Menu ≡
×
Startsida
Forum
Hjälp
Sök
Kalender
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga in
Registrera
Kontakt
Startsida
Forum
Hjälp
Sök
Kalender
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga in
Registrera
Kontakt
ATVForum, allt om fyrhjulingar
»
Märkes diskussioner
»
Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling
»
Cectek
(Moderatorer:
Outlander
,
STENE
,
Rickard Marklund
) »
Ämne:
CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« föregående
nästa »
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor:
1
...
15
[
16
]
17
...
31
Alla
Gå ned
Författare
Ämne: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd. (läst 180848 gånger)
Moonrebel
ATV Amatör
Antal inlägg: 53
Total likes: 0
Kön:
Moonrebel
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
«
Svar #180 skrivet:
23 december 2010 kl. 21:40:03 »
låter intressant det där med spaken
men undrar nog mest om det finns några fler uppdaterade saker på nya modellen jämfört med 2010.....vore ju skoj om det gick å ta bild hur det ser ut under kåporna vid spaken med
Anmäl till moderator
Loggat
Cectek Gladiator -10 Såld
Smc 700 Jmax Skrotad
NDaniel
ATV Nybörjare
Antal inlägg: 4
Total likes: 0
NDaniel
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
«
Svar #181 skrivet:
24 december 2010 kl. 00:22:09 »
Jo, jag är också nyfiken. Jag har inte jämfört, men enligt ÅF så är det en hel del förändringar; styvare chassi, ny spak och låda etc. Skall ta lite kort när jag blir jul-less.
Anmäl till moderator
Loggat
Cectek Gladiator T5 - 2011
Sonett
ATV Amatör
Antal inlägg: 59
Total likes: 0
Kön:
Sonett
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
«
Svar #182 skrivet:
27 december 2010 kl. 20:37:00 »
Någon som vet om det går att eftermontera växelspaken från -11 på -10 modellen? Hade ju varit trevligt om det gick lite smidigare att växla, speciellt vid plogning. Var in och kollade på en -11 och frågade min ÅF om just detta och om den var mer lättväxlad med spak men det visste han inte och jag han aldrig provköra den heller.
Anmäl till moderator
Loggat
Cectek Gladiator -10
SMC Wildcat 500 -09 Såld
Hyson
Polaris sportsman forrest 800
ATV Entusiast
Antal inlägg: 84
Total likes: 0
Kön:
Hyson
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
«
Svar #183 skrivet:
28 december 2010 kl. 22:25:35 »
Var hos åf Bil å Fritid och dom hade fått in några st T5. Det var MYCKET lätt att växla, och vad han förstod skulle det gå att byta med det gamla men det skulle Atv Sweden återkomma med. Pär som har hant om det är mycket kompetent så det ska nog gå att ordna.
Fast nu fungerar det gamla tillfredställande men jag byter nog om chans finns.
Bytte winschvajern till lina, satt ordentligt fast och såg ut som nåt från vikinga tiden, så äntligen är man rustad att ploga igen, fick hand skotta 45 cm under Jul helgen. börjar avsky snö nu.... har över 1 meter orört.
Nu sitter man å väntar på tåget till hallsberg som är över 1 timma sent pga snö... tom på jobbet förföljer den mej.
God fortsättning på er!
Anmäl till moderator
Loggat
Polaris Big Boss 6x6 med samma ruta!
Polaris 800 med ruta!! Grym
Har haft Cectek Gladiator 2010. Skit
Cectek Gladiator 2009. Skit
Linhai 300 2006. Grym.
NDaniel
ATV Nybörjare
Antal inlägg: 4
Total likes: 0
NDaniel
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
«
Svar #184 skrivet:
31 december 2010 kl. 01:49:20 »
Hej, lite bilder på en T5:a under skalet, nån som har bilder på en 2010 eller tidigare?
Anmäl till moderator
Loggat
Cectek Gladiator T5 - 2011
NDaniel
ATV Nybörjare
Antal inlägg: 4
Total likes: 0
NDaniel
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
«
Svar #185 skrivet:
31 december 2010 kl. 01:52:19 »
forts...
Anmäl till moderator
Loggat
Cectek Gladiator T5 - 2011
Moonrebel
ATV Amatör
Antal inlägg: 53
Total likes: 0
Kön:
Moonrebel
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
«
Svar #186 skrivet:
3 januari 2011 kl. 21:41:17 »
Intressanta bilder
ska se när vädret tillåter mig å riva av lite plast på min så kan jag ta lite bilder om ingen hinner före såklart.
hade ju tänkt snorkla min så
dock står min i kall garage å jag lider av vita fingrar så ni som vet vad det är förstår nog vad jag menar med vädret tillåter
men skam den som ger sig får väl ta lite i taget kanske
Anmäl till moderator
Loggat
Cectek Gladiator -10 Såld
Smc 700 Jmax Skrotad
Sonett
ATV Amatör
Antal inlägg: 59
Total likes: 0
Kön:
Sonett
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
«
Svar #187 skrivet:
16 januari 2011 kl. 09:48:38 »
Hade ett litet missöde med en gran när jag var ute för några veckor sen så jag behövde byta framskärm och vänster fotbalja
men då tänkte jag passa på att ta lite bilder på det gamla växelvredet för att jämföra med den nya spaken. Det enda jag ser som behöver modifieras är fästet för spakarna och det är ju ingen stor grej, annars är det bara bolt on med ny plast och kåpan med hävarmen på lådan. Var in och talade med min åf om detta och han var bussig och skruvade bort kåpan med hävarmen på lådan på en -11 och visade att det inte är någon skillnad på lådorna, det är bara att skruva dit dom nya grejerna. Är riktigt sugen att montera spak istället så jag kan kasta det förbannade vredet.
När jag ändå var där och rotade så kollade jag motorbussningarna också, tycker att det klonkar och att motorn rör sig lite för mycket och dom främre bussningarna ser lite slitna ut så jag tog en bild på dom med, någon annan som råkat ut för det?
Anmäl till moderator
Loggat
Cectek Gladiator -10
SMC Wildcat 500 -09 Såld
hd70429
ATV Nybörjare
Antal inlägg: 3
Total likes: 0
hd70429
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
«
Svar #188 skrivet:
16 januari 2011 kl. 11:24:13 »
Köpt En 500 Cectek Gladiator. Plöjt snö och kört lite med den till affären och småärende på byn. Vet enorm lite om detta ämne. Har tydligen fått en modell -11 eftersom jag har växelspak. Växelvred är tydligen en tidigare konstruktion. Motorn är stark, men går liksom alldirg för fullt. Rödmarkeringen når den aldrig till på varvräknaren. Gör så där en 60 knyck. (Räcker för mig, men ändå) Det känns som det skulle finnas än mer krut att hämta.
Sen (med schaktbladet monterat) käns den lite "ginglig", hur är dom utan bladet på. (Kan inte ta av än för snön lär väl vräka ner ett tag till...)
Henrik G Dahl
Anmäl till moderator
Loggat
hd70429
ATV Nybörjare
Antal inlägg: 3
Total likes: 0
hd70429
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
«
Svar #189 skrivet:
16 januari 2011 kl. 12:20:34 »
Läst lite om alla problem, men undrar lite hur ni gör.
Diffar i kras: Diffarna ska aldrig läggas in utan växelreglaget i neutralläge. Lamporna ska tändas innan körning påbörjas. Att lägg in back och sen fram för att sen åter dra till neutral är ganska enkelt och ger spärranordning fullt inkopplat läge. Vill höra om ni sen får sönder den! (Sen går varvtal/Effektbegränsaren in om neutralläge inte används vid inläggning, den är gjord så)
Elektronikproblem: Är nästan säker på varifrån dessa kommer. Startas maskinen innan databoxen är fullt laddad och uppdaterad så kommer dessa mystiska oförklarliga problem med brinnande boxar och lampor i disply som inte fungerar eller gör det hela tiden. Gör så här: Vrid på nycklen, vänta till varv-visaren gått i botten och ställt sig på 0 igen. Koppla sen in startmotorn. Vänta sen att lägga in växel tills motorn gått ned på tomgång, den går lite fortare i början. Den ska inte belastas under denna korta stund, då den är till för att ge full smörjning samt få elektroniken rätt inställd.
När starten startat och knappen släpps bildas transgenter som slår rakt in i databoxar och övrig el.utr. De kommer från att startmotorn inte helt stannat utan snurrar och blir då en generator utan strömbegränsing. Detta klarar elektroniken om den är fullt igång, annars ofta problem. (Nyare bilar har eleminerat problemen med att startprocessen inte kan påverkas av föraren. efter tryck på strtknappen tar bilen elektronik över och styr helt startprocessen)
Inte kört länge med min, men inga problem än, fast den varit mer våt än torr, kört i snö och blöta. Startar och går som en klocka ännu....
Henrik G
Anmäl till moderator
Loggat
Sonett
ATV Amatör
Antal inlägg: 59
Total likes: 0
Kön:
Sonett
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
«
Svar #190 skrivet:
16 januari 2011 kl. 16:10:10 »
Din maskin bör gå fortare än 60 min gör ungefär 100, det och att den inte varvar låter lite som att stoppskruven till tumgasen är inskruvad, har du kollat den ev. skruva ut den? Ställ på fjädrarna lite mer och kanske pumpa hjulen lite mer om du ska åka väg med plogbladet så blir det bra
åkte till brorsan och plogade förra vintern ca: 2 mil tur och retur och höll 70, den gick kanonfint på vägen.
Anmäl till moderator
Loggat
Cectek Gladiator -10
SMC Wildcat 500 -09 Såld
Moonrebel
ATV Amatör
Antal inlägg: 53
Total likes: 0
Kön:
Moonrebel
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
«
Svar #191 skrivet:
16 januari 2011 kl. 20:04:52 »
hd70429 din maskin är säkerligen fortfarande strypt med en metallbricka vid spjällhuset som gör att du inte kan gasa fullt
satm skruven vid tumgasen. när dom är strypta ska dom toppa ca 60 så det verkar mest logiskt. å att köra utan plogblad så kommer du upptäcka maskinens fulla kraft blir en helt annan maskin själv skruvar jag bort plogen är så lätt med bara två skruv under ska dock svarva till två sprintar för att göra det endå lättare då det inte är så kul med plog på ute i skogen
Anmäl till moderator
Loggat
Cectek Gladiator -10 Såld
Smc 700 Jmax Skrotad
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor:
1
...
15
[
16
]
17
...
31
Alla
Gå upp
« föregående
nästa »
ATVForum, allt om fyrhjulingar
»
Märkes diskussioner
»
Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling
»
Cectek
(Moderatorer:
Outlander
,
STENE
,
Rickard Marklund
) »
Ämne:
CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
Online just nu.
148 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
M_åberg
Flest online idag:
467
. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12)
CHATT
Inlägg här försvinner efter några dar.
Micke_c
:
Det är ju gasvire. Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
9 maj 2024 kl. 12:32:13
Micke_c
:
onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige? Mvh HonBob
9 maj 2024 kl. 12:31:29
HonBob
:
Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige? Mvh HonBob
7 maj 2024 kl. 17:51:54
Calleb
:
är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
7 mars 2024 kl. 17:20:12
Grusbus
:
Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
28 januari 2024 kl. 00:00:27
R.W
:
Oljebyte polaris 800 efi
23 december 2023 kl. 09:34:37
Niklasbx7
:
Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
17 december 2023 kl. 13:43:58
Johnem73
:
12 tum
18 oktober 2023 kl. 19:20:28
Tiasb
:
Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
29 september 2023 kl. 17:53:28
L-E Jonsson
:
Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
18 september 2023 kl. 13:32:39
L-E Jonsson
:
Hej
18 september 2023 kl. 13:19:39
Sjulsbo
:
Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
11 augusti 2023 kl. 10:49:57
samuelLt50
:
Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
4 augusti 2023 kl. 02:26:53
Icyy30
:
Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
1 juli 2023 kl. 15:29:57
Vinnewin
:
Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
22 juni 2023 kl. 14:22:20
kenthas
:
Trimma cf-moto
1 juni 2023 kl. 11:38:02
Jote
:
Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
15 maj 2023 kl. 13:25:03
william
:
jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
2 maj 2023 kl. 10:35:19
william
:
jag har ett problem att när jag har kört k
2 maj 2023 kl. 10:33:51
Jannethegamer
:
Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
13 april 2023 kl. 18:49:39
topo1
:
Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
12 april 2023 kl. 11:21:26
topo1
:
cectek
12 april 2023 kl. 11:08:57
Jannethegamer
:
Smc
1 april 2023 kl. 19:15:32
Högdahl
:
🍻🍺
9 mars 2023 kl. 14:10:18
Jennil
:
Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
18 februari 2023 kl. 09:40:29
Mrhandsome
:
Tja, har två Suzuki Lt-f4wd (250cc) som jag säljer i delar om du söker något kan ni nå mig på hv.alexandersson@gmail.com eller 0709955029
3 januari 2023 kl. 21:41:56
Grusbus
:
Någon som vet var man hittar en sprängskiss på Outlander 570 -18 så man ser hur vinschen är monterad?
30 december 2022 kl. 17:06:41
Grusbus
:
Hej
30 december 2022 kl. 15:56:40
klant
:
Hej ,har en Cf moto 800 2016 letar efter exra uttag för ljusramp.vad sitter den?
27 november 2022 kl. 15:13:49
Mrhandsome
:
Hej, är det någon som har en reservdelsmotor till en Suzuki lt-f 250 eller 300 eller bara motorblocken så köper ja dom gärna mvh Hugo Ni kan maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
26 november 2022 kl. 22:57:26
Emgyll
:
Hej! Har köpt en Viarelli 550 gtx som är svårstartad kall såg att nån haft liknande problem och undrar ifall någon kommit på nått med felet? Och va är dom vanliga felen folk haft med dom?
7 november 2022 kl. 23:02:27
Bibbi
:
Har ett problem med min polaris sportsman 500 -12. Bränsleslangen verkar ha släppt .den läcker bensin (dropp). Har skruvat bort en hel del för att komma åt men är ändå extremt trångt för att se vart den ska sitta på förgasarn förmodar jag. Dessutom hur kommer man åt till att byta tändstift.
23 oktober 2022 kl. 16:36:01
Bibbi
:
Hej
23 oktober 2022 kl. 16:32:04
Jote
:
hej låst växel låda 5 ans växel på en ODES 400 kubik tipps på åtgärd + växelknappen på retur funkar inte växel motorn går bara åt ett håll tog bort och provade
15 oktober 2022 kl. 16:06:27
Mrhandsome
:
Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu alltid smidiga affärer Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
25 september 2022 kl. 10:38:08
Mrhandsome
:
Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
25 september 2022 kl. 10:35:52
Philip_M
:
Säkert en självklar fråga för många. Ska dreva upp min kinahjuling till 15 kugg fram (sitter 14 orginal). Det enda drevet jag hittat med samma axel dimension är ett 15 kugg till en 428 kedja. Kan detta funka till en 520 kedja? Eller släpper kedjan? Har inte fått drevet än så inte kunnat mäta. Tack för svar
4 september 2022 kl. 10:15:48
tåsta
:
polaris sportsman 400
13 augusti 2022 kl. 15:32:19
Pelle77
:
Hej har en grizzly 700 eps -15. Ställde in den i garaget och 2 dagar efter skulle jag starta den. Då går motorn runt men får fellod Er_1 och bränslepump startar ej och tror inte jag har gnista hellrr. Byttbatteri och kollat att pumpen går genom bygling av relä. Vad tror ni?
4 augusti 2022 kl. 19:40:42
Mathiast
:
Tjena! Köpte mig en 450 2008a för två veckor sen, idag hade jag lite tid över så passade på att byta olja + filter, allt gick vägen tills jag skulle provköra efteråt. Två skruvar sa hejdå och ville inte vara med längre, de på luckan till oljefiltret, ena går nog att ta bort med polygrip men den andra den ända ”långa” bulten gick av läääängst in, har kanske 20-50mm kvar av bulten längst in och andra änden sköt ut. Några tips på att få ut den längre bulten smidigt? Eller är de bara till att riva hela skiten
29 maj 2022 kl. 20:03:02
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info