Må så vara, men många vägreggade levereras med godkänt drag. Min CF hade godkänt drag med kontakt. Med tanke på Biketrades prishöjning mellan mina förfrågningar så kan de gott bjuda på ett drag.
Utan att försöka vara dryg så är väl godkänt drag en sanning med modifikation. Max släpvagnsvikt för CF är 150 kg ! Sätter du sen på en förlängare så att kulan kommer ut så du sätta dit cykelstället som kulan är godkänd för rent viktmässigt då är den inte längre godkänd.Ett försäljningstrick enligt mig.
Det går nog inte att kolla Yamahas godkända dragvikt och sen överföra det till nån vägreggad variant.Då är det inte Yamaha längre.Och då är det dessutom svensk lag som trumfar eventuella klisterlappar på maskin.En vägreggad fyrhjuling går som mc och då är det halva tjänstevikten (minus soppa) som gäller, och att det är smalare än dragfordonet. Har haft några Grizzlys men kommer inte ihåg tjänstevikten exakt men det är iaf under 300 kilo. (på mc får man inte räkna med förarvikt på 75 kilo som man ju räknar in i tex bil)...så över 150 kilo lär det därmed inte bli om det skall vara lagligt, sen om det är tjänstevikt eller totalvikt som gäller för mc-släp vet jag inte men det kan ju de intresserade säkert googla fram. Några 600 kilo är det iaf aldrig.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️