ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: [navy] skrivet 14 mars 2016 kl. 20:03:36

Titel: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 14 mars 2016 kl. 20:03:36
Ja då var man stolt ägare till en Can am.  ()p
Var och hämta hem den idag, men hade inte så mkt tid att köra, håller på och planerar och ska renovera lite och framförallt bygga nytt garage. Men jag och tjejen var ut en sväng och gjorde byn osäker en stund iallafall.  ;D

Riktigt kul måst ja säga! Var ut längs landsvägen en sväng innan vi hitta en bra skogsväg att köra utefter. Nya lågväxeln var riktigt låg och motorbromsade rätt kraftigt måst ja säga, överlag om man låg i högväxeln tyckte jag att man nästan aldrig behövde använda bromsen nämnvärt mkt, räckte gott att släppa gasen och den bromsade vad som behövdes. Plåågade förstås inte maskinen och stressade den inte in i korsningarna och kurvor, så blir säkert mera bromsande när man blir bästis med den. ;)

Men växel länkaget... Förstör hela turen med hjulingen, hoppas verkligen det är en justerings miss som dom fixar på 10h servicen. Har iofs kört lite äldre can am förut, som varit lite svåra att få i växel, men inte alla ggr man växlar. Var nästan varje gång man bytte från hög ti parkering eller back som man stod och gungade på maskinen för att få i nån växel alls. Om int annat så är det eller blir det en vanesak..

Tänkte hur som helst försöka uppdatera lite här med saker jag tycker känns relevanta för forumet allt efter timmar som körs till grejer jag plockar på den och utrustar den med.
Bilder ska jag försöka klura ut hur man får hit oxå. :)

 
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: Sme-oscar skrivet 14 mars 2016 kl. 21:27:18
Grattis till ny och fin maskin. Växel läckaget kan dom justera åt dig det gjorde dom på min och allt blev mycket bättre efter
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 18 mars 2016 kl. 17:23:16
Nu har vi varit på lite längre tur.. Växellänkaget som jag gav sån kritik på sist har faktiskt blivit mycket, mycket mera medgörligt nu! Kanske bara behövde bli lite mera använt helt enkelt..

Riktigt stadig o skön att hoppa upp på, inte bästa däcken att köra med på väg dock, men går bra bara man har lite fart på. Kryper man fram kan man räkna "dubbarna" på hjulen.

När man kör på grusväg och man svänger kraftigt eller gasar på lite mera så lämnar det rätt grova spår efter sej. Så e man rädd om gräsmatta eller div infarter skulle ja rekommendera mindre mönstrade däck, eller väääldigt lugn körning alternativt ingen körning alls. :P

Nu stod tripmätaren på 34km och 2h kört och halv tank kvar. Ska förhoppningsvis ut imorn igen och leta reda på en lång och bra skogsväg! Är så mkt roligare att få fara och slingra sej fram längs skogsvägar eller vanliga grusvägar istället för att ligga och pina maskinen längs en landsväg.

Några tips på saker man behöver tänka på eller kolla varje gång man ska ut?

Vad har ni med er för packning eller verktyg och saker med er när ni far ut och åker i skog eller bara ut och kör?

 
Så bjuder jag på det ordspråk vi går efter härifrån jag bor.  ()p
" Är dom små, får man ta två! " Trevlig helg!  8)

Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: rally nizze.. skrivet 23 mars 2016 kl. 08:16:54
det här är käckt att ha med utifal.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/ATV/Reparationssats-dack-2000022836/
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: Labbås skrivet 23 mars 2016 kl. 19:39:56
Det där med växelreglaget är en inköringssak. Blir som sagt mycket bättre med tiden :)
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T
Skrivet av: [navy] skrivet 15 februari 2017 kl. 09:51:43
Länge sen jag uppdatera här, men har opererat handleden i omgångar sen en gammal olycka så har inte kört nämnvärt mkt.
Skall på en sista operation förhoppningsvis i början av mars då dom tar bort plattan från handleden och troligtvis skruvar ihop en benbit som dom spika ihop sist men inte läkte ihop.

Men lite uppdateringar.
Monterat hasplast under maskinen, skärmbreddare, hand o tumgas värmare. På första servicen bytte dom stiften som tydligen är mkt känsliga för start o stopp, vilket jag själv tycker att jag inte gjort så ofta, lämnar igång maskinen om jag lastar på vagn etc men men. Sen installerade dom en speedohealer så jag kan välja att köra lagliga 40km alternativt mera fart, har inte mätt upp farten ännu dock men går fortare iaf! Är lite roligare när man är på skogsvägar eller ut på isen då man kan dra på lite.

Servicen gick på drygt 250 euro, då installerade dom speedohealern oxå, speedohealern själv kosta 250 till.

Tänkt försöka få tag på en Ledramp att sätta fram, sen vill jag ha nånting mindre att sätta baktill som extra lyse. Finns det fördraget kablar till extra ljus? Läste nånstans om en blå kabel bakom mätaren som var styrtändningen till extra ljusen?
Hur är det baktill, hur har ni extra ljusen baktill, via brytare eller har ni det via backljuset?

Plogat lite snö, men har inte kommit mkt här på åland alls i år. Men har funkat felfritt dom gånger jag varit ut. hade glappkontakt i vinschen så emellanåt ville den inte vinscha in, men felet har inte uppenbarat sej nu på länge så misstänker d löst sej själv. ;)

Vart långt det här, men kommer på mer o mer att skriva efterhand. Montering av originalhand värmare, GÖR som det står skrivet i monteringsanvisningen och använd ENDAST WD40! Då går d som smort! Själv hade jag ingen wd40 o trodde att 5-56 var motsvarande, men inte riktigt, så ett handtag for slut. Men fick ett nytt för 50 lappen så nu funkar det kanon!

Mera uppdateringar o möjligtvis bilder kommer småningom.
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: Sme-oscar skrivet 15 februari 2017 kl. 12:32:49
Jag har mina bakljus på brytare skönt om man vill lysa upp bakom sig utan att lägga i backen.
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: Mrlilje skrivet 15 februari 2017 kl. 13:23:33
Jag tänker koppla på en separat brytare bak, skönt att kunna välja när man vill att det ska lysa :)
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: Hydro skrivet 15 februari 2017 kl. 19:00:56
Vad har ni med er för packning eller verktyg och saker med er när ni far ut och åker i skog eller bara ut och kör?

I ditt fall tycker jag nog att du bör ta med kamera... och fota!
Mobilkamera duger också.
...och sen lägga upp här.
Jag angjorde er ögrupp en tidig morgon i juli förra året och körde sen runt en del.
Trevlig natur och svenskt överallt, men ändå inte... såg inte en enda hjuling nånstans men ni finns tydligen.
 ()p
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 15 februari 2017 kl. 19:37:34
I ditt fall tycker jag nog att du bör ta med kamera... och fota!
Mobilkamera duger också.
...och sen lägga upp här.
Jag angjorde er ögrupp en tidig morgon i juli förra året och körde sen runt en del.
Trevlig natur och svenskt överallt, men ändå inte... såg inte en enda hjuling nånstans men ni finns tydligen.
 ()p

Tyvärr är det inte många vägreggade hjulingar på holmen, finns en del men dom flesta köper bara för att ha o köra på privata områden o till stugan el gården, finns gott om skogsvägar etc att köra runt på. Ska fixa in bilder på ett el annat sätt.. ;)
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: Hydro skrivet 15 februari 2017 kl. 22:48:54
Jag var bara på "fasta Åland" dvs huvudön men även där fanns massa grusvägar och en hel del "bergvägar" typ denna:

(http://i483.photobucket.com/albums/rr194/Hydrolift/20160706_110433_zpsm6qxcyv3.jpg)

Aja, trevlig område iaf..
  ()p
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 16 februari 2017 kl. 10:57:48
Skönt att bara ta hjulingen över och fara runt o köra. :)
Ja röda graniten syns tydligt! Finns många sådana vägar här jo, oftast ut till norrhavet mot stugor etc. Bor norr på holmen.
hur är det i sverige när du har den vägreggad, bara att följa skyltarnas hastighet eller finns det en maxhastighet?
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: Jaybee skrivet 16 februari 2017 kl. 19:00:38
Grundregeln är att skyltad fart gäller med en vägreggad maskin men många hjulingar har en topfart satt i registreringsbeviset som inte får överskridas. Kymcon jag hade innan har jag för mej det var 78 km/h, Can-amen jag har nu är det 75km/h på.
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: skogsbonne skrivet 16 februari 2017 kl. 19:03:55
toppfarten i registreringsbeviset är väl bara en rekommendation?
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: Jaybee skrivet 16 februari 2017 kl. 19:21:13
Jag är rätt säker på att den gäller men jag hinner inte leta reda på en källa nu då jag egentligen måste jobba =) Får återkomma i frågan.
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: GeFeldz skrivet 16 februari 2017 kl. 20:48:36
För mc-reggad hjuling gäller skyltad fart, oavsett vad som står i regbeviset. Med borttagna strypningar kan farbror blå skicka dig på registreringsbesiktning om de är på det humöret, men jag har inte hört talas om att de gjort det.
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: Jaybee skrivet 17 februari 2017 kl. 14:46:24
toppfarten i registreringsbeviset är väl bara en rekommendation?
Jag var tvungen att kolla upp detta igen, max hastigheten i regbeviset är en av tillverkaren satt rekommenderad högsta hastighet som polisen inte tittar efter. Vad man bör ha i åtanke är att om det händer en olycka då man kört snabbare än denna hastighet så kan försäkringsbolaget ha åsikter på det hela samt att det ev kan bli tal om vårdslöshet i trafik. Så skyltad fart gäller för vägreggad maskin.
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: Atheos skrivet 18 februari 2017 kl. 13:29:01
Vad man bör ha i åtanke är att om det händer en olycka då man kört snabbare än denna hastighet så kan försäkringsbolaget ha åsikter på det hela samt att det ev kan bli tal om vårdslöshet i trafik.
Så skyltad fart gäller för vägreggad maskin.

Skyltad fart gäller vägreggade fyrhjuliga fordon.
Aldrig läst någon regel om att annat gäller så har mycket svårt att tro på påståendet att du skulle kunna åka på
vårdslöshet i trafik pg.a att du kört någon annan hastighet än vad som står i tillverkarens rekommendationer.
Då lär man ha gjort något annat vårdslöst som det faktiskt finns i lagen om.

offtopic om försäkringsbolag:
När jag krashade min vägreggade quad så frågade inte försäkringsbolaget något om den var modifierad eller hur fort jag kört osv.
De frågade hur skadad jag var (fick pengar för personliga skador) och sen ville de ha quadden inlämnad till lokala Yamaha och få
utlåtande av dem hur mycket det skulle kosta att reparera den / eller om den skulle avskrivas helt.
Yamaha var tvungen att behålla alla delar de bytte ut i ett år utifall försäkringsbolaget skulle efterfråga dem och alla kvitton så klart.

Det hela gick faktiskt riktigt smidigt. Fick papper hem två gånger senare där de ville ha uppdatering hur det gick med personskadorna
om jag hade något besvär av dem efter att det läkt.
Mycket av självrisken fick jag av dem i personskade utbetalningen men mins inte exakt hur mycket det var.

Jag pratade inte ens med försäkringsbolaget själv, det var min fru som hade mest av kontakten med dem eftersom jag låg inlagd på sjukhus.

Men jag antar det kan skilja mycket mellan bolagen hur de hanterar ärendena, i mitt fall var ju aldrig polis inblandad t.ex
och jag behövde aldrig blåsa för alkohol heller (jag var nykter kör aldrig påverkad) men iaf.

Jag var iaf mycket nöjd med mitt försäkringsbolag så har kvar samma. :)
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: Jaybee skrivet 18 februari 2017 kl. 16:56:51
Det är lite som det här med chippade bilar osv, så länge man inte har otur med försäkringsbolaget så går det bra. Men man kör trots allt snabbare än vad tillverkaren anser säkert så om dom nekar ersättning pga detta så tror jag inte man kommer nån vart.

Att dom inte var intresserad av hastigheten i just din olycka innebär inte att dom aldrig är intresserad av den.
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: Atheos skrivet 20 februari 2017 kl. 16:30:39
Det är lite som det här med chippade bilar osv, så länge man inte har otur med försäkringsbolaget så går det bra. Men man kör trots allt snabbare än vad tillverkaren anser säkert så om dom nekar ersättning pga detta så tror jag inte man kommer nån vart.

Att dom inte var intresserad av hastigheten i just din olycka innebär inte att dom aldrig är intresserad av den.

Att mitt exempel är just mitt och inte gäller i alla fall det håller jag med 100% om.
När det gäller försäkringsbolagens bedömmingar så skiljer det ju från bolag till bolag.
Har läst mina villkor och står inget om rek. max hastighet så där kommer jag fortsätta tro lagen är det som gäller. (skyltad fart)
Men det är ju en intressant fråga, kanske finns det andra försäkringsvillkor på andra bolag som har det med sig.
Jag har ju t.ex läst om IF som nekat ersättning för föraren vid olyckan inte vart samma person som står på försäkringen (oftast vart skrivet på en förälder för att få ner premien). Men då har det stått i villkoren med.
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 20 februari 2017 kl. 17:51:02
Jag o polaren var ut o testa fyrhjulsdriften lite på hala bergen i helgen.
Ska se om jag lyckas ladda upp nån bild..

Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 20 februari 2017 kl. 17:58:12
Några till.
[ Invalid Attachment ]
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 20 februari 2017 kl. 22:10:53
Can am är väl världskända på att gå varma? Märkte efter helgens körning att avgasröret var riktigt hett. Våga knappt ställa in den i garaget.

Då till frågan, vad har ni gjort åt det? Eller Har ni vant er? Avgasbandage? byta bort originaldämp? Bränslebox läste jag nånstans?

Själva originalburken har nån plåt runt sej som d ser ut att kunna fastna allt möjligt bakom.

Tacksam för era svar!



Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: skogsbonne skrivet 21 februari 2017 kl. 05:51:05
byta till annat avgas för att minsta risken att det tar sig runt plåten vid avgaset och bränslebox för att få ner värmen
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 21 februari 2017 kl. 10:07:19
byta till annat avgas för att minsta risken att det tar sig runt plåten vid avgaset och bränslebox för att få ner värmen


Tack! Då jag köper en terräng maskin ny tycker jag att sånt här skulle vara förberett och färdigt utveklat på en maskin som är gjord att gå ute i terräng och mark.
Funkar säkert hur länge som helst utan att göra nåt åt det, bara man har koll på att det inte kommer grenar el gräs upp bakom dämp plåten.

Låter ganska mkt om variator remmen oxå när man kommer upp i hastighet, men misstänker det är vanligt?
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: skogsbonne skrivet 21 februari 2017 kl. 13:22:25
Funkar ju att köra original men många som uppgraderar.

Låter mycket om remmen så inget att oroa sig över
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: GeFeldz skrivet 21 februari 2017 kl. 15:15:59

Tack! Då jag köper en terräng maskin ny tycker jag att sånt här skulle vara förberett och färdigt utveklat på en maskin som är gjord att gå ute i terräng och mark.
Funkar säkert hur länge som helst utan att göra nåt åt det, bara man har koll på att det inte kommer grenar el gräs upp bakom dämp plåten.

Låter ganska mkt om variator remmen oxå när man kommer upp i hastighet, men misstänker det är vanligt?
Värmen har helt med utsläppskraven att göra och mest med de amerikanska utsläppskraven. Maskinerna måste få så lite bränsle att grenrören nästan blir genomskinliga av värme och dessutom sitter det katalysatorer som också är väldigt heta i avgassystemen.
Enda sättet att få ner värmen är att ge maskinen mer bränsle med en bränslebox och gärna att byta ljuddämpare eftersom katalysatorn ofta sitter där.
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 22 februari 2017 kl. 10:33:37
Mycket tacksam för era svar!  ()p blir att satsa på ny burk o bränslebox i framtiden! Vill int att grejerna ska brinna upp!

Är på ledigt denna vecka så blir inget körande nu, får se om jag hinner köra nåt när ja väl kommer hem, snart dags för sista operationen av handleden. Sen ska man förhoppningsvis bli som ny! ;) Garaget har blivit lidande av diverse operationer så det ska fixas när man e på banan!

Tack igen!
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 18 september 2017 kl. 08:07:58
Ett tag sen uppdatering igen, men nu e man sjukskriven igen efter sista operationen av handleden så förhoppningsvis ska jag lyckas uppdatera med en hel del bilder av hjulingen samt hemtillverkade nytto saker under "ledigheten".;)

Har även en massa frågor på kommande, planer på lite ledramp installationer inför plogsäsongen, nytt avgasrör samt bränslestyrning ska beställas, sen funderar jag på nya ringar samt breddning med spacers för att få hjulingen extra stadig.

Eftersom jag åker mest skogsvägar samt asfalt så funderar jag på Maxxis Bighorn, såg att det finns 2.0 nu. Nån som provat dom?
Hur står sej wanda,stag, doro etc mot Bighorn,Bighorn 2.0
Hur står sej bighorn2.0 mot bighorn?

Behöver man byta vikter o fjäder i variatorn om man byter från 26" däck till 27"?

Återkommer med bilder när ja kommer på hur man la ut igen.;)


Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 20 september 2017 kl. 09:59:58
Bild på hemmatillverkade välten. Tager vad man haver när svetsen inte fungerar. ;)

[ Invalid Attachment ][ Invalid Attachment ]
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 23 september 2017 kl. 10:06:51
Är det nån som ser bilderna?

Klicka på bilden, ser ni dom då?

Skit grejer.. hur gör ni andra när ni lägger upp bilder? Märker att många bilder på forumet försvinner, hur får man dom att bli synliga helatiden?
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: skogsbonne skrivet 23 september 2017 kl. 12:54:16
Lägg upp dom direkt på forumet istället för på photobucket
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 23 september 2017 kl. 13:34:18
Lägg upp dom direkt på forumet istället för på photobucket


Haha funkar tydligen inte att förhandsgranska..[ Invalid Attachment ]
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: Fenrisulven skrivet 24 september 2017 kl. 15:50:28
Bighorn 2.0 funkar fint, inget extremt däck åt något håll men funkar helt ok.
Högt vägljud bara
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T
Skrivet av: [navy] skrivet 12 oktober 2017 kl. 09:01:02
Är det stor skillnad på big horn och big horn 2.0?

Fördelar vs nackdelar med spacers?

Väntar tills jag får bort skenan från armen/handen nu så jag får börja montera lite belysning på hjulingen, rena julafton nu med massa öppnade paket i garaget med diverse ledbars i olika storlekar och former. Brytarpanel som jag googlade fram, hittade på cadplast24, ser riktigt bra ut! Passar perfekt i kåpan bakom/under styret. Har 4st brytare i sej, ska ta bild bara jag får det monterat. Ser ut att vara där original, däremot vill jag ha en liten led som lyser när den brytaren är i användning, viljet saknas nu.

Syntet lina och båtvinsh lina införskaffat oxå, men ska ge vajern en chans till i vinter. Får hoppas på rikligt med snö i år så man får ha hjulingen o jobba lite.

Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T
Skrivet av: jhnssn89 skrivet 29 november 2017 kl. 13:58:37
Är det stor skillnad på big horn och big horn 2.0?

Fördelar vs nackdelar med spacers?

Väntar tills jag får bort skenan från armen/handen nu så jag får börja montera lite belysning på hjulingen, rena julafton nu med massa öppnade paket i garaget med diverse ledbars i olika storlekar och former. Brytarpanel som jag googlade fram, hittade på cadplast24, ser riktigt bra ut! Passar perfekt i kåpan bakom/under styret. Har 4st brytare i sej, ska ta bild bara jag får det monterat. Ser ut att vara där original, däremot vill jag ha en liten led som lyser när den brytaren är i användning, viljet saknas nu.

Syntet lina och båtvinsh lina införskaffat oxå, men ska ge vajern en chans till i vinter. Får hoppas på rikligt med snö i år så man får ha hjulingen o jobba lite.

Hur går det för dig?
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 29 november 2017 kl. 14:24:29
Tjo.. Armen är fortsättningsvis dålig, men lite har jag allt hunnit med.

Fixat brytarpanelen klar med led dioder som tänds när man slår på brytaren, dragit och kopplat ledbar samt relän färdigt och förberett för mer belysning bakåt på hjulingen.

Ledbaren är dock bara dit monterad provisoriskt, dåliga klämmor runt bågen så dom skakar lätt, men ska lösa det på nåt bra sätt.

Har tyvärr int bilder på ljusskillnaden ännu, men det lyser riktigt bra.

Inte kommit snö här ännu och har inte varit ut och kört på länge just pga armen. Men snart så. Flera bilder kommer bara jag får ut hjulingen ur garaget. ;)

[ Invalid Attachment ][ Invalid Attachment ]
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 29 november 2017 kl. 14:31:45
Lite fler bilder..
[ Invalid Attachment ][ Invalid Attachment ]
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: jhnssn89 skrivet 29 november 2017 kl. 15:38:19
Tjo.. Armen är fortsättningsvis dålig, men lite har jag allt hunnit med.

Fixat brytarpanelen klar med led dioder som tänds när man slår på brytaren, dragit och kopplat ledbar samt relän färdigt och förberett för mer belysning bakåt på hjulingen.

Ledbaren är dock bara dit monterad provisoriskt, dåliga klämmor runt bågen så dom skakar lätt, men ska lösa det på nåt bra sätt.

Har tyvärr int bilder på ljusskillnaden ännu, men det lyser riktigt bra.

Inte kommit snö här ännu och har inte varit ut och kört på länge just pga armen. Men snart så. Flera bilder kommer bara jag får ut hjulingen ur garaget. ;)

 [ Attachment ]
 [ Attachment ]

Herre vad snyggt! vad fick du betala för panelen?
Inte för att det ligger inom närtid, men lär investera i extraljus någon gång i framtiden iaf. så är kul att se lite olika lösningar!

Vad länge till är armen obrukbar då?
kul när någon projekterar med en likadan maskin som en själv har  ()p
Titel: SV: Ny ägare av Can am 570 Outlander Pro T3
Skrivet av: [navy] skrivet 29 november 2017 kl. 15:51:59
Minns inte exakt men 30-40 euro med frakt. Då ingick brytarna och panel med egen text.

Får tidigast börja jobba i februari, har 2 ledband i handen som dom opererat om, så var lååång läktid på dom.

Vart onödigt grova kablar till panelen, men det var det jag hade hemma, så lite trångt och bökigt vart det där bakom. Men går ju att göra om. Ville bara ha ihop allt och testa d. Är bara styr kablar från brytarna och en matning dit så med facit i hand så skulle d gått med 0.5kvadrats kabel istället för mina 1.5mm med skyddshölje... :whip: