorv skrivet 24 mars 2014 kl. 15:50:11
Hittade felet idag, var en glassäkring som gått sönder. Säkringen var hel och såg hel ut men när vi tog ut den ur hållaren så var glaset sprucket i foten och tråden var inte fastlödd utan bara vikt runt kanten så den låg och glappade. Nu sitter det en flatstiftssäkring där istället :)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 16 juni 2014 kl. 23:00:21
Drivknut nr 2 har gått sönder. Samma sida som förra gången, även då backade jag.

Den dör lite titt som tätt, ungefär som att man får "kärringstop" allra helst mär man ska backa ut från garaget. Trodde det var nå el relaterat. Men när den håller på och får sådana kärringstop så räcker det med att jag gungar till maskinen så dör den!

Sen är det vissa knappar och sådant som har slutat lysa. Så jag kan inte säga att jag är helt nöjd med maskinen.

Man får helt klart vad man betalar för! Efter jag hade Linhajen så sa jag att jag aldrig mer skille ha något kinesiskt.  >:(

Det går väl på garanti får man hoppas!
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Gleppe skrivet 18 december 2014 kl. 20:16:01
Tjena!

Tänkte se hur det har gått med era Utv´er :) fortfarande saker som är skit eller har det blivit bättre?
Hur är dom o köra i skogen om ni gjort detta?

MVH
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Bigfoot skrivet 20 december 2014 kl. 15:58:37
Howdy folks!

150 mil nu med min och så här långt, inte ett fel.
Bara tankat och servat enl. boken.

God Jul!
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 21 december 2014 kl. 11:55:15
Tjena!

Tänkte se hur det har gått med era Utv´er :) fortfarande saker som är skit eller har det blivit bättre?
Hur är dom o köra i skogen om ni gjort detta?

MVH

Jag har kört ganska mycket i skogen med min. Den tar sig fram riktigt bra. bättre än jag trodde iaf. Orginaldäcken har bra grepp.
Men jag kan fortfarande inte rekomendera en sån här maskin. skulle hellre köpa en begagnad Rzr eller Maverik.

Howdy folks!

150 mil nu med min och så här långt, inte ett fel.
Bara tankat och servat enl. boken.

God Jul!
Hur tankar man enligt serviceboken?  :hmmm: :lol: ;D
God jul på er!
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Bigfoot skrivet 21 december 2014 kl. 16:37:42
Sidan 63 i serviceboken, "Vehicle Fueling Procedure"
Ovärderlig info när man står vid macken, t.ex. "do not overfill"
och "tighten fuel tank cap clockwise"...  ;)
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Gleppe skrivet 23 december 2014 kl. 23:52:31
Vad är det som gör att du inte kan rekommendera en cf?
Ska jag har en UTV så kommer jag vänta tills April o köpa nya Maverick Turbo   :D :D :DV :D :D :headbang: :headbang:
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Paran skrivet 25 december 2014 kl. 10:35:01
Vad är det som gör att du inte kan rekommendera en cf?
Ska jag har en UTV så kommer jag vänta tills April o köpa nya Maverick Turbo   :D :D :DV :D :D :headbang: :headbang:

Det känns lite si och så med byggkvaliteten.
 
http://www.blocket.se/orebro/Can_Am_Maverick_X_DS_Turbo_56724947.htm?ca=5&w=3 (http://www.blocket.se/orebro/Can_Am_Maverick_X_DS_Turbo_56724947.htm?ca=5&w=3)
den är ju sjukt cool. men det är ett överpris utan dess like.  :P
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Gleppe skrivet 26 december 2014 kl. 01:47:30
Hehe joda både sjukt fet o fett pris  :lol:

Svåraste frågan för mig är om man ska gå från atv till utv... är väldigt osäker där vid  :-\
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 26 december 2014 kl. 06:32:30
Svåraste frågan för mig är om man ska gå från atv till utv... är väldigt osäker där vid  :-\
Man går inte från atv till utv.
Alla jag känner som har gått från atv till utv har gått tillbaka till atv inom några månader igen förutom en för han sålde aldrig sina atver ()p
Så köp en utv men för tusan sälj inte din atv. Utv är kul men atv är fan så mycket roligare.
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: Gleppe skrivet 26 december 2014 kl. 11:35:39
Hehe ja det är kanske så :)

Där vi kör mest här vid är ju typ skogen o kabel gator o där vet man ju direkt att det skulle bli svårare med en UTV... om inget annat förstöra väldigt mkt på den direkt  :-\

Känns som att jag har kvar atv  :)
Började i somras o uppgraderade rätt fort

Odes 400
Access 700
CF Moto 800
Can am Renegade 1000  :lol: :D

Tror jag stannar där ett tag till... men tråkiga är att vi brukade vara 5-6 st som körde nu är det bara jag o 1 till som kör extremt sällan  >:( :cry:
Titel: SV: Tankar om Z-Force 800 EFI EX (Råd & Típs)
Skrivet av: skogmullen skrivet 27 december 2014 kl. 16:18:50
Hehe ja det är kanske så :)

Där vi kör mest här vid är ju typ skogen o kabel gator o där vet man ju direkt att det skulle bli svårare med en UTV... om inget annat förstöra väldigt mkt på den direkt  :-\

Känns som att jag har kvar atv  :)
Började i somras o uppgraderade rätt fort

Odes 400
Access 700
CF Moto 800
Can am Renegade 1000  :lol: :D

Tror jag stannar där ett tag till... men tråkiga är att vi brukade vara 5-6 st som körde nu är det bara jag o 1 till som kör extremt sällan  >:( :cry:

Varför behöver atv utesluta utv  :hmmm: det är bara att ordna plats så man kan ha båda  ()p