Ja något e ju fel, många ÅF säger 172, andra - något färre - säger 212.Regbeviset säger 220...Skillnaden e ju 40kg o så mycket vätska tror jag inte man klämmer i den ? (Bränsle 11 liter, torrsump 3 liter, kylvätska 2-3 liter ??)Hoppas nån helt enkelt kan köra upp den på en våg.Viktigt ? Nja kanske inte men en skillnad på 20% är ju ändå endel, tänk om det gällde effekten 50 hk som ev e 20% fel de ger 10 hk upp eller ner ?Hyosungmotors.com och hisntmotors.com talar båda om Dry Mass 212 kg (och bränsletank 8liter......i Sverige e den 11 el 12.....)
Tack "skogis" för infon...........tänker nog köpa en ändå. (även om en orange GEOS e snyggare än Hyosung.....)
Titta vad det sitter för bromsok på Ltz400 så kollar du på en Hyosung 450 så ska du se något skoj det samma med stötdämpare och ram och motor. 8O 8O 8O
Bara för att det ser likadant ut betyder det inte att det är likadant...Det är just en kopia, en kopia är aldrig lika bra som originalet. Det svider säkert hos en del som tror sig ha gjort ett kap, men det finns en anledning till att de är så mycket billigare. Även om namnet spelar en viss roll.Anledningen till att den är så mycket tyngre med en snarlik konstruktion som LTZ:an beror på att den har sämre material. Exempelvis ärKines aluminium är, japanska aluminium ska det vara. Det finns även kinestillverkare som importerar japanskt aluminum och det är vad man vill åt, men det är näst instill omöjligt att veta som konsument.Nu vet jag inte just detta angående denna maskin. Men det är identisk problematik vad det gäller Fiddys och där vet jag desto mer.Komponenterna ser bra ut, det är vad som säljer. Men du kan inte lita på vad det är som sitter inuti. Det kan du om du köper en LTZ:a... Så tro inte att du köper en LTZ:a för mycket mindre pengar, du köper en Hyosung / Goes, varken mer eller mindre./J