Min plast har inte varit böjd 175 grader.... bara typ 168.Den är gul och homogent gul... och utan några vita streck efter vecken som varit... Citat från: gurra-g skrivet 5 oktober 2009 kl. 21:18:43Känns som vi glidit från ämnet, men:Har det inte varit problem med Polaris när man buskör?Att drivlinan tagit stryk. Tänker på just detta med Turf.Att turfen tagit stryk vet jag inte, men däremot vet jag tre stycken här nere som fått framdiffen totalrasad när dem i läge 2WD kört och busat på grusväg, sladdat lite och så... då har systemet fått för sig att det är halt och kastat i framhjulsdriften "on demand" och med fullt ställ och 800 kubik så blir det självklart kapitalras i diffen.Varför detta hänt har de inte fått besked på, "on demand" skall ju endast aktiveras i läge 4WD.För den förste detta hände tog det över två månader innan han fick maskinen tillbaka, de andra två fick snabbare service, firman hade väl fått lite mer vana då.
Känns som vi glidit från ämnet, men:Har det inte varit problem med Polaris när man buskör?Att drivlinan tagit stryk. Tänker på just detta med Turf.
Citat från: gurra-g skrivet 5 oktober 2009 kl. 21:18:43Känns som vi glidit från ämnet, men:Har det inte varit problem med Polaris när man buskör?Att drivlinan tagit stryk. Tänker på just detta med Turf. jag har inte hört nått om några problem med just turfen,men dom första 800 kunde ju tydligen framdiffen hoppa i om man tokgasade med 2x4 i
Baksvingen på can-am är en av behållningen, det håller sej rentfrån skit. Dessutom så håller den hjulgeometrin också,utan att hjulen byter spårvidd. Den fjädrar bra ocksåi terrängen, tack vare svingen.Va bra, det kan man ju verkligen inte säga om Polaris. Man ska ju va glad om man hittar nåt som liknar en drivaxel i all skit efter man har vart ute å geggat lite.McPherson är ju inte progressiv, dvs fjädringen är likamjuk hela vägen. Det är kanske nackdelen med den konstruktionen.Annars så är det ju en enkel och billig lösning.
Citat från: gurra-g skrivet 5 oktober 2009 kl. 21:58:24Baksvingen på can-am är en av behållningen, det håller sej rentfrån skit. Dessutom så håller den hjulgeometrin också,utan att hjulen byter spårvidd. Den fjädrar bra ocksåi terrängen, tack vare svingen.Va bra, det kan man ju verkligen inte säga om Polaris. Man ska ju va glad om man hittar nåt som liknar en drivaxel i all skit efter man har vart ute å geggat lite.McPherson är ju inte progressiv, dvs fjädringen är likamjuk hela vägen. Det är kanske nackdelen med den konstruktionen.Annars så är det ju en enkel och billig lösning.Borde det inte bli lite bätte väghållning oxå då hjulvinklarna bibehålls hela fjädringsvägen ??
Jag har inte en aning om hur det ser ut i bak på en Can-am, ingen som har lite bra bilder att lägga upp???
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️