Ikväll installerade jag Maptun steg 1 på min 570 T3B PRO årsmodell 2018. Steg 1 omfattar enligt annons uppgradering till 65hk och borttagen hastighetsspärr (tidigare 60km/h)Installationen kunden nog inte gått smidigare, extremt enkel liten dosa med touchskärm man använder sig av.Då det var 2 grader kallt ute och jag var klädd som en svensk på semesterort blev det dock endast en kvick provkörning upp till 90km/h sen vände jag och for hem. Men det lilla jag han känna efter så kändes allt finfint, får bli en seriösare utvärdering under torsdagskvällen. Vill förövrigt köra lite lungt då maskinen inte ens hunnit slå om till 10 timmar
Har kollat lite på Maptune men vad är det man ska ha om man bara vill få bort spärrarna?Funderar ju på en 650 och på en PRO går den ju bara i 60, så har kollat här https://www.maptunpowersports.com/tuning-kits-atv/can-am/273568Men över 9000kr känns ju lite sådär
Jag betalade 5574kr för licenserna och sen köpte jag lös MaptunerX (hårdvaran) för 1500kr då jag insåg att det var dumsnålt att inte ha tillgång till framtida mjukvaror. Exempelvis den nya som skickar på 5% mer soppa hade jag inte kunnat prova utan hårdvaran. Men att låna hem MaptunerX och laborera en helg och sen då välja vilken mjukvara du vill ha i maskinen då är det alternativet "MaptunerX hardware box loan +licence" som gäller. Dubbelkolla först med dem så du får med alla varianterna av mjukvaror, men det är jag 99% på att du bör få
https://www.blocket.se/dalarna/Optimering_av_Can_Am_ATV___UTV_87225990.htm?ca=6&w=1
10% fetare bränsle blandning låter väldigt mycket i mina öron ,skall som sagt bli intressant att se hur din maskin går med denna mapp.
Vet du om Maptune har även till nya 2020 modellerna? Bör väl vara samma grejer?
Jag vet faktiskt inte, men det lär vara nått som skiljer då modellerna efter 2019 har 3 steg via knapp på styret man kan välja mellan på hur aggressiv gasresponsen ska vara. Men det är nog inte raketforskning för exempelvis Maptun att ha fortsatt stöd för det i sin optimerade mapp
Jag "lånade" en brp buds dator och ändrade fartspärren från 60km/h till 105km/h genom att i originalmappen välja" rätt" begränsning.Eftersom det i originalmappen ligger två alternativ och ett alternativ måste vara ibockad.Sedan klickade jag bort det power limitation program som var ibockat plus en till motorstrypning.Helt plötsligt så hade jag en betydligt hetsigare maskin som även fick ett annat ljud på låga varv.Detta på en 570 pro+ 2019 med swamp witch 27" som gör 105km/h på mätaren på asfalt men något trögt över 95km/h
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️