Mest seriösa och nyttiga inlägget från Tictic någonsin!!
CVT gör ju att det går fortare och fortare och fortare ju mer man gasar.Med växlar så tvingas man ju genomföra en medveten handling för att komma upp till nästa nivå i hastighet.
Gällande bromsar så vet jag inte hur bra de är på en 250 med CVT, men frågan är väl om de är i samma klass som en Raptor....och skall man stanna är bra bromsar bra.(vilket är en bristvara generellt bland fyrhjulingar)
Jo, men just den medvetna handlingen kan ju vara rent motoriskt svår att genomföra.
Nog löser hon det med lite träning. Risken är att hon ger upp efter 3 motorstopp. När vi körde för bil hände det flera gånger att jag blev sittandes på passagerarplatsen vid trafikljusen samtidigt som hon klev ur bilen gåendes därifrån. Nu är ju raptorn rätt omöjlig att få kärringstopp på, men kinesen är nog en bra början som tictic sa.Alltså, hon är rätt ok på bil (manuell) men att ha mig som instruktör är svårt tror jag. Jag får be toyboy ta första lektionerna med henne
Ge henne nyckeln följ med ut förklara lite enkelt startar här växlar så. Älskling jag går in och fixar maten och ungarna..
det är fasiken ingen dum ide. Så slipper hon höra mig mästra.
det är klart hon ska åka raptor min fick jag inte ens ha i fred på garpabanan
och det ser du som positivt?
Kör bara kör, det är det enda rätta! Oerfaren = erfaren om ett tag.. Ingen oro nu
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️