1
Can-Am/Bombardier / Bytte till XT-P hastighetsmätare
« skrivet: 11 augusti 2020 kl. 10:54:15 »
Min befintliga, heldigitala hastighetsmätare, fick in fukt och slutade fungera. Har en Can-Am Outlander 500 Max, 2013.
Läste någonstans för längesedan att man kunde byta till XT-P instrumentering utan problem. Efter lite forskande och kontroll av artikelnummer så slog jag till på ett analogt/digitalt XT-P instrument i stället för att köpa originalmätaren. Lite dyrare iofs men jag var ändå tvungen att byta. Obs att man även måste beställa nytt hastighetsmätarhus också.
Kan meddela att det funkade alldeles utmärkt att byta. Bara att plugga in, parade ihop sig med ECU'n på en gång. Ingen BUDS's konfigurering alls. Mätaren kommer med km/h inställning från fabrik. Totalt antal körda kilometer och ev personligt hälsningsmeddelande försvinner. Total gångtid finns kvar (lagras tydligen i ECU'n). Som bonus fick jag motortempmätare som inte fanns med gamla instrumentet.
Läste någonstans för längesedan att man kunde byta till XT-P instrumentering utan problem. Efter lite forskande och kontroll av artikelnummer så slog jag till på ett analogt/digitalt XT-P instrument i stället för att köpa originalmätaren. Lite dyrare iofs men jag var ändå tvungen att byta. Obs att man även måste beställa nytt hastighetsmätarhus också.
Kan meddela att det funkade alldeles utmärkt att byta. Bara att plugga in, parade ihop sig med ECU'n på en gång. Ingen BUDS's konfigurering alls. Mätaren kommer med km/h inställning från fabrik. Totalt antal körda kilometer och ev personligt hälsningsmeddelande försvinner. Total gångtid finns kvar (lagras tydligen i ECU'n). Som bonus fick jag motortempmätare som inte fanns med gamla instrumentet.