Måste säga min åsikt om Cetek gladiator... Den ser ut att vara väääääääldigt plastig.. fast det e dem flesta men den här ser ut att vara gjord av väldigt hård plast. Annars väldigt cool
Citat från: 110cc_Anton skrivet 26 oktober 2008 kl. 17:54:54Måste säga min åsikt om Cetek gladiator... Den ser ut att vara väääääääldigt plastig.. fast det e dem flesta men den här ser ut att vara gjord av väldigt hård plast. Annars väldigt cool Plasten på Gladiatorn (och på Quadriften) är snarare av den MJUKA sorten, dvs som erbjuder en hel del flex utan att den går sönder - mao mera "foglig" vilket är att föredra vid seriös offroad- körning.Hård plast spricker lättare medan mjuk plast är mera styktålig, vilket är fallet med Cectek- maskinerna.
Jag har en gladiator,och kan säga av erfarenhet att den står sig väl mot en can-am 800xt i terräng!Gällande toppfart så har jag ännu inte hunnit testa den. Vxlreglaget kan vara sjukt trögt i början,men är en ren fröjd efter 20h. Lysena är ruskigt bra vilket behövs när man kör nattetid i skogen...
Någon som är språkkunnig? Skulle va kul att veta vilka tips han fick Det kändes som den va rätt stor när man såg den filmen. Hur är den storleksmässigt jämfört med can am?
Hörde med en på jobbet som hade testat en turbokonverterad sådan o den skulle visst gå ruskigt bra Har för mig att dom skulle finnas o handla till våren
Citat från: Gladiatorn skrivet 19 november 2008 kl. 12:50:39Jag har en gladiator,och kan säga av erfarenhet att den står sig väl mot en can-am 800xt i terräng!Gällande toppfart så har jag ännu inte hunnit testa den. Vxlreglaget kan vara sjukt trögt i början,men är en ren fröjd efter 20h. Lysena är ruskigt bra vilket behövs när man kör nattetid i skogen...Men vad fan alla kan vi vara amatörer i början.[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=isk2L0DDcLg[/youtube]reglaget verkar som sagt lite trögt, sen kan jag tänka mig att det blir svårt om man kört i lera att få tag i växelreglaget.En likhet med can-am outlander XT är att den verkar också hänga sig lite på fronten ( se film)
Såg ett (iofs) ganska ovetetenskapligt "race" mellan Cectek Gladiator och Dinli 700 i Örebro.Båda maskiner standard...... Efter 2 meter var Gladiatorn en hojlängd före Skönt att köra ifrån en 700:a med en 500:a
Både Dinlin och Cectek i det här fallet har väl CVT?
På Kawan låser bakhjulen direkt när man släpper gasen det är väldigt stark motorbroms. Så det är nog normal. Lämna in den så dom får fixa det på garantin.Va ja hört så har flera återförsäljare slutat ta hem Cectek å sälja den för att det verkar vara dålig kvalitet på dom.
Hej LasseGu jag hade samma problem med tomgången men det justerade dom på verkstan så nu funkar det bra. Det där med att bränsle rinner ut när du har tankat fullt, det var lika på min innan dom böt tank. Själv så har jag nyss fått ett nytt laddrelä. Hoppas man slipper fler skit fel nu, men det är bra med garanti.
Är det någon som vet hur gladiatorn är strypt, har bestämt mig för att köpa en så det blir nog att hämta den någon gång under nästa vecka, men jag skulle gärna kunna se att strypningen är borttagen.
Är nu ägare till en grön gladiator, ingen längre körning idag (från släpet till garaget) men imorgon ska det testas lite mer
Köpte dessa: http://www.atvhuset.se/Shop/Index.php?sArtModelId=Bronco3Är helnöjd. Passar perfekt, även om jag fick modda min hasplåt lite....
Det är ju lysande, bara att köpa en kontakt och se glad ut då Min motorlampa har också tänds men slocknar om jag stänger av och startar om maskinen, dom får kolla det på servicen.
Har jo lest en del av den negative omtalen her, så hadde vært fint om flere hadde gitt tilbakemelding på sin Cectek positive som negative.Mvh Kjetil
Sonett: Tack för plog-hjälpen! Mäkta imponerad av Gladiatorn, trots så mycket snö och att det har legat runt nollan idag så matade det bara på Det blev över 2 mil plogning om jag inte räknat fel /Ronnie
Har haft 1:a servicen den skall ske efter 10 mil på årsmodell -10. Detta beror tydligen på att de har haft mororproblem då inkörningsoljan är så dålig. Servicen kostade 1348kr, vad har ni betalat för första servicen?
Funderar fortfarande på vad jag ska köpa för däck till gladiatorn, är sugen på Inovas Mudgear 27 eller 28" dom ser trevliga ut och jag vill ha stora däck på den. Hur stora däck har ni monterat på era maskiner? Vill gärna ha så stora som möjligt, men dom ska ju få plats också
Har också tänkt montera backljus som slås på vid iläggning av backen, just nu är maskinen inne på verkstad men jag ska kolla om det inte går att ta styrström från växellägesgivaren och koppla via relä.
Nu har jag fixat backljus... Vart sååå himmmla bra... o enkelt...
Halloj..Det var ganska enkelt.. Jag började med att vända fästet för nummerplåten, monterade en VisionX pod(flood) vid ena sidan av fästet.Drog upp en +kabel från podden till cigguttaget( som bara har ström vid påslagen tändning).Montera en 3-vägsbrytare på kåpan vid styret, drog en -kabel från podden till "offläget".På ena "onläget jordade jag direkt i styret och det andra till den BLÅ kabeln vid växellådan(se bild). Podden är på 10W och ger nästan 100WNu har jag On-Off- och on/off genom växelväljaren..
Hello.Gladiatorn gick mycket ryckigt, som om bensin flödet gick upp o ner. Tomgången var ena stunden mycket hög för att sedan gå ner och stanna motorn.Plötsligt gick den bra igen men efter jag avbokat verkstan börjar den rycka igen. Tog ut den på en tur iskogen och den gick som ett arsle till jag stängde av den och startade upp den, lade sen i diffarna för alla däcken, gav mej sen ut i skogen och Gladiatorn har gått klockrent sen dess.Någon som varit med om detta?Jag tror det kan ha att göra med kondens i tanken att göra... men vad vet jag.
Du får kapa hål i hasplåten då bara så att fästet passar
Nybliven Gladiatorägare. Första ATVn. Jätte nöjd med maskinen. Dock har ju ett litet problem dykt upp. Motorlampan tänder sig lite då och då. Märker ingen skillnad på prestandan, har inte vågat använda gasen så värst mycket då den är helt ny. Så det blir väl att ringa åf på måndag morgon.
har köp en Gladiator nu och nu undrar jag vart man kan köpa tillbehör, är CECTEKstore det enda alternativet som man har?
Har kört 60 mil och första service är gjord. Diagnos verktyget visade att motorn laddade för mycket, nästan 16 volt. Det är fixat, efter det kunde de inte se nåt mer på datorn. Igår byttes någon styrbox och nåt mer som de trodde kunde tagit skada av överladdningen. 2 mil senare lös den igen. Nu väntar återförsäljaren på svar från atv sweden om hur detta ska lösas. I övrigt går den som den ska. Kanon maskin att åka runt på.
Åf ringde mig idag. Kör in den i veckan så ska den skickas till ATV sweden så de kan kika på den. Får vi se vad de kan hitta.
Hört något från ATVSWEDEN ännu??
Undrar desamma...min motorlampa/varningslampa lyser nu om jag passerar 5000rpm , ska in med den vid tillfälle
Allt lungt med maskinen nu, ska med på SOT träff på söndag. Är det den stora lampan för varningblinkersen som tänder sig? Den varvtalsvarnaren kan du ställa om själv.
Jag har lämnat in min maskin nu för det felet plus att den läcker olja under framdiffen. Att man inte får in växlarna vid stillastående är under all kritik, att det kan vara segt under de första 10 mieln är ok men INTE efter 120mil.
Jag är uppe i 520 mil nu, var ute i helgen med militärtält och 6 hjulingar till. En kanon resa.Men... när vi skulle hem så lade maskinen av efter ca 2-3 mil och vägrade starta.Satt en stund så maskinen blev svalare och då startade den som inget?!Stannade i en närliggande by och käkade lite, efter så startade den inte igen, frusterande.Maskinen fick stå en stund igen och då startade den som inget hade hänt??Körde hem och det gick bra men väl hemma stängde jag av den och då startade den inte heller.Det verkar som den inte vill när den blir för het.Finns det någon grej som skyddar maskinen från att bli överhettad? någon som vet?Har kollat alla vätskor mm, allt ok.Blir inte riktigt klok faktiskt.Nu går den som den brukar men blir något nervös om man ska ge sej iväg något längre.Mvh Johan
Hej. Har min inlämnad för samma problem. Den tjuvstannar när den blir varm. ÅF hade en till gladiator inne som vänta på besked från ATV Sweden. Är säkerligen någon tempgivare som behöver bytas.Jag återkommer när jag fått besked från min ÅF.Mvh
Tack för det.Jag ska även jag ringa å höra men killen på verkstan har semester.
är det någon som vet vart man kan få tag på den där navkapseln i gummi som sitter i centrum på fälgarna?har tappat en och det ser inte bra ut
08. -. - CAP_RIMArtikel nr: 60080008AI lager 163 krKan det vara denna ni söker ? har tittat på atvswedens sidamvh Daniel
Hej Mats W.Blev ni nå klokare om vad som orsakade problemet när maskinen blev varm?Mvh Johan
Hej min har gått ganska bra på slutet men ibland så dör den om man stannar till och den ska gå på tomgång, ibland är det varje gång, nästa gång man är ute och åker funkar det hur bra som helst. Men den startar direkt då borde det inte vara värmerelaterat eller? Någon ide någon?
snygg bild
Kul att ni gillar bilden. När det gäller Gladiatorn så har jag kört min i c:a 70 mil och är hittills helnöjd. Var lite tveksam innan jag bytte från Tgb Blade 425 efter att jag läst här på forumet men slog till efter provkörning, gillade möjligheten att kunna diffa både fram och bak. Har kört ett par längre terrängpass där hojen fått jobba ordentligt, och anser att den är bättre än tgb på alla plan. Inga problem med växlar eller diffar. Motorlampan har lyst 4-5 ggr men alltid slocknat när jag slagit av tändning. Enligt åf som pratat med Atvsweden kan lampa tändas utan anledning, men det är inget problem om den slocknar sedan.Ska skaffa 27" hjul så snart som möjligt, hoppas det kommer funka bra.
Men det funkar bra i skogen? Det är det viktiga för mig, eftersom jag har väghjul samt tänkte behålla originalhjulen också.
Ja lite dåligt det där...Man tycker de borde få ordning på grejerna.Jag har fått byta ladd relät på båda mina maskiner.Nu sist var det bränsle pumpen.Maskinen har inte gått 600 mil än.Blir dyrt om man ska byta laddrelät+bränslepumpen var 500 mil.
Hallå! Är i behov av lite hjälp. Har handtagsvärme på maskin som just nu är kopplad direkt till batteriet. Men det händer med jämna mellanrum att jag glömmer att stänga av den. Nån som vet en bra kabel att koppla på under sadeln så jag får de på tändningen istället?
Ja jag fortsätter väl det negativa....Maskinen startade, small och lät konstigt, la av.Startade igen, maskinen gick, en mycket kort stund, la av.Sedan gick knappt start motorn runt.Tänkte att batteriet tagit stryk eftersom man plogat.Laddade det, kopplade in, start motorn gick knappt runt.Försökte starta med kabblar, samma resultat.Jo just ja, det kommer ett gnisslande ljud också, samt började ryka.Så, med min tur är startmotorn paj.Är det så, kommer jag se det som en livsuppgift att få folk att inte köpa denna maskin.Nu är jag riktigt less på dessa extra kostnader.Har inte ens kommit upp i 600 mil.Man får hoppas att det är nå enkelt så här till jul när slantarna behövs till annat.En mycket bitter man...
Hej! Är sugen på en cectek gladiator. Har suttit och kolla lite fakt osv.Men efter att hittar eran tråd och läst igenom alla sidor så verkar det som en maskin som har många problem. Jag känner att om man ska lägga över 50 000 på en maskin så ska det också funka näst in till problemfritt. Självfallet att det alltid finns att göra, Men dessa problem ni har haft på era maskiner är ju verkligen tråkiga. Men då till mina frågor:Om jag köper en begagnad maskin, hur lång garantitid har den från att den är köpt från företag?Vad tycker ni om upplevelsen med eran maskin på landsväg?Är det bättre att köpa en som har gått några mil istället?Är reservdelar ett problem?Tack på förhand /J
Hörde med min återförsäljare och det var allt mellan 1500/1900/2500 beroende på miltal, men antar att det är fritt fram för återförsäljarna att ta vilka priser de vill....
Verkar som alla små bekymmer dödat detta märke... Tragiskt.. Minst aktivitet i hela forumet och det som står är 90 negativt.Synd på en sån fin hjuling. Kan väl tillägga att min går kanon. Är jätte nöjd. Men garantin gick ut för 2v sen... Vi får väl se hur länge jag kommer vara nöjd nu..Mvh
Det är ju många gånger vid problem som folk hittar till dessa forum, så det är ju bra om det även dyker upp lite roliga inlägg med nöjda ägare. När cectek kom så fick jag intrycket från åf och reklam att detta skulle vara en mindre revolution och riktigt bra grejer. Då fick man ju rätt höga förväntningar, och med det i bakhuvudet så blev det väl lite pannkaka med alla problem man läst om (speciellt på dom tidigare modellerna). Någon som köpt T6an?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️