1
Can-Am/Bombardier / SV: Moment topp
« skrivet: 18 november 2019 kl. 07:47:54 »
Om du har en V490, vilket jag misstänker så ser du momentet på bilden jag bifogat. inringat i rött
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Can-Am/Bombardier / SV: Moment topp« skrivet: 18 november 2019 kl. 07:47:54 »
Om du har en V490, vilket jag misstänker så ser du momentet på bilden jag bifogat. inringat i rött
2
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / Handtagsvärmare« skrivet: 13 november 2018 kl. 08:07:10 »
Är det någon som provat dessa handtagsvärmare.
Det är alltså en modell man lindar runt handtaget, kardborre som håller fast det. Jag hade tänkt montera på extrasätet till Commandern. Det är ej delbara handtag så jag är nyfiken att prova dessa för att slippa kapa i plasten osv. 3
Can-Am/Bombardier / SV: verkstadsmanual outlander« skrivet: 9 november 2018 kl. 07:52:54 »
Jag har till G1, ej till G2
4
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: BANDSATS TILL ATV« skrivet: 26 september 2018 kl. 08:24:27 »
Har kört med apache 360 ett par säsonger och har då bara bra erfarenheter av dom.
Monteras på ca 30 minuter om man har gjort det förrut, monteras av på ungefär samma tid, dock lättare att montera av. Funderar på att sälja nu. men ej riktig säker. Har monteringssats till både G1 och G2, samt dps modul till båda också. Jag har bara sett dom äldre tatou satserna, och vet ej nåt matnyttigt om dom 5
Can-Am/Bombardier / SV: Outlander 570 -18. Byta styrbox mellan terräng och T3B för att slippa fartspärr?« skrivet: 17 september 2018 kl. 10:35:36 »
Nu är ju detta offtopic, men det enda 650 och 570 verkar ha gemensamt är ju vevhus och toppar etc. men inte cyl samt kolv.
sen att vissa påstår att det är "samma" motor förefaller lite konstigt, då både slaglängd och diameter skiljer dom åt. slagvolymen på 570=~285cm3/cyl, resp ~325cm3/cyl på can am 650. enligt epc. 6
Can-Am/Bombardier / SV: Outlander 570 -18. Byta styrbox mellan terräng och T3B för att slippa fartspärr?« skrivet: 17 september 2018 kl. 10:16:05 »Det är samma art.nr på cylindrarna. Nej. Det är inte samma nummer på cylindrarna Se bifogade bilder. 7
Can-Am/Bombardier / SV: Variatorkit till can am xmr 1000 2016« skrivet: 25 maj 2018 kl. 08:52:15 »
Monterat på kitet. Det blev Dalton DBO1000X
Inga problem att montera. Monterade även en Maverick-rem. Skillnaden med variatorkit blev märkbar. Numer kan jag krypa fram i högväxeln, ingen tendens till remslir eller gnäll. aningens rappare över hela registret, aggressivare respons främst vid lägre farter. dock bytte jag till aggressivare däck i samband med montage. Men jag är då hittils nöjd. ni som kör renegade eller outlander xmr, montera detta kit. ni kommer att bli nöjda. Jag köpte mitt kit från ebay tyskland för ~3000kr, men finns billigare direkt från dalton USA. 8
Teknikforum / SV: For varm motor på Can am« skrivet: 7 maj 2018 kl. 12:28:22 »
HMF Titan-QS. Slipon Låter 1-2db högre än stock enligt deras fakta.
Samt linda rören från cylindrar till mufflern med avgasbandage. Gjort det på 2 tidigare can am. Blev väldigt bra och inga problem med smält plast eller bandage som trasade sig med tiden. Biltemas bandage körde jag med. 9
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Byta däck på xmr 1000« skrivet: 6 maj 2018 kl. 16:15:13 »
Så här blev resultatet
[ You are not allowed to view attachments ] bogmax-däcken är nästan 1 tum högre än silverback. [ You are not allowed to view attachments ] samt nya kroken [ You are not allowed to view attachments ] 10
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Byta däck på xmr 1000« skrivet: 27 april 2018 kl. 17:55:05 »
Beställde Bogmax 30x10x14 till cykeln.
Klippte till på Dalton V-kit och maverickrem också. Ska bli intressant att se om det blir någon skillnad Däcken och remmen beställdes på atvvision. Tack för att bra bemötande och trevligt samtal Nästa grej blir troligen bränslebox... 11
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Byta däck på xmr 1000« skrivet: 21 april 2018 kl. 14:16:10 »Inte kollat Intercos Aquatorque? Såg dom på nån amerikansk sida, dom e ju sinnessjuka, vilket mönster. Dom hade varit roliga att prova. men troligen inte roliga på hårt underlag. bifogar bild för er som inte ids googla [ You are not allowed to view attachments ] 12
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Byta däck på xmr 1000« skrivet: 20 april 2018 kl. 16:29:29 »
Enligt en säljare så har mudbog 7.5cm mer yta i backen jämfört med silverback, (han mätte medans vi pratade i telefonen).
Jag vill ju egentligen ha 12" bak. men det finns inte många däck som har 12" brett i 30" höjd eller högre, Det lutar åt terminator mer och mer. samt köpa nya fälgar för att passa bredden på däcken. 310 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 684. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|