Jag Stannade i en brant backe och skulle igång på L-växeln, det hände ingenting drivremmen slirade bara, maskinen stog stilla. Pinsamt, första riktiga skogskörningen och jag fick BACKA ner och ta sats.Kan man skystera den eller vad gör manÄr detta normalt eller är drivremmen sliten?Vad ligger priset på en ny drivrem :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Citat från: "Borg"Jag Stannade i en brant backe och skulle igång på L-växeln, det hände ingenting drivremmen slirade bara, maskinen stog stilla. Pinsamt, första riktiga skogskörningen och jag fick BACKA ner och ta sats.Kan man skystera den eller vad gör manÄr detta normalt eller är drivremmen sliten?Vad ligger priset på en ny drivrem :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:Drivremen kan slira om det bliver varm eller om det er vatn på den. Ni merker at den blir dårligare ved at sykkelen inte går så fort som den ska.Forlåt min svenska, men jag er norsk och prøver .
Det sitter en packbox bakom den främre variator delen (den från motorn). Om den hoppat lär du hitta en massa olja där. Eller så kanske den kan vara kopplingen. Men börja med att ta bort kåpan för variatorn. Kolla olja. Om inte så åk till en brant back och kolla om det är remmen eller kopplingen, Det är "bara" att kolla ned när du kör. Om båda variator skivorn snurrar utan att den driver är det kopplingen. (sitter bakom den bakre variator remskivan). Tror det var en glad norrman här på forumet som lyckats bränna sin koppling så det har hänt förr.
Citat från: "STENE"Det sitter en packbox bakom den främre variator delen (den från motorn). Om den hoppat lär du hitta en massa olja där. Eller så kanske den kan vara kopplingen. Men börja med att ta bort kåpan för variatorn. Kolla olja. Om inte så åk till en brant back och kolla om det är remmen eller kopplingen, Det är "bara" att kolla ned när du kör. Om båda variator skivorn snurrar utan att den driver är det kopplingen. (sitter bakom den bakre variator remskivan). Tror det var en glad norrman här på forumet som lyckats bränna sin koppling så det har hänt förr.Jag är inte norrman men har ändå lyckats slita ut en koppling. Har nu bytt och börjat slita ut nästa, det går ganska fort om man använder maskinen till att arbeta med. Jag kör grus på släpet och har plogat en del jord, så med andra ord så är Linhaien ingen arbetsmaskin utan en leksak, tyvärr
Du får inte va så vek på gasen, mosa på så kopplingen greppar :wink:
Citat från: "Linhaidestructor"Citat från: "STENE"Det sitter en packbox bakom den främre variator delen (den från motorn). Om den hoppat lär du hitta en massa olja där. Eller så kanske den kan vara kopplingen. Men börja med att ta bort kåpan för variatorn. Kolla olja. Om inte så åk till en brant back och kolla om det är remmen eller kopplingen, Det är "bara" att kolla ned när du kör. Om båda variator skivorn snurrar utan att den driver är det kopplingen. (sitter bakom den bakre variator remskivan). Tror det var en glad norrman här på forumet som lyckats bränna sin koppling så det har hänt förr.Jag är inte norrman men har ändå lyckats slita ut en koppling. Har nu bytt och börjat slita ut nästa, det går ganska fort om man använder maskinen till att arbeta med. Jag kör grus på släpet och har plogat en del jord, så med andra ord så är Linhaien ingen arbetsmaskin utan en leksak, tyvärr Jag fattar inte detta. Jag har släpat båtar. Älgar (Svärfar lånade den senast idag för att dra ut en 6 taggare). Släp fulla med får,sand och bråte i stösta allmänhet och jag har inte lyckats slita ut den. Sedan släpade vi runt en soffa halva vintern (Hitta en soffa vi spikade fast på en last pall och drog runt med.. Pulkorna gick bara sönder). Och sÃst jag hade isär variatorn kollade jag på kopplingen och hade massor kvar. Och nu har maskinen gått typ 1000 mil (dock är inte alla mil "tunga").
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️