1
Polaris / SV: Polaris Big Boss 6x6 1997
« skrivet: 5 augusti 2013 kl. 10:58:32 »
Nu kan man äntligen avsluta denna tråden, för felet är funnet.
Felbeskrivningen var tämligen svårdefinierat.. men snabbt förklarat.
1. Startade som vanligt lätt.
2. Gick bra på tomgång.
3. O-belastad så varvade den som normalt.
4. Vid normal belastning dvs strax över 40km/h så tvärstorknade den.
Felet visade sig vara bränslepumpen som sitter under frontkåpan, membranet var spräckt.
Vilket fick till följd att båda slangarna till förgasaren gav bensin x 2..
Enkel koll.
Slangen på svänghjuls-sidan ska bara ge vacuum till pumpen, bränsle i den slangen innebär att membranet läcker.
6x6
Felbeskrivningen var tämligen svårdefinierat.. men snabbt förklarat.
1. Startade som vanligt lätt.
2. Gick bra på tomgång.
3. O-belastad så varvade den som normalt.
4. Vid normal belastning dvs strax över 40km/h så tvärstorknade den.
Felet visade sig vara bränslepumpen som sitter under frontkåpan, membranet var spräckt.
Vilket fick till följd att båda slangarna till förgasaren gav bensin x 2..
Enkel koll.
Slangen på svänghjuls-sidan ska bara ge vacuum till pumpen, bränsle i den slangen innebär att membranet läcker.
6x6